تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815575642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوع شدن واردات نوشابه‌هاي گازدار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۳۴ب.ظ)
ممنوع شدن واردات نوشابه‌هاي گازدار موج - معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌هاي خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو از ممنوعيت واردات نوشابه‌هاي گازدار خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سهيل اسکندري در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذايي اظهار کرد: حد مطلوب مصرف شکر براي افراد سالم کمتر از 10% انرژي روزانه معادل حدود 50گرم در روز است و بايد در رژيم غذايي روزانه اين مقدار رعايت شود.
اسکندري با اشاره به اينکه در حال حاضر 156 واحد توليد کننده نوشابه گاز دار و 340 واحد توليد کننده نوشيدني ميوه اي در کشور مشغول فعاليت هستند، تصريح کرد: در سال 93 در راستاي کاهش مصرف شکر بازنگري در ضوابط نوشيدني ميوه اي صورت پذيرفت که 1.5 درصد ميزان شکر مصرفي کم شد و 5 درصد نيز ميزان آبميوه مصرفي در فرمولاسيون افزايش پيدا کرد.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌هاي خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو همچنين بيان کرد: براساس مصوبه کميته فني قانوني اداره کل نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي که در راستاي ارتقاء سلامت محصولات غذايي صورت پذيرفته است، کاهش مصرف شکر در نوشابه‌هاي گازدار به حداکثر 9 درصد تقليل يافته است.
اين مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصيه به عدم استفاده از نوشيدني مالت طعم دار به‌دليل مصرف بالاي شکر در خصوص نوشيدني‌هاي مالت بدون طعم گفت: به‌دليل عدم افزودن شکر با معيارهاي تغذيه اي صحيح منطبق است.
اسکندري در بخش ديگري از سخنانش اضافه کرد: در راستاي کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه‌هاي گازدار توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است، ضمن اينکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه‌هاي انرژي زا، از ديگر دست آوردهاي اقدامات سازمان غذا و دارو است.
وي با تاکيد بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسيون در شيرهاي طعم دار و دسترهاي لبني، خبر از کاهش 10 درصد شکر در فراورده‌هاي مذکور داد و عنوان کرد: حداکثر سقف شکر در شيرهاي طعم دار از تاريخ اول دي امسال براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي کاهش مي‌يابد.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌هاي خوراکي و آشاميدتي سازمان غذا و دارو در خاتمه از ميزان قند مجاز در فراورده‌هاي يخي نيز سخن گفت، مبني بر اينکه از تاريخ دهم ديماه سال جاري اين عدد به 10 درصد کاهش خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن