تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804371959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سازمان اطلاعات سپاه در مورد جيسون رضاييان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: گزارش سازمان اطلاعات سپاه در مورد جيسون رضاييان
براساس گزارش سازمان اطلاعات سپاه، جيسون رضائيان يک ايراني آمريکايي‌الاصل و يک فرد حائز اهميت براي آمريکايي‌ها است، به‌گونه‌اي که آمريکايي‌ها براي آزادي وي بسيار تلاش مي‌کنند.
بررسي تماس‌هاي جيسون رضائيان نشان مي‌دهد، در حالي که بنا بر شرايط کاري، وي بايد بيشترين حجم تماس را با «داگلاس جل» (مافوق خود در واشنگتن‌پست) داشته باشد، عمدتاً اخبار جمع‌آوري شده را مستقيم يا با واسطه در اختيار ميز ايران در کنسولگري آمريکا در دبي و همچنين، شخص «آلن اير» قرار مي‌دهد.

 به گزارش بصیرت گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره شيوه‌هاي نفوذ دشمن براي آسيب زدن به بنيان‌هاي انقلاب و نظام، از جمله پيگيري آمريکا براي آزادي «جيسون رضائيان» به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي سبب شد که نمايندگان از شيوه‌هاي نفوذ و براندازي دشمنان اطلاعات بيشتري کسب کنند.

واکنش نمايندگان

براساس گزارش سازمان اطلاعات سپاه، جيسون رضائيان يک ايراني آمريکايي‌الاصل و يک فرد حائز اهميت براي آمريکايي‌ها است، به‌گونه‌اي که آمريکايي‌ها براي آزادي وي بسيار تلاش مي‌کنند. رضائيان مأمور اجراي تفکر آن دسته از سناي آمريکاست که معتقدند اگر اين کشور بتواند روابط خود را با ايران به سطح پيش از انقلاب برگرداند، مي‌توان حکومت ايران را به‌آساني ساقط کرد. اين اقدام سازمان اطلاعات سپاه سبب شد که ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي تذکري به وزير دادگستري درباره پرونده رضائيان خواستار اطلاع‌رساني دقيق و شفاف به افکار عمومي شوند. اين نمايندگان در خلاصه تذکر خود اظهار داشتند: «با توجه به محاکمه و صدور حکم يکي از نفوذي‌هاي دوتابعيتي به نام جيسون کاظم آدام رضائيان لازم است جهت اطلاع افکار عمومي اطلاعات مربوط به اين جاسوس و نفوذي آمريکاييان و فيلم‌هاي اعترافات او را به اطلاع افکار عمومي برسانيد.» آنها در شرح تذکرشان تصريح کردند: «بيش از يک سال است که جاسوس حرفه‌اي و مسئول پايگاه اطلاعاتي آمريکايي‌ها در تهران دستگير شده؛ جيسون رضائيان در مدت بازداشت مورد حمايت آمريکايي‌ها قرار گرفته و مکرراً آنها از تيم مذاکره‌کننده ما خواسته‌اند که ايران او را آزاد کند، چون او يک خبرنگار بوده است. اطلاعات وسيعي که در کميسيون امنيت ملي از اين جاسوس حرفه‌اي در اختيار اعضاي کميسيون قرار گرفت باعث نگراني از خطر نفوذي‌ها براي انقلاب اسلامي و استقلال کشور بود و از طرفي باعث اطمينان خاطر از هوشياري و بيداري دستگاه‌ها و سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران بود و لازم و ضروري است دستگاه‌هاي مقتدر قضايي اطلاع‌رساني جامعي، به خصوص با پخش فيلم‌هاي اعترافات اين شبکه گسترده جاسوسي به ملت ايران داشته باشند.»
راديو سازمان سيا با عصبانيت از گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تلاش کرد اين گزارش را نوعي مقابله سپاه با رئيس‌جمهور کشورمان القا کند و گفت: گزارش سپاه به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايران، جيسون رضائيان را به «جاسوسي از طريق جمع‌آوري تصميمات کشور در خصوص مسائل سياست داخلي و خارجي و همکاري با دول متخاصم» متهم کرده است، در حالي که يک هفته پيش، حسن روحاني، رئيس‌جمهور ايران، به شبکه تلويزيوني «سي‌ان‌ان» گفته بود که اگر آمريکا ايرانيان زنداني در اين کشور را آزاد کند، دولتش براي آزادي آمريکايي‌هاي زنداني در ايران خواهد کوشيد.

* از ۸۳ تا۸۸
جيسون رضائيان از سال 83 در پوشش خبرنگار نشريه «سانفرانسيسکو کرونيل» مرتباً به ايران تردد مي‌کرد و تلاش داشت در اين سفرها شبکه عوامل خود را براي جمع‌آوري اخبار مورد نظر از ايران شکل دهد؛ شبکه‌اي که با انتخابات رياست‌جمهوري در سال 1388 و تحولات پس از آن از طريق تهيه گزارش‌هاي جهت‌دار از سخنراني‌هاي آقايان؛ «ميرحسين موسوي» و «احمدي‌نژاد»، جمع‌آوري اخبار لحظه‌به‌لحظه از اغتشاشات از سوي منابع ميداني در تهران و ارسال آن به پايگاه‌هاي خبري ضدانقلاب، ارائه اخبار و تحليل از وضعيت کشور به اتاق فکر وزارت خارجه، کنگره و سناي آمريکا و برخي نهادهاي مرتبط با لابي «آيپک» و انتشار اخبار کذب از اوضاع شهر تهران در نشريات مورد همکاري، نقش و قدرت خود را به نمايش گذاشت.
خروج او از ايران با درخواست وزارت ارشاد وقت در سال 1388 و سفر به دبي و البته، آشنايي با «لارا سترکيان» (فردي که براساس شواهد موجود، در پوشش خبرنگار شبکه ABC آمريکا براي سرويس اطلاعاتي اين کشور فعاليت مي‌کند)، شرايط آشنايي رضائيان با يکي از مسئولان ميز ايران در کنسولگري آمريکا در دبي به نام «مک کاچن» را فراهم کرد. اين آشنايي، آغازي بر شکل‌گيري همکاري مشکوک رضائيان با وزارت خارجه و سرويس جاسوسي آمريکا دانسته شده است؛ آغازي که تا زمان دستگيري متهم به شکلي پيوسته ادامه داشته و حضور افراد مختلف آمريکايي و ايراني در اين جورچين، اهميت آن را دوچندان مي‌کند.

* بازگشت جيسون
وي در سال 1391 بار ديگر به ايران بازگشت، اما اين‌بار با پوشش خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» که نامي آشنا و معتبر در عرصه رسانه‌اي جهان به‌شمار مي‌رود. اسناد موجود نشان مي‌دهد که وي پيش از عزيمت به تهران با «جان ليمبرت» (از ديپلمات‌هاي آمريکايي به گروگان گرفته‌شده در لانه جاسوسي) ديدار و گفت‌وگو مي‌کند. جيسون با خانمي به نام «يگانه صالحي» آشنا مي‌شود که همين آشنايي به ازدواج اين دو نفر در سال 1392 منجر شد. پس از آشنايي، يگانه صالحي ابتدا به استخدام خبرگزاري «بلومبرگ» و سپس «نشنال امارات» درمي‌آيد.
بررسي تماس‌هاي جيسون رضائيان نشان مي‌دهد، در حالي که بنا بر شرايط کاري، وي بايد بيشترين حجم تماس را با «داگلاس جل» (مافوق خود در واشنگتن‌پست) داشته باشد، عمدتاً اخبار جمع‌آوري شده را مستقيم يا با واسطه در اختيار ميز ايران در کنسولگري آمريکا در دبي و همچنين، شخص «آلن اير» قرار مي‌دهد.
براساس کيفرخواست صادره، دسترسي و جمع‌آوري اطلاعات طبقه‌بندي شده، همکاري با دول متخاصم و نوشتن نامه به اوباما و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران برخي از اتهامات جيسون رضائيان است. 
تاکنون بيشترين تلاش براي آزادي جيسون رضائيان از سوي آمريکا صورت گرفته است، به‌گونه‌اي که رئيس‌جمهور آمريکا در يک ميهماني با حضور فعالان رسانه‌ و خبرنگاران شبکه‌هاي تلويزيوني اين کشور به موضوع خبرنگار بازداشتي واشنگتن‌پست در تهران اشاره کرد. باراک اوباما ادعا کرد که علت بازداشت او «نوشتن درباره اميدها و ترس‌هاي مردم ايران» بوده است و در ادامه گفت: «تا زماني که او صحيح و سالم به خانواده‌اش بازنگردد،‌ آرام نخواهم شد». پايگاه «پالتيکو» گزارش داد که دولت «باراک اوباما» به صورت محرمانه با واتيکان در ارتباط است تا از پاپ «فرانسيس» براي آزادي جيسون رضائيان در ايران کمک بگيرد.

* خبرنگار يا جاسوس!
حکم صادره براي پرونده جيسون رضائيان قطعاً تأثير بسزايي بر نحوه عضوگيري شبکه جاسوسان آمريکايي‌ـ صهيونيستي خواهد گذاشت و دست‌کم هزينه چنين فعاليت‌هاي خرابکارانه‌اي را افزايش مي‌دهد، اما مسير اصلاح اين روند در دستگيري سرشاخه‌هاي داخلي است که مجوز نفوذ رضائيان و جاسوسان اعزامي آينده به اماکن محرمانه ايران و دسترسي به اطلاعات خصوصي وزارتخانه‌ها و نهادهاي مهم کشور را فراهم مي‌آورند؛ مسيري که با وجود تنبيه قطعي رضائيان همچنان بدون ناظر امنيتي است.



چهارشنبه, 22 مهر 1394 ساعت 09:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن