تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806610114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقوع حوادث در محرم را جدي بگيريم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقوع حوادث در محرم را جدي بگيريم
نویسنده : حسين فصيحي 
‌حادثه آتش‌سوزي مسجد ارك تهران 26 بهمن سال 1383 مصادف با شب پنجم محرم هنگام اقامه نماز مغرب رخ داد كه 300 نفر‌  در اين حادثه كشته و زخمي شدند. قربانيان حادثه 78 نفر، شامل 56 آقا و 22 خانم و مجروحان هم 222 نفر بودند كه جراحت بسياري از مصدومان آن التيام نيافته است. سردار مرتضي طلايي، فرمانده وقت پليس تهران ساعتي بعد از حادثه اعلام كرد كه آتش‌سوزى در اثر افتادن بخارى در قسمت زنانه و مشتعل شدن آن روى داده است. اين بزرگ‌ترين حادثه آتش‌سوزي است كه تاكنون در هيئت‌هاي مذهبي اتفاق افتاده است. يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي ايمني اماكن تجمعي، مسير خروج است كه در اين مكان مورد توجه قرار نگرفته بود؛ حادثه‌اي كه با رعايت كردن نكات ايمني به سادگي مي‌شد از وقوع آن پيشگيري كرد.
همه ساله با شروع ماه محرم حوادثي از اين دست اما نه با اين ميزان تلفات در هيئت‌هاي مذهبي اتفاق مي‌افتد و خسارت‌هاي جاني و مالي برجاي مي‌ماند. كارشناسان سازمان آتش‌نشاني، اتصال سيم‌هاي برق و نزديك بودن مواد قابل اشتعال كنار وسايل گرمايشي را اصلي‌ترين علت وقوع حوادث آتش‌سوزي در هيئت‌ها اعلام كرده‌اند. مراسم‌هاي عزاداري همواره به صورت سنتي از سوي مردم برگزار مي‌شود. شيوه برگزاري سنتي مراسم‌ها هم نشان مي‌دهد كه رعايت نكات ايمني در هيئت‌ها مورد توجه قرار نمي‌گيرد، بنابراين سازمان‌هاي امدادي نظير سازمان آتش‌نشاني و جمعيت هلال احمر بايد موظف شوند كه ضمن بازديد از هيئت‌هاي مناطق استحفاظي خود، با توصيه به متوليان برگزاري هيئت‌ها، آنها را از آسيب‌هاي احتمالي باخبر و بخشي از عواقب حوادث احتمالي را متوجه آنها كنند تا ملزم به رعايت اصول ايمني شوند. براي ايمني مساجد، تكايا و حسينيه‌ها بايد علاوه بر تجهيز امكات اوليه اطفايي، مسيرهاي خروج مناسب در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع حادثه امكان خارج شدن از محل فراهم شود.
كارشناسان سازمان آتش نشاني اعلام كرده‌اند كه به‌كارگيري فيوزهاي غير استاندارد يا تقويت فيوزها با سيم‌هاي برق، كشيدن بار بيش از حد از سيم‌هاي برق، استفاده از لامپ‌هاي برق با توان بالا، نصب لامپ‌هاي مدادي پرقدرت كه گرماي زيادي توليد مي‌كنند، اخذ انشعاب براي چندين مصرف‌كننده برقي از يك پريز برق، استفاده از اجاق گاز و بخاري بدون دودكش براي گرم كردن فضاي اماكن، استفاده از شيلنگ‌هاي گاز غير استاندارد و ضعيف، گرفتن انشعابات متعدد از يك دودكش، قرار دادن محل طبخ غذا در مسير تردد دسته‌ها و هيئت‌ها از جمله بي‌احتياطي‌هايي است كه منجر به بروز حادثه شده است.
توصيه‌هاي ديگر كه همواره از سوي پليس اعلام شده است درباره رعايت كردن اصول ايمني، پيش از حضور در هيئت‌ها مي‌باشد. خالي ماندن خانه‌ در اين ايام، مجالي را براي سارقان فراهم مي‌كند تا به خانه‌هاي مردم دستبرد بزنند بنابراين تنها توجه به هشدارهاي پليس است كه مي‌تواند سارقان را از رسيدن به اهداف خود ناكام بگذارد. تنها گذاشتن كودكان و سالمندان در خانه مي‌تواند به حادثه‌اي جنايي هم منجر شود. حادثه‌اي كه سال گذشته در جريان آن كودكي 9 ساله در شهرستان مهريز يزد در راه هيئت از سوي مردي شيطان‌صفتی ربوده شد و بعد از تعرض به قتل رسيد، بنابراين با رعايت ‌ اصول ايمني و توجه به هشدارهاي پليس در اين ماه مي‌توان به ايجاد امنيت كمك كرد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن