تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: اولویت مشترک جهانیان باید رفع تهدید گروه‌های تروریستی و تکفیری باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ظریف: اولویت مشترک جهانیان باید رفع تهدید گروه‌های تروریستی و تکفیری باشد
یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و دو طرف پیرامون تحولات منطقه و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در این دیدار گزارشی از نتائج سفر خود به منطقه از جمله بررسی تحولات یمن و سوریه را ارائه کرد و افزود: در این رایزنی‌ها آخرین تحولات یمن، سوریه و گسترش فزاینده تروریسم و ناامنی مرزها و راه‌های برون رفت از بحران‌های جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.


او با تاکید بر لزوم کمک همه کشورها به حل مسائل موجود، مذاکرات خود با مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران را سازنده توصیف کرد و افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه مورد توجه سازمان ملل است و رایزنی‌های مستمر با جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات یمن و سوریه برای برقراری امنیت و ثبات حائز اهمیت است.


وزیر امور خارجه کشورمان نیز درباره تحولات یمن گفت: موضوع اصلی یمن توجه به خواسته‌های مردم یمن و توافق گروه‌های یمنی متشکل از تمامی مذاهب و گروه‌های مختلف است و در تلاش برای حل مشکلات و مسائل جاری مردم یمن پرهیز از رویکردهای مداخله‌گرایانه خارجی و تحمیلی باید مورد توجه قرار گیرد.


دکتر محمدجواد ظریف درباره تحولات سوریه نیز خاطرنشان کرد: تهدید اصلی در سوریه حضور و فعالیت و جنایات گروه‌های تروریستی و تکفیری است که امروز امنیت مردم و ثبات سوریه را مورد تهدید جدی قرار داده و خیل عظیم آوارگان در منطقه و از جمله به سوی اروپا یکی از نتایج بحران جاری است.


وی افزود: امروز اولویت مشترک جهانیان باید رفع این تهدید و مواجه با تهدیدات ناشی از این پدیده ضد بشری باشد.


وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت راه‌حل‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران‌های منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: شناخت صحیح بحران‌ها و عوامل تشدید کننده و کاهنده آن، به ذهنیت‌ها و نگرش‌های رهبران سیاسی منطقه نسبت به نوع تهدیدات واقعی و انگیزه‌ها در نحوه رویارویی با آن ارتباط مستقیم دارد و واقعیات منطقه باید واقع‌بینانه مورد بررسی قرار گیرد.


ظریف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به خطراتی که زندگی مردم سوریه را مورد هدف قرار داده است و هم‌چنین توجه به اصول و عناصر مهم مبتنی بر اراده و خواست مردم سوریه و احترام به حاکمیت این کشور، برای کمک به حل بحران و مشورت و رایزنی در این زمینه آمادگی دارد و حضور هیات معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و رایزنی با اتحادیه اروپا نیز در همین چهارچوب است.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ائتلاف چهارگانه ایران، سوریه، عراق و روسیه حامیان تروریسم را نگران کرده است
ولایتی: تروریستها از بیش از 80 کشور جهان در منطقه حضور دارند
دیر یا زود تروریست‌ها در غرب اقدام به حرکت‌ انتحاری و انفجاری می‌کنند
دیر یا زود تروریست‌ها در غرب هم اقدام به حرکت‌های انتحاری می‌کنند
قبول طرح سازمان ملل درباره یمن از سوی حوثی‌ها اقدامی سازنده بود
الیاسون: برجام ارزش دیپلماسی و صبر را نشان داد
قائم مقام بان‌کی مون: امیدواریم مداخله نظامی در سوریه هرچه سریعتر پایان یابد
مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد برگزار می‌شود
بان کی مون: ایران برای تسهیل در حل صلح آمیز بحران سوریه تلاش کند





۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن