تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804297208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر روز ظرفيت توليد صنايع كم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هر روز ظرفيت توليد صنايع كم مي‌شود
رئيس اتحاديه صنايع آلومينيوم با اشاره به صفر شدن صادرات در صنعت آلومينيوم، كاهش ظرفيت اسمي كارخانجات را زنگ خطري براي اقتصاد ايران به شمار آورد و گفت: روندپيشرفت برخي صنايع بسيار كند شده است و بيم آن مي‌رود كشورمان روزي براي تأمين پيش پا افتاده‌ترين نياز‌ها به ساير كشورها وابسته شود.
نویسنده : محمود فكوري 


رئيس اتحاديه صنايع آلومينيوم با اشاره به صفر شدن صادرات در صنعت آلومينيوم، كاهش ظرفيت اسمي كارخانجات را زنگ خطري براي اقتصاد ايران به شمار آورد و گفت: روندپيشرفت برخي صنايع بسيار كند شده است و بيم آن مي‌رود كشورمان روزي براي تأمين پيش پا افتاده‌ترين نياز‌ها به ساير كشورها وابسته شود.
هيبت‌الله فاضلي رئيس اتحاديه صنايع آلومينيوم در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» گفت: سوي تدبيرها در حمايت از صنعت و همچنين آرايش نامناسب محيط كسب و كار موجب شده صنايع در كشور با مشكلات عديده‌اي روبه رو شوند به‌طوري كه هر روز از ظرفيت خود به دليل مشكلات موجود در بخش توليد مجبورند بكاهند اين در حالي است كه وجود تحريم‌هاي وضع شده عليه كشورنيز به نوبه خود مشكلاتي را براي صنايعي چون صنعتي آلومينيوم ايجاد كرده است.
رئيس اتحاديه صنايع آلومينيوم گفت: اشكال در ساختار اقتصاد ايران موجب شده است مواد اوليه مورد نياز صنايع عمدتاً از بازارهاي جهاني و از طريق واردات تأمين شود، همين وابستگي موجب شده تا همزمان با تحريم‌هاي ناعادلانه غربي و دشواري در واردات كالا بسياري از صنايع كشور زير ظرفيت اسمي خود فعاليت كنند، اين در حالي است كه گويي طي دو سال اخير نيز روند كاهش ظرفيت اسمي فعاليت صنايع ادامه داشته كه اين امر نشاني از تعميق ركود در اقتصاد ايران است.
وي با اشاره به مقوله تأمين مالي در صنعت، افزود: كارخانه‌هاي توليد آلومينيوم در گذشته و قبل از تحريم‌ها اعتباراتي با سود 5/3درصدي از بانك‌هاي مختلف دنيا دريافت مي‌كردند اما اكنون اعتبارات 25درصدي از بانك‌هاي داخلي دريافت مي‌شود، ضمن اينكه نياز به سرمايه در گردش به دليل سه برابر شدن نرخ ارز هم افزايش پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه كارخانه‌هاي كشورپيش از تحريم هابا نيمي از ظرفيت اسمي خود فعاليت مي‌كردند، تصريح كرد: اكنون كارخانجات 70درصد زير ظرفيت اسمي خود فعاليت مي‌كنند.
  
صفر شدن صادرات در صنعت
وي با اشاره به افت 20درصدي بهاي آلومينيوم در بازارهاي جهاني ادامه داد:در حوزه صادرات هم اكنون هيچ صادراتي صورت نمي‌گيرد و صادرات كشور به حدود صفر درصد رسيده است در صورتي كه در گذشته صادرات به كشورهاي توسعه يافته مثل آلمان و هلند صورت مي‌گرفت.
وي در ادامه به تأمين مواد اوليه صنعت آلومنيوم اشاره كرد وگفت: در بخش واردات هم اكنون مواد اوليه آلومينيوم را از كشورهايي مانند كره و امارات وارد مي‌كنيم و در حوزه بيت‌هاي آلومينيومي به كشور هندوستان وابسته هستيم. فاضلي در واكنش به پرسشي مبني براينكه اختلاف قيمت آلومينيوم در بازار داخلي و بين‌المللي چقدر است، گفت: بهاي جهاني آلومينيوم با بهاي داخلي آن در حدود 300 تا 400 تومان در هر كيلو اختلاف دارد در داخل گران‌تر است.
رئيس اتحاديه صنايع آلومينيوم در پاسخ به اين پرسش كه موانع اين صنعت براي افزايش ظرفيت توليد چيست؟ گفت: نبود تسهيلات كافي و نداشتن سرمايه در گردش صنايع مشكلات زيادي بر سر راه كارخانه‌هاي توليدي كشور به‌وجود مي‌آورد و صنعت كشور را به سوي نابودي مي‌كشاند، البته ركود ساختماني در بخش‌هاي خصوصي و دولتي بر اين مشكلات دامن مي‌زند زيرا اقتصاد در كشور در ركود به سر مي‌برد و اين ركود گريبانگير همه بخش‌هاي اقتصادي شده و بخش عرضه و تقاضا را با تضعيف روبه رو كرده است كه مسئولان بايد براي خروج اقتصاد از ركود چاره انديشي كنند. براساس اين گزارش، در دهه‌هاي اخير به علت تحريم‌ها وعدم پذيرش يوزانس ازسوي بانك‌هاي خارجي درزمينه واردات مواد اوليه موانع زيادي بر سر راه صنعت آلومينيوم ايجاده شده است و باتوجه به رهنمود‌هاي رهبر معظم انقلاب و توجه به صنايع انتظار مي‌رود حمايت‌ هايي از صنعت‌هاي بالادست شمش آلومينيوم شود.
طي 30 سال اخير فلز آلومينيوم پرمصرف‌ترين‌ محصول در جهان بوده است و پيش‌بيني مي‌شود اين جايگاه در سه دهه آينده نيز حفظ شود كه مي‌توان با برنامه‌ريزي اين صنعت را به سمت پيشرفت و سودآوري هدايت كرد اما لازمه دستيابي به اين هدف آن است كه برنامه‌ريزي صحيح در بخش اقتصاد كلان انجام گيرد و دولت علاوه بر بخش‌هايي چون نفت و گاز توجه خود را به ساير صنايع نيز معطوف كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن