تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805616293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات گاز ايران به جمهوري آذربايجان تقويت شد/تقويت خط سبز صادرات و تأمين بهتر گاز در غرب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۴ب.ظ)
صادرات گاز ايران به جمهوري آذربايجان تقويت شد/تقويت خط سبز صادرات و تأمين بهتر گاز در غرب کشور موج - مدير منطقه ۳ عمليات انتقال گاز، گفت: صادرات گاز ايران به جمهوري آذربايجان با اتصال خروجي مجتمع تأسيسات تقويت فشار گاز ساوه ۳ به خط ۴۸ اينچ صادراتي، تقويت شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير منطقه ۳ عمليات انتقال گاز با تأکيد بر اهميت مجتمع تأسيسات تقويت فشار گاز ساوه در انتقال قابل توجه گاز به نقاط مختلف؛ به‌ويژه غرب کشور، همچنين صادرات از طريق خط سوم آذربايجان، گفت: اين مجتمع، شامل تأسيسات تقويت فشار ساوه يک (تأسيسات قديم) همچنين ساوه ۲ و ساوه ۳ (تأسيسات جديد) است که در مجموع با ۱۰ دستگاه توربوکمپرسور عمليات انتقال گاز را انجام مي‌دهند.
هوشنگ مهردادفر با بيان اين که تأسيسات تقويت فشار گاز ساوه و ۲ و ۳ روي خطوط سراسري سراسري دوم (۵۶ اينچ) و ۴۸ اينچ صادراتي آذربايجان قرار دارند، تصريح کرد: اتصال خروجي مجتمع تأسيسات تقويت فشار ساوه ۳ به خط ۴۸ اينچ صادراتي، اين امکان را ايجاد کرده است تا افزون بر استقلال کاري خطوط لوله سراسري دوم و خط سوم آذربايجان موسوم به «خط سبز» صادرات گاز ايران به جمهوري آذربايجان به نحوي مطلوب تقويت شود.
وي ادامه داد: در آرايش قديمي (۳+۱+۳) تأسيسات تقويت فشار ساوه ۲ و ۳، يک دستگاه توربوکمپرسور به صورت همزمان در اين تأسيسات فعاليت مي‌کرد و براي تقويت فشار گاز خط دوم سراسري يا ۴۸ اينچ، به قطع جريان گاز در يکي اين دو خط لوله نياز بود.
مهردادفر اظهار کرد: با اجراي عمليات اخير (اتصال خروجي تأسيسات ساوه ۳ به خروجي ۴۸ اينچ آذربايجان)، ضمن ايجاد شرايط بهتر صادرات گاز و صرفه‌جويي در ساعت کارکرد، همچنين کاهش بازه زماني تعميرات اساسي توربين مشترک، انتقال گاز به غرب کشور و صادرات از طريق خط سوم آذربايجان، در شرايط بهتري نسبت به قبل قرار گرفت.
مدير منطقه ۳ عمليات انتقال گاز با بيان اين که طرح اتصال تأسيسات تقويت فشار ساوه ۳ از نيمه دوم شهريور امسال کليد خورده است، تصريح کرد: اين طرح مهم با تلاش بدون وقفه و شبانه‌روزي گروه‌هاي عملياتي، در مقايسه با تأمين و اجراي طرح به وسيله پيمانکاران که پنج ماه پيش بيني شده بود، در مدت زمان يک ماه به پايان رسيد.
وي اظهار کرد: با اجراي طرح اتصال خروجي تأسيسات تقويت فشار ساوه ۳ به خروجي خط ۴۸ اينچ صادراتي، علاوه بر صرفه‌جويي قابل توجه در زمان، ۲۰ ميليارد ريال نيز در خريد شيرآلات و اتصالات و... صرفه‌جويي شده است و اين مهم را مي‌توان نماد بارز تحقق اقتصاد مقاومتي دانست.

مهردادفر با بيان اين که در عمليات اخير، از ۱۲۰ متر لوله ۳۶ اينچ، ۱۲ متر لوله ۴۸ اينچ و انواع اتصالات و شيرآلات موجود در منطقه استفاده شده است، تصريح کرد: در اين عمليات، چهار هزار مترمکعب حفاري کانال، ۱۳۲ متر تعويض لوله، راديوگرافي، جوشکاري (۳۲ سرجوش)، ۳۶۰ مترمربع پوشش لوله به روش پلي يورتان انجام شده است.
به گفته وي آبگيري لوله (تست هيدرو استاتيک) با نزديک به يک‌صد هزار ليتر آب، مرحله پاياني طرح اتصال خروجي تأسيسات تقويت فشار ساوه ۳ به خط لوله سوم آذربايجان براي تزريق گاز است که تا پايان همين هفته انجام مي‌شود.
مدير منطقه ۳ عمليات انتقال گاز، يکي از برجسته‌ترين موارد اجراي اين طرح را ايمني بالاي آن اعلام و اظهار کرد: با توجه به حساسيت اين تأسيسات و نقش بسزاي آن در تأمين انتقال گاز غرب کشور، همچنين صادرات گاز به جمهوري آذربايجان، عمليات اتصال خروجي تأسيسات تقويت فشار ساوه ۳ به خروجي خط سوم صادراتي در شرايطي ايمن انجام شده است.
وي ثبت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کار بدون حادثه را نقطه بارز ديگري در اجراي اين عمليات اعلام و تصريح کرد: ثبت اين عدد قابل توجه، نتيجه هماهنگي گروه‌هاي عملياتي مختلفي است که در رأس آن‌ها مجموعه خطوط لوله قرار دارد.
به گفته وي، عمليات اتصال خروجي مجتمع تأسيسات تقويت فشار ساوه ۳ به خط ۴۸ اينچ صادراتي، با همکاري بازرسي فني، HSE، حراست و تأسيسات تقويت فشار گاز ساوه انجام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن