تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813091124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین مجموعه استانداردهای ملی فضایی منتشر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: اولین مجموعه استانداردهای ملی فضایی منتشر می‌شود ایلنا: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اولین مجموعه استانداردهای ملی فضایی، به‌زودی، با اخذ شماره ملی استاندارد منتشر می‌شود.
اولین مجموعه استانداردهای ملی فضایی منتشر می‌شود

به گزارش ایلنا  به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، حسن کریمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، در ارتباط با روز ملی استاندارد، اظهار داشت: این پژوهشگاه پیش‌نویس برخی از استانداردهای شاخه "مدیریت پروژه‌های فضایی" و "تضمین محصول فضایی" را برای تصویب و دریافت شماره ملی به سازمان ملی استاندارد کشور ارائه نموده است که با تصویب و صدور مجوز منتشر می‌شود. کریمی گفت: پژوهشگاه فضایی ایران با اخذ مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد کشور با همکاری تمامی ارگان‌های ذی‌نفع اقدام به تهیه و تدوین سه عنوان پیش‌نویس از استانداردهای شاخه "مدیریت پروژه‌های فضایی" و دو عنوان از استانداردهای شاخه "تضمین محصول فضایی" نموده و آنها را برای بررسی و تصویب و اخذ شماره ملی به سازمان ملی استاندارد ارائه کرده که در مرحله اول، برخی از این عناوین در آستانه اخذ مجوز است. وی افزود: با توجه به فقدان استانداردهای ملی فضایی در کشور به عنوان مبنای کار سازمان‌های ذی‌نفع در عرصه صنعت فضایی، از اواخر سال 1392، پژوهشگاه فضایی ایران با اخذ مجوزهای لازم به‌منظور تدوین استاندارهای مورد نظر از سازمان ملی استاندارد ایران، همکاری گسترده‌ای را با این سازمان برای تدوین استانداردهای ملی فضایی آغاز کرده است. پیچیدگی و ریسک بالای پروژه‌های فضایی به لحاظ سطح فناوری و هزینه‌بر بودن آنها در مقایسه با دیگر صنایع، موجبات به کارگیری الزامات استانداردی سطح بالایی را در تمام فرآیندهای این حوزه اعم از فعالیت‌های مدیریتی، مهندسی و تضمین محصول فراهم می‌کند تا بتوان از این طریق موفقیت مورد انتظار در ماموریت‌های فضایی را تضمین کرد. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران یادآور شد: امروزه، سیاست‌های کلان کشور در عرصه علوم و فناوری فضایی و  برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در این خصوص، لزوم تهیه و اجرای استانداردهای ملی فضایی را ضروری می‌سازد. به‌کارگیری استانداردهای ملی فضایی در متن قراردادهای پروژه‌های فضایی و ملزم نمودن متولیان امر به اجرای آنها می‌تواند ضریب اطمینان‌بخشی  تحقق محصولات فضایی را بالا ببرد.در جهت اجرایی نمودن موضوع،، معاونت تضمین کیفیت و ایمنی پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری سازمان ملی استاندارد کشور برای تدوین استانداردهای فضایی ملی، اقدام به تشکیل کمیته برنامه‌ریزی راهبردی با کارگروه‌های تخصصی مربوط کرده که با حضور تمام ذی‌نفعان اعم از صاحب‌نظران و کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران،  سازمان فضایی ایران، سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دانشگاه‌های تراز اول کشور و استادان و نخبگان مراکز علمی و تحقیقاتی برگزار شده است. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اظهار داشت: در نتیجه این جلسات، سه پیش‌نویس اولیه از استانداردهای شاخه "مدیریت پروژه‌های فضایی" و دو پیش‌نویس استانداردهای شاخه  "تصمین محصول فضایی" تهیه و به سازمان ملی استاندارد برای ویراستاری و تصویب و اخذ شماره ملی استاندارد ارائه شده است. وی افزود: بدین ترتیب، با اخذ مجوز برای پیش‌نویس‌های یادشده، اولین مجموعه استانداردهای ملی فضایی ایران منتشر می‌شود و به عنوان استاندارد ملی مرجع، مورد یهره‌برداری ذی‌نفعان صنعت فضایی کشور قرار خواهد گرفت. کریمی یادآور شد: پژوهشگاه فضایی ایران که تدوین استاندارهای ملی فضایی را طی یک برنامه پنج ساله در دستور کار خود دارد، تدوین شش عنوان استاندارد دیگر از سری استانداردهای ملی فضایی را در دست اجرا دارد.

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ ۱۵:۳۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن