واضح آرشیو وب فارسی:شهرآرا: شاخص اول این جریان زاویه داشتن با وحدت مسلمین است؛ یعنی هرجایی که باشند، با وحدت و اتحاد مسلمین مخالفت می کنند و از طریق روش های مختلف و با تزویر و شیوه های غیرسلیم سعی می کنند وحدت مسلمین را زیر سوال ببرند؛ لذا می بینید که به جای هفته وحدت، هفته برائت می گویند یا مثلا امسال شنیدیم سیدصادق شیرازی اطلاعیه داده و گفته بیایید به جای قدس، حرمین عسکریین را یاری کنید و جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز «نصرت عسکریین» بنامید. این امر نشان می دهد که خط اصلی این جریان ضدیت با وحدت مسلمین است. شاخص دوم جریان شیرازی این است که سعی دارد با هر نوع حمایتی از مردم مظلوم فلسطین مقابله و جنبه مردمی این حمایت را تضعیف کند. شاخص سوم که برای شیرازی ها می توان برشمرد، عدم دغدغه مندی برای مقابله با آمریکا، انگلیس و رژیم های وابسته به آن است. مثلا کسی در دنیا نمانده که وجدان داشته باشد و ماجرای یمن را ببیند و سعودی ها را محکوم نکند. تاکنون این جریان یک کلمه علیه جنایات سعودی ها نسبت به مردم یمن سخن نگفته است. مردم یمن مثل حماس نیستند که مثلا بنابر ادعای این ها ناصبی باشند. جریان شیرازی در ماجرای یمن هیچ موضع گیری علیه عربستان نکرد و تاکنون هیچ موضعی علیه آمریکا و انگلیس نداشته است؛ حتی وقتی می خواهند در مسائل عراق ورود کنند، از انگلیس، آمریکا و کشورهای هم پیمان آن ها صحبت نمی کنند و نمی گویند که این ها در عراق توطئه می کنند و پشت پرده همه جنایت هایی که بر مردم عراق می شود، هستند، بلکه گاهی همین فرقه شیرازی به دروغ بعضی از اقداماتی را که تروریست ها در عراق انجام می دهند، به ایران منسوب می کنند. شاخص چهارم که فرقه شیرازی و جریان تشیع انگلیسی دارد، شاخص بی سوادی است. اینکه می گویم بی سواد، نه اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارند. من وقتی گفتم سید صادق شیرازی سواد ندارد؛ یعنی سواد فقاهتی و تخصص در مسائل اسلامی ندارد، نه اینکه سواد خواندن ونوشتن ندارد. سواد دارد؛ اما سوادی که او را به عنوان یک مجتهد معرفی کند، ندارد. یکی از شیوه های کار جریان شیرازی این است که بروند آدم های کم سواد را که مثلا خوش صدا هستند و می توانند مداحی کنند و روضه بخوانند، جذب کنند. بنابراین روضه خوان ها، مداح ها و عامه کسانی که از جریان شیرازی حمایت می کنند، آدم های کم سوادی هستند که اطلاعات بسیار اندکی از مسائل دینی دارند. همین اطلاعات اندک هم این جریان را به روش های «اخباری گری» کشانده است. یکی می گفت از بزرگان این فرقه پرسیدم نظرتان نسبت به یک حدیث که در بحارالانوار آمده است، چیست؟ ایشان جواب داد «همه احادیث بحارالانوار صحیح هستند! » اصلا خود مرحوم مجلسی هم چنین ادعایی نداشته که هر چه در بحار آمده، صحیح است. چطور می شود این همه روایت که از منابع مجهول و ناشناخته در کتاب بحار آمده است، صحیح باشد؟ کسی از علمای متقدم و متاخر ما چنین ادعایی نکرده است. تنها علت طرح ادعای صحت کامل بحارالانوار این است که بتوانند برای هر بدعتی که می گذارند و هر انحرافی که ایجاد می کنند، دلیلی بتراشند؛ زیرا در بحارالانوار آن قدر روایت وجود دارد که هرکسی بخواهد در دین انحرافی ایجاد کند، می تواند یک روایت ولو با تحریف و تفسیر غلط بیابد و آن را دستمایه انحراف در دین قرار دهد. شاخص پنجم جریان شیرازی این است که روی احساسات شیعی کار می کنند تا بتوانند از طریق برانگیختن احساسات مردم برای خود سربازگیری کنند.
پنجشنبه ، ۲۳مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شهرآرا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]