تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805142846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهم درباره اولین ارتباط مادر و نوزاد!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: مراقبت از نوزاد کار طاقت‌فرسایی است و کمی تفریح می‌تواند در نقش شما به عنوان پدر یا مادر تاثیر بسزایی داشته باشد.
اولین ارتباط مادر و نوزادپیوند و ارتباط بین شما و نوزادتان فوق‌العاده عمیق و بادوام است و در چند سال اولیه زندگی او توسعه پیدا می‌کند. این پیوند چنان رابطه منحصر به فردی ایجاد می‌کند که رشد نوزادتان را به دنبال خواهد داشت. این پیوند به شما انگیزه می‌دهد توجه بیشتری به نیازهای او نشان دهید. (نیمه شب برای شیردهی از خواب بیدار شوید، حواس‌تان به عوض کردن پوشک او باشد و معنای متفاوت گریه‌های او را درک کنید)فرآیند پیوند و ارتباط با نوزاد به طور طبیعی هنگام مراقبت از او اتفاق می‌افتد اما همیشه آسان و عاری از استرس نیست. طبیعی است که ابتدا احساس عدم اطمینان، ترس و گسستگی به سراغ‌تان بیاید. با وجود این برای ساخت پیوندی مطمئن بین خودتان و نوزاد کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید.این پیوند نوعی ارتباط منحصر به فرد بین نوزاد و شما به عنوان نخستین مراقب و پرستار اوست. این رابطه غریزی شما را به سوی هم می‌کشاند تا مطمئن شوید نیازهای نوزاد بی‌دفاع و آسیب‌پذیرتان را برآورده می‌کنید. در سال 1990 اطلاعات فراوانی در این باره بدست آمد و مشخص شد این پیوند فاکتور کلیدی در رشد اجتماعی، روانی، جسمانی و هوش نوزاد به شمار می‌آید.کیفیت این رابطه در میان افراد گوناگون متفاوت است. یک پیوند مطمئن، شالوده زندگی بهینه نوزاد در آینده (اشتیاق برای یادگیری٬ خودآگاهی سالم٬ اعتماد و توجه به دیگران) را می‌سازد. یک رابطه نامطمئن در رفع نیازهای نوزاد به بن بست می‌خورد و در آینده منجر به بروز سردرگمی و اختلال در یادگیری و ارتباط او با اطرافیان خواهد شد.نکات:-  پیوند و ارتباط مادر با نوزاد به طور غریزی شکل می‌گیرد اما متاسفانه عشق به نوزاد به طور خودکار منجر به برقراری این پیوند نخواهد شد. این پیوند مطمئن از توانایی مادر برای کنترل استرس، رفع نیازهای نوزاد و موفقیت در حفظ آرامش او سرچشمه می‌گیرد.-  لازم نیست تمام مدت درصدد رفع نیازهای نوزادتان باشید تا بتوانید با او پیوندي مطمئن برقرار کنید. یک سوم همین مدت زمان یا کمی بیشتر برای ایجاد یک رابطه مطمئن کافی است. وقتی نوزادتان را بشناسید و به مرور زمان تجربه کسب کنید، با اطمینان بیشتری سرنخ‌ها و سیگنال‌های ارسالی از سوی او را شناسایی می‌كنيد.-  بر خلاف باور عام، هر چه بیشتر نسبت به نیازهای نوزادتان واکنش نشان دهید، او در آینده کمتر لوس خواهد شد. پیوند با نوزاد حس اعتماد را به دنبال دارد و کودکانی که پیوندي مطمئن با والدین خود داشته‌اند، مستقل‌تر از سایرین خواهند بود.- لازم نیست 24 ساعته کنار نوزادتان باشید تا با او ارتباط برقرار کنید. آنچه اهمیت دارد این است که کیفیت مدت زمان بودن در کنار او را افزایش دهید و او را مطمئن کنید که از اهمیت این پیوند و ارتباط آگاهی دارید.- ارتباط یک جاده دوطرفه است که در آن نوزاد نیز مانند شما سرنخ‌های ارسالی را درک می‌کند.
پیوند مادر و نوزاد پیش از تولد آغاز می‌شوددر 3 ماهه پایانی حاملگی، نوزاد شروع به دریافت اطلاعات از محیط خارج از رحم مادر می‌کند. شما متوجه حرکات نوزاد می‌شوید و او نیز صدای شما را می‌شنود و استرس‌تان را درک می‌کند. لازم است آرامش خود را حفظ کنید و از سوی اطرافیان حمایت شوید تا از رابطه خود و نوزادتان در آینده بیشترین بهره را ببرید.فرآیند برقراری پیوند با نوزاد دوجانبه و پویاست. هم شما و هم نوزاد در تبادل سرنخ‌های غیرکلامی شرکت دارید. حتی در چند روز اول زندگی نوزاد، او سرنخ‌ها، تن صدا، حرکات و عواطف شما را درک می‌کند و با گریه کردن، صدا درآوردن، حالات صورت و در نهایت لبخند زدن، خندیدن، اشاره کردن و حتی جیغ کشیدن برای شما سیگنال ارسال مي‌كند.شما نیز متقابلا او را تماشا می‌کنید، به صدایش گوش می‌دهید و نسبت به نیازهای او برای غذا، گرما و محبت واکنش نشان می‌دهید. پیوند بین شما و نوزادتان از همین ارتباط غیرکلامی حاصل می‌شود.
چرا پیوند با نوزاد تا این اندازه اهمیت دارد؟پیوند مطمئن با نوزاد به او می‌آموزد که چگونه به شما اعتماد کند، احساسات خود را منتقل كند و در نهایت به اطرافیان نیز اطمینان داشته باشد. وقتی شما و نوزادتان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنید، او یاد می‌گیرد که چگونه حس خوب و سالمی نسبت به خود داشته و بخشی از یک رابطه عاشقانه و دلسوزانه باشد.پیوند مطمئن با نوزاد موجب توسعه حس مسئولیت‌پذیری و ارتباط در مغز او شده و این رابطه را رشد و توسعه دهد. این پیوند، اساس توانایی نوزاد در برقراری ارتباط سالم با دیگران خواهد بود. خصلت‌هایی که شما در دوران بزرگسالی به فراموشی سپرده‌اید مانند دلسوزی، درک، عشق و واکنش به دیگران نخستین چیزهایی هستند که نوزاد می‌آموزد.زمانی که نوزاد رابطه مطمئنی با شما داشته باشد بهتر می تواند:-  روابط صمیمی و مثمر ثمر برقرار کند.-   تعادل عاطفی خود را حفظ كند.-   اعتماد به نفس و احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد.-    از بودن در کنار دیگران لذت ببرد.-    از حالت افسردگی و غم و غصه بیرون بیاید.-   احساسات خود را با دیگران قسمت کند و به دنبال جلب حمایت آن‌ها باشد.
ارتباط با نوزاد برای شما هم مفید استطبیعت، مادران را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که درست مانند نوزاد از طریق این پیوند عشق را تجربه کنند. لذتی که هنگام برقراری ارتباط نوزاد بدست می‌آورید تاثیر بسزایی در تسکین خستگی ناشی از بی‌خوابی یا استرس‌های مراقبت از او دارد. این پیوند موجب آزادسازی اندورفین در بدن شما و در نتیجه به وجود آمدن انگیزه می‌شود، به شما انرژی می‌دهد و شادتان می‌کند. خلق یک رابطه مطمئن با نوزاد ممکن است نیازمند کمی تلاش و کوشش باشد اما پاداش نهایی برای هر دوی شما فوق‌العاده خواهد بود.
ارتباط با نوزاد با مراقبت شما از خودتان آغاز می‌شودنوزادان باید در محیطی آرام و در هوشیاری کامل با شما ارتباط برقرار کنند. شاید کار دشواری باشد اما لازم است مراقب خودتان باشید تا ارتباط بین شما و نوزادتان شکل بگیرد.-   سعی کنید به اندازه کافی بخوابید: کمبود خواب می‌تواند شما را بد اخلاق٬ خسته و افسرده و زود رنج کند. بعضی از والدین نوبتی شب بیدار می‌مانند یا حداقل یک صبح در هفته تا ظهر می‌خوابند.-   حمایت اطرافیان را جلب کنید: مخصوصا در روزهای اول پس از تولد نوزاد، تا جایی که می‌توانید از همسر٬ اعضای خانواده و دوستان خود کمک بگیرید.-   برای تفریح خود برنامه‌ریزی کنید: مراقبت از نوزاد کار طاقت‌فرسایی است و کمی تفریح می‌تواند در نقش شما به عنوان پدر یا مادر تاثیر بسزایی داشته باشد. یک ساعت رفتن به کافی شاپ٬ قدم زدن٬ کلاس یوگا یا هر کاری که خودتان دوست دارید می تواند انرژی شما را تجدید کند.نی نی سایتمطالب مرتبط:به درد نخورترین وسایل سیسمونی‌ نوزاد را بشناسید!چگونه خواب نوزاد را تنظیم کنیم؟كنار نوزاد خوابیدن؛ خوب یا بد؟!


جمعه 24 مهر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن