تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819476342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزیدگان جشنواره 100 در فیلم‌سازی بلند موفق‌ترند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خداویسی: برگزیدگان جشنواره 100 در فیلم‌سازی بلند موفق‌ترند بهزاد خداویسی، بازیگر سینما و تئاتر، درباره جشنواره فیلم 100 گفت: مواجه شدن فیلم‌ساز با زمانی كمتر از دو دقیقه در این جشنواره باعث می شود تا او با نكته‌سنجی و استفاده از تمام عناصر مربوط به قصه به ساخت فیلم بپردازد كه این موضوع به موفقیت هنرمند در دنیای فیلم‌سازی بلند كمك می‌كند.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۱ مهر ساعت 14:28

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، بهزاد خداویسی درباره جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای گفت:  فكر می كنم هنرمندانی كه در این مدت زمان اندك بتوانند اقدام به ساخت فیلمی جذاب و با اثرگذاری بیشتر كنند و از این آزمون سربلند بیرون آیند، بهتر می توانند در دنیای فیلم‌سازی بلند، حرفی برای گفتن داشته باشند.

خداویسی یكی از راه های تأثیرگذاری فیلم كوتاه را نزد مخاطب وجود ایدۀ جذاب در آن دانست و بیان داشت: فیلم‌ساز می تواند با استفاده از ایده هایی كه تا الان كمتر به آن پرداخته شده است و یا رفتن به سمت سوژه هایی كه  تابو محسوب می شدند مخاطب را به سمت فیلم های خود جذب كند.

وی كه تجربۀ داوری در دورۀ اول جشنواره فیلم 100 را در كارنامه هنری خود دارد، درخصوص لزوم وجود  این جشنواره ها این طور عنوان كرد: با این جشنواره ها فرصت برای حضور فیلم‌سازان جوان و كسب تجربه در آن ها به وجود می آید و می توانند از نظرات كارشناسی تماشاگران، سایر هنرمندان و اساتید فیلم‌سازی در جهت ارتقای دانش خود بهره ببرند.

خداویسی درخصوص جشنواره فیلم 100 و جایگاه آن پس از ده دوره برگزاری نزد اهالی فیلم‌ساز گفت: در این جشنواره، فیلم‌ساز با زمانی كمتر از دو دقیقه روبه‌رو است و باید تمام حرف خود را در این مدت اندك بزند؛ پس به این خاطر نقش نكته سنجی و استفاده از تمام عناصر مربوط به قصه در ساخت این گونه فیلم ها بیش از پیش جلب توجه می نماید.

وی ادامه داد: فكر می كنم هنرمندانی كه در این مدت زمان اندك بتوانند اقدام به ساخت فیلمی جذاب و با اثرگذاری بیشتر كنند و از این آزمون سربلند بیرون آیند، بهتر می توانند در دنیای فیلم‌سازی بلند، حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تغییر مخاطب خاص این نوع فیلم ها به مخاطب عمومی تر را منوط به ایجاد بسترهای لازم دانست و اظهار كرد: البته نسبت به گذشته استقبال بیشتری از این نوع فیلم ها توسط مردم می شود؛ ولی برای اینكه مخاطبان با افزایش چشمگیرتری روبه‌رو شوند، باید با همكاری سایر سازمان ها و به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان صدا و سیما و حوزه هنری و سایر نهادهای فرهنگی و هنری اقدام به پخش این گونه فیلم ها در قالب شبكه ای مختص فیلم كوتاه برای ابعاد وسیع تری از مخاطبان كنیم.

بازیگر سریال «روزگار جوانی» با بیان اینكه برگزار كنندگان جشنواره باید توجه به دستاوردهای ایرانی اسلامی و تاریخی خودمان را مدنظر قرار دهند، عنوان كرد: ما باید با وجود فیلم  100 و سایر جشنواره هایی كه به نوعی در جامعه فیلم‌سازی مطرح هستند و به صورت بین الملل برگزار می شوند، بتوانیم مثل سینمای هالیوود و بالیوود گفتمان تازه ای را مطرح كنیم و با اختصاص دادن فراخوان های خود به موضوع هایی كه خاص جامعه و مردم خودمان است گره ای از آن ها بگشاییم.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن