تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806360456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایزدمهر: پس‌از قهرمانی نیاز به‌تمرینات بیشتر داریم ::


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: ایزدمهر: پس‌از قهرمانی نیاز به‌تمرینات بیشتر داریم
مربی بدن ساز تیم ملی فوتسال بانوان از شرایط پیش از اردوی تیم ملی و مسیر قهرمانی می گوید.

مربی بدن ساز تیم ملی فوتسال بانوان در گفت و گو با "ورزش سه" حرف‌های جالبی را مطرح کرد که در زیر این گفت و گو را می خوانید:

ضمن معرفی و پیشینه خود بفرمایید از چه زمانی به عنوان مربی بدنسازی تیم کار خود را آغاز و چه کارهای انجام دادید؟
من شهناز ایزدمهر کارشناس ارشد تربیت بدنی و دانشجوی دکترا با گرایش علم تمرین دانشگاه کرلای هندوستان هستم. من پیش از این با تیم ملی والیبال بانوان نوجوانان و جوانان و همچنین کبدی افتخار همکاری داشتم و خود نیز در رشته دو و میدانی و آمادگی جسمانی در سطح قهرمانی کشور و دانشگاه ها شرکت داشتم. از تاریخ 6 خرداد 1394 بدنسازی تیم ملی فوتسال را برعهده گرفتم و پس از هماهنگی با سر مربی تیم از بازیکنان آزمونهای بدنی به عمل آوردم تا میزان آمادگی آنها را سنجیده تا بتوانم بر اساس آن برنامه های تمرینی را طراحی نمایم. با توجه به اینکه تا شروع بازیها بمدت 15 هفته زمان در دسترس داشتیم، برنامه تمرینی خود را به گونه ای طراحی که تیم در زمان مسابقه ها در بهترین شرایط جسمانی و روانی خود باشد که همانگونه که همگان دیدند، خوشبختانه تیم در درازای بازیها از بهترین شرایط جسمانی و روانی برخوردار بود.

کارهای که در این دوره برای بدنسازی تیم انجام دادید چه بودند؟
در درازای این 15 هفته 45 جلسه تمرین با وزنه، که در هر گام با هدف ویژه ای انجام شد و همچنین با توجه به نیاز بازیکنان به استقامت هوازی، در دو ماه نخست به روی این جنبه ارزشمند از بازی تاکید، بگونه ای که در آزمونهای پایانی بازیکنان افزایش بسیار خوبی از خود نشان دادند. در این درازا نیز با توجه به نیاز بازیکنان به سرعت و چابکی و استارت های انفجاری جلسه های تمرینی زیادی برای افزایش این فاکتور در نظر گرفته و انجام شد .در درازای این دوره سه با ر از بازیکنان آزمونهای بدنی به عمل امد تا میزان پیشرفت انها سنجیده شود که همه آمارها نشان دهنده پیشرفت سطح آمادگی بازیکنان بود و نشان داد که در مسیر درستی کار انجام شده است.

از آنجا که میدانیم ما با مالزی اختلاف زمانی داریم ایا امر را در نظر گرفته بودید؟
بله با اینکه تیم ما تنها یک روز پیش از آغاز بازیها به مالزی رسیده و با نگرش به اینکه اختلاف زمانی سه و نیم ساعته ای وجود داشت پیش بینی ما این بود که تیم در بازیهای سوم ، چهارم و پنجم خود در بهترین شرایط قرار خواهد داشت که خوشبختانه کار بدینگونه پیش رفت و عملکرد بازیکنان در هر بازی بهتر از بازی پیشین بود. نمونه این کار بازی در برابر مالزی، تایلند و حتی ژاپن بود که این تیمها در دقیقه های پایانی ، هفت تا ده دقیقه از روش پاور پلی یا پنج نفره استفاده کردند و فشار زیادی را به بازیکنان ما وارد آوردند ولی خوشبختانه بدلیل آمادگی سطح بالا بازیکنان این فشار را تاب آورده و پیروز از میدان بیرون آمدند تا اینکه اوج اجرای بازیکنان در روز فینال نمایان شد.

با نگرش به اینکه اسیب دیدگی در بانوان بیشتر است چه کارهای برای پیشگیری از این کار انجام دادید؟
موضوع دیگری که باید یادآور شوم این است که پیش از آغاز بکار اینجانب شماری از بازیکنان بدلیل آسیب دیدگی نمی توانستند در تمرینها شرکت کنند و از آنجایی که تیم، مربی بدنساز هم نداشت به آنها توجه درستی نمیشد، ولی خوشبختانه پس به تیم با یک برنامه ریزی درست تمرینی، همه آنها در درازای این دوره ای تمرینی به تیم بازگشتند و در جریان تمرینها و بازیهای قهرمانی آسیا نیز خوشبختانه تیم هیچگونه بازیکن آسیب دیده نداشت، که این هم ناشی از برنامه های اجرا شده بدنسازی بویژه تمرین های قدرتی و با وزنه بود که اثر سودمندی بر اجرای بازیکنان گذاشت. ارزشمندی این کار هنگامی روشن میشود که بدانیم که تیم از کمترین امکانات جهت ریکاوری برخوردار بود ، بویژه در جریان بازیها و به دلیل دشواری های فرهنگی بازیکنان نمی توانستند از استخر بهره ای ببرند و ما ناچار به استفاده از وان حمام و دوش آب گرم و سرد شدیم.

شرایط میزبانی را چگونه دیدید و نقش مدیریتی تیم را چگونه ارزیابی میکنید؟
خوشبختانه هتل محل سکونت تیم ها از امکانات بسیار خوبی برخوردار بود و برگزار کنند گان همه گونه همکاری را با تمامی تیم های شرکت کننده را داشتند و از آنجایی که من به غیر از بدنسازی به عنوان مترجم تیم در هنگام مصاحبه های پیش و پس از بازی و کارهای دیگر هماهنگی با مسئولین ای اف سی را به عهده داشتم از نزدیک شاهد بودم که هیات سرپرستی تیم سرکار خانم دکتر عرب عامری و خانم درودیان و خانم عسکری و بقیه همکاران با همه توانی های شان آسایش را برای مربیان و بازیکنان فراهم آوردند که این دست اورد حاصل شد.

با نگرش به این قهرمانی که با کوشش زیاد بدست امده چه برنامه های دیگری که بایستی انجام شود؟
به باور من که اکنون این قهرمانی بدست آمده و سطح اجرا و عملکرد تیم و بازیکنان نیز افزایش یافته، نیاز به تمرین های ویژه تر و بازی با تیمهای سطح بالاتر جهان احساس می‌شود که با توان بالقوه‌ای که در بازیکنان وجود دارد می‌توان آنها را به سطح بالای جهانی رساند. امیدوارم که این کار از سوی مسوولین محترم فدراسیون و ورزش کشور جدی گرفته شود تا اینکه بانوان نشان دهند که از چه توان و انگیزه های برخوردار هستند. در پایان جا دارد که از زحمت های آقای کفاشیان و همچنین سرکار خانم دکتر عرب عامری و همکاران کوشای اداری بخش بانوان و همه کسانی که در این راه به این تیم یاری رسانند سپاسگزاری کنم.


15:47  1394/07/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن