تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805139986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغان به‌ دنبال عواملي که تاثيرگذاري تبليغ را بيشتر مي‌کند، باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۶ب.ظ)
نماينده ولي‏‌فقيه در لرستان: مبلغان به‌ دنبال عواملي که تاثيرگذاري تبليغ را بيشتر مي‌کند، باشند موج - خرم‌آباد - نماينده ولي‌فقيه در لرستان گفت: وظيفه مبلغان اين است که به‌دنبال عواملي باشند که تأثيرگذاري تبليغ‌ را بيشتر کند؛ چراکه هر زمان که تأثيرگذاري تبليغ ما بيشتر باشد موفقيت ما نيز بيشتر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان، چهارشنبه، 22 مهر، در همايش «طلايه‌داران تبليغ» ويژه روحانيون اعزامي محرم، که در سالن اجتماعات اداره کل تبليغات اسلامي استان لرستان برگزار شد، ضمن تسليت به‌مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري امام حسين(ع) و اصحابش، گفت: مبلغان، طلايه‌داران و ستارگان آسمان ولايت هستند که با حضورشان در مناطق مختلف نورانيت به‌وجود مي‌آورند.
وي افزود: لرستان استاني است که مردم آن عاشق اهل‌بيت(ع) هستند و همه يک دست در ماه محرم فرياد يا حسين‌شان بلند است و استاني است که دل‌داده اهل‌بيت عصمت و طهارت هستند به‌طوري‌که عشق و محبت آن‌ها به اهل‌بيت(ع) زبان‌زد عام و خاص و مثال‌زدني است.
ميرعمادي ادامه داد: اگر درجايي بخواهند عشق و ارادت و محبت به اهل‌بيت(ع) را مثال بزنند به مردم ولايت‌مدار لرستان مثال مي‌زنند.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان ماه محرم را فرصتي مناسب براي تبليغ و دعوت مردم به‌سوي خدا و بيان اهداف و آرمان‌هاي نهضت سيدالشهدا(ع) دانست و تصريح کرد: اين ماه فرصت مناسبي براي تبيين وظيفه مردم است و ماهي است که مردم جمع مي‌شوند تا بتوانند از هدف، آرمان و برنامه‌هاي والاي امام حسين(ع) آگاهي پيدا کنند.
وي با اشاره به گستردگي زماني، مکاني و جمعيتي تبليغ در ماه محرم، ادامه داد: گستردگي تبليغ، مخاطب و فعاليت‌هاي ديني در ماه محرم بيش‌از زمان‌هاي تبليغي ديگر است، اجتماعات عظيم و هيأت‌هاي مذهبي همه براي بهره‌گيري از اين زمان آمده هستند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با اشاره به اين‌که روحانيت زماني‌که لباس سربازي امام زمان(عج) را برتن کرديم در حقيقت رسالت الهي را برعهده گرفتيم، عنوان کرد: رسالت الهي که روحانيت برعهده دارد چيزي جز دعوت به توحيد و بندگي خدا و مبارزه با طاغوت و ظلم و ستم نيست.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان خاطرنشان کرد: پيامبران نيز براي اين آمدند که مردم را به توحيد و مبارزه با طاغوت، ظلم و ستم کنند.
وي ادامه داد: امام حسين(ع) مردم را به‌سمت خداوند و امر به معروف و نهي از منکر دعوت کرد، بنابراين راه انجام رسالت الهي جز تبليغ چيز ديگري نيست و اگر ما رسالت خودمان را بخواهيم انجام دهيم بايد تبليغ کنيم و بيان، قلم و کلام‌مان استفاده کنيم و بهتراز اين روش ديگري نداريم، چراکه خداوند نيز در قرآن‌کريم مي‌فرمايد: چه کلامي رساتر و نيکوتر از آن دعوت به خداوند است.
ميرعمادي ادامه داد: به اعتقاد من بهترين پايگاه براي دين مسجد است و بهترين رسانه و ابزار براي رساندن پيام منبر و کلام مبلغ است و بهترين زمان براي رساندن پيام الهي محرم و رمضان است و بهترين سنگر مسجد است که ما بايد از اين فرصت استفاده کنيم.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با بيان اين‌که ابزاري که ما در اختيار داريم کسي در اختيار ندارد، عنوان کرد: شايد ما در رساندن پيام، از نظر مکان و زمان محدوديتي داريم اما ابزاري که روحانيت تشيع در اختيار دارد کسي ديگر در اختيار ندارد بنابراين بايد از آن استفاده کنيم.
وي بيان کرد: ما يک سنگر قوي به نام مسجد داريم که در تمام نقاط دور و نزديک براي ما آمده است، بهترين زمان؛ يعني ماه محرم، صفر و رمضان را داريم، مردم در جاهي ديگر براي جمع کردن مردم هزينه مي‌کنند ولي در اين ايام بدون هيچ هزينه‌هاي خود مردم جمع مي‌شوند و خودشان نيز هزينه مي‌کنند و تأثيزگذارترين رسانه و ابزار تبليغ منبر و موعظه است که بر دل‌هاي اثر مي‌گذارد.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که بسترها براي تبليغ فراهم شده است پس ما بايد از آن‌ها استفاده کنيم و کاري کنيم که تأثيرگذاري تبليغ‌مان را بيشتر کنيم، اظهار کرد: وظيفه ما اين است که به‌دنبال عواملي برويم که تأثيرگذاري تبليغ‌مان را بيشتر کنيم، چراکه هر زمان که تأثيرگذاري تبليغ ما بيشتر باشد موفقيت ما نيز بيشتر مي‌شود.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با اشاره به اين‌که عوامل تأثيرگذاري بيشتر بر تبليغ فراوان است، ادامه داد: اولين عامل تأثيرگذار امر تبليغ مسئله وحي و کلام خداست چراکه ما مي‌خواهيم رسالت خداوند را تبيين کنيم و رسالت خداوند نيز با کلام خداوند و وحي است پس ما بايد به وحي استناد داشته باشيم که قرآن يا حديث است.
وي با بيان اين‌که زبان و کلام خداوند زبان فطرت و زبان نياز مردم است، افزود: ما اگر مي‌خواهيم که تأثير کلام‌مان بيشتر باشد بايد از قرآن و حديث استفاده کنيم، اگر صحبت ما خوب باشد و از آيات و روايات استفاده کنيم تأثيرش بيشتر مي‌شود ولي اگر صحبت‌هاي ما خوب نبود حداقل مردم از آيات و رواياتي که بيان مي‌کنيم استفاده مي‌کنند.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که ما مي‌خواهيم رسالت الهي را انجام دهيم، تصريح کرد: انجام رسالت الهي با کلام الهي، وحي و سخن خداست، مي‌شود کلام الهي را به‌وسيله شيريني کلام خودتان براي مردم تفسير و تبيين کنيد.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با اشاره به اين‌که اخلاص و تواضع دومين عامل تأثيرگذاري بيشتر تبليغ است، اظهار کرد: کار براي خداوند و تواضع در برابر مردم چراکه هرکسي تواضع کند خداوند به او رفعت مي‌دهد و بر کلام او تأثيرگذار است، به‌ويژه در حال حاضر که به تعبير مردم حکومت در دست روحانيت است.
وي ادامه داد: مردم نظام را اذعان روحانيت مي‌دانند که رهبري و هدايت اين نظام، حفاظت و پايداري از اين نظام برعهده روحانيت است و نتيجه تبليغ ما حفظ دين و مکتب اهل‌بيت(ع) و حفظ انقلاب و نظام اسلامي است.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که الان 1400 سال است که علما و روحانيت دين و مردم را حفظ کردند، به مردم معنويت بخشيدند و در عصر حاضر انقلاب و نظام را حفظ مي‌کنند، که از طريق اخلاص و تواضع که مهم‌ترين رُکن موفقيت يک روحاني است، انجام شده است.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با اشاره به اين‌که سومين عامل براي تأثيرگذاري بيشتر تبليغ همان روش پيامبران يعني تبشير و انذار و بيم و اميد ايجاد کردن است، تصريح کرد: ما هم بشارت دهنده و هم بيم دهنده باشند، هم عذاب‌هاي الهي را يادآور شويم هم نعمت‌هاي الهي را برشماريم، نه مردم را مأيوس کنيم و نه آنچنان آن‌ها را اميدوار کنيم که گناه کردن براي آن‌ها آسان شود چراکه اين روش اثرگذار است و اثر منفي هم ندارد.
وي با بيان اين‌که دعوت به اخوت و برادري، وحدت و اتحاد و همدلي و همزباني يکي ديگر از عوامل تأثيرگذاري بيشتر تبليغ است، اظهار کرد: ما بايد از جناحي بودن پرهيز کنيم و مردم را همدل و يکپارچه کنيم، همدلي و همزباني را که شعار سال است بين مردم و مسوولان ايجاد کنيم.
ميرعمادي ادامه داد: شعار سال به اين‌ معنا نيست که انتقاد نکنيم، اما حفظ اصل همدلي لازم است، به‌عنوان مثال مقام معظم رهبري واضح و شفاف مسائل را باز مي‌کند اما در نهايت حمايت کردهو بر همدلي و همزباني تأکيد دارند.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان تبليغ از روي خيرخواهي و دلسوزي را يکي ديگر از عوامل تأثيرگذار روي تبليغ دانست و عنوان کرد: به تعبير قرآن مبلغ بايد ناصح امين باشد، امروز خيرخواه‌تر و دلسوزتر از روحانيت کسي نيست و مردم اين را احساس مي‌کنند.
وي با اشاره به اين‌که در شرايط فعلي رسالت روحانيت بيشتر از هر زماني است، اظهار کرد: تاکنون رسالت ما اين بوده است که در برابر هجمه فرهنگي دشمن مقابله کنيم، امروز نيز بايد از نفوذ فرهنگي دشمن نيز مراقبت کنيم.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که هجمه فرهنگي و نفوذ فرهنگي متفاوت هستند، عنوان کرد: دشمنان عوامل تهديدآميز فراواني را به کار گرفته‌اند، ماهواره‌‌ها، فضاي مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي و ترويج فرقه‌هاي منحرف و عرفان‌هاي کاذب از اين عوامل هستند.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان، تحريفات يکي از عوامل تهديد دشمنان است، اظهار کرد: دشمنان سنت‌هاي قوي عزاداري ما را تحريف مي‌کنند و در شبکه‌هاي جهاني مانند «بي‌بي‌سي» پخش مي‌کنند.
وي افزود: دشمن هم ايجابي کار مي‌کند هم سلبي، هم گروه تراشي کرده و تفرقه ايجاد مي‌کند و هم حقيقت‌هاي ما را منفي جلوه مي‌دهد که هجمه فرهنگي است و با نفوذ فرهنگي مي‌خواهد بيايد جاي ما تصميم بگيرد، براي ما تعيين تکليف کرده و بايد و نبايدها را براي ما مشخص کند.
ميرعمادي عنوان کرد: مقصود از نفوذ فرهنگي دشمن اين است که دشمن مي‌خواهد به‌جاي ما تصميم بگيرد و فکر جوان ما را به سمتي که خودش مي‌خواهد بکشاند و بايدها و نبايدهاي ديني و اعتقادي ما را او تعيين کند نه علما و مرجعيت و رهبري کشور اسلامي، که ما امروز بايد اين حربه نيز مقابله کنيم.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان ادامه داد: اينجاست که بصيرت، هوشياري و بيداري مي‌خواهد، اينجاست که نگاه به لب‌هاي ولايت مي‌خواهد که ببينيم رهبري چه چيزي مي‌گويد و به تبيين مواضع رهبري نياز دارد و نشان داده مي‌شود که مردم يکپارچه امت هستند.
وي تصريح کرد: اگر ما بتوانيم همان رسالتي که ائمه اطهار(ع) داشتند را داشته باشيم، اگر نگاه کنيم تمام بحث ائمه ما روي امام و امت است، اين جامعه مرکب از امت و امام را بايد تقويت کنيم و بگوييم امتي داريم به نام ملت بزرگ ايران اسلامي و يک امام شجاع، بصير، مجتهد، عاد، باتقوا، آينده‌نگر و دورانديش به نام مقام معظم رهبري داريم.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که اگر بر محور ولايت وحدت را ايجاد کنيم بزرگ‌ترين رسالت خود را انجام داده‌ايم، عنوان کرد: در استان لرستان همه مردم يکپارچه تبعيت محض از ولايت فقيه دارند، که اين براي ما خيلي ارزشمند است و ما بايد اين امت را که امتي هستند و امامي دارند و امام فصل‌الخطاب آن‌ها و حرکت، سخن و موضع‌گيري مردم به کلام، رفتار و عمل رهبري بستگي دارد را بايد حفظ کنيم.
نماينده ولي‌فقيه ادامه داد: ما بايد توجه داشته باشيم که ماه محرم تنها به سينه زدن و عزاداري محدود نشود، بلکه با سخنراني و منبر اهداف والاي امام حسين(ع) براي مردم تبيين شود.
وي با اشاره به اين‌که ما بايد رسالت خودمان را انجام دهيم، افزود: محرم بايد آميخته به منبر و سخنراني باشد و آرمان‌ها و اهداف امام حسين(ع) که همان دعوت به اسلام،توحيد و بندگي است براي مردم تبيين شود.
ميرعمادي با اشاره به اين‌که ما حدود سه هزار روستا داريم اما به تعداد آن‌ها مبلغ نداريم، عنوان کرد: از عزيزان مي‌خواهيم به روستايي بروند که تاکنون روحاني به آن‌جا نرفته يا کمتر رفته است.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با اشاره به اين‌که تعدادي از روستاهاي ما مسجد ندارن، ادامه داد: از مبلغين درخواست داريم که مردم را به ساخت مسجد تشويق کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن