تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820331579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضلات مرکز تاريخي تهران و راهکارهاي پيش رو/ تفاوت هاي منطقه هرندي با خاک سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۲ق.ظ)
از سوي شهردار تهران تشريح شد: معضلات مرکز تاريخي تهران و راهکارهاي پيش رو/ تفاوت هاي منطقه هرندي با خاک سفيد موج - محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، با حضور در يکصد و نود و چهارمين جلسه علني از شوراي شهر به تشريح معضلات مرکز تاريخي تهران و راهکارهاي پيش رو براي حل اين مشکلات پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد باقرقاليباف، شهردار تهران، با حضور در يکصد و نود و چهارمين جلسه علني از شوراي شهر تهران تصريح کرد: از زماني که در شهرداري تهران حضور پيدا کرده ام با ارائه گزارش هاي مختلف اعلام کردم که قرار است شهرداري از نهادي خدماتي به سمت نهادي اجتماعي پيش رود.
وي افزود: مهم ترين اصل اساسي نظام اسلامي با يک نظام غيراسلامي اين است که ما نبايد در نظام اسلامي تنها به موضوع توسعه شهر از بعد زيرساختي نگاه کنيم.
شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود در منطقه 12 تهران خاطر نشان کرد: در منطقه 12 مشکلات متفاوتي وجود داشته اما اين منطقه داراي ظرفيت هايي هم هست که مي توان با بهره گيري از اين ظرفيت ها براي کاهش معضلات اقدام کرد.
وي در خصوص وضعيت بافت هاي فرسوده در منطقه 12 اظهار کرد: متاسفانه در بخش هاي مختلف منطقه 12 شاهد وجود بافت هاي فرسوده و غيره ميراثي زيادي هستيم که صاحبان آنها نيز مشخص نيستند.
شهردار تهران ادامه داد: برخي از املاک موجود در منطقه نيز به بدترين شکل ممکن اجاره داده شده و شاهد اسکان هاي غيرمجاز در منطقه هستيم.
قاليباف با ارائه جزئياتي از وضعيت مشکلات موجود در منطقه 12 و به خصوص محله هرندي بيان کرد: اعتياد، کارتن خوابي، تصدي گري، دزدي، شرارت و فساد از جمله مشکلات موجود در منطقه بوده و بايد به اين معضلات بيکاري و مهاجرت هاي غيرقانوني را نيز اضافه کرد.
شهردار تهران با بيان اين مطلب که 5 سال است به طور دقيق مشکلات منطقه 12 مورد رصد مسئولان شهري قرار گرفته است، گفت: با توجه به پيچيدگي موضوع و ناشناخته بودن برخي آسيب ها در منطقه 5 سال است که به طور دائم موضوع معضلات منطقه مورد رصد قرار گرفته و اکنون بايد تاکيد کنم که منطقه 12 اشتها به آسيب پيدا کرده است.
وي از وجود 230 مسجد در منطقه 12 خبر داد و افزود: با وجود تمام معضلات و آسيب ها در منطقه 12 شهرداري تهران نمي توانيم منکر زندگي خانواده هاي اصيل در اين منطقه شويم.
وي عنوان کرد: بيش از 230 مسجد در منطقه 12 وجود داشته و افراد تحصيل کرده زيادي نيز در اين منطقه زندگي مي کنند.
شهردار تهران با اشاره به بررسي 700 طرح در رابطه با مشکلات منطقه هرندي و محله هاي اطراف آن تصريح کرد: شهرداري بر اساس يک مطالعه طرح هاي موجود از دهه 60 تاکنون در رابطه با محله هرندي را مورد بررسي قرار داده و مي توانيم با استفاده از اين طرح ها جمع بندي مناسبي از وضعيت مشکلات داشته باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه اگر بتوانيم به راه حل مناسبي در راستاي کنترل وضعيت منطقه 12 برسيم مي توانيم آن را به تمام مناطق مشکل دار کشور تامين دهيم، اظهار کرد: بدون شک حل معضلات در منطقه 12 مي تواند الگويي براي تمام مناطق آسيب خيز در کل کشور شود.
وي عنوان کرد: براي آن که بتوانيم به کنترل مشکلات فائق آييم نيازمند همکاري سازمان ميراث، کميته امداد امام خميني (ره)، نيروي انتظامي، محيط زيست، وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، مجلس، استانداري، فرمانداري و قوه قضائيه هستيم.
قاليباف با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده در سال هاي گذشته در منطقه خاک سفيد خاطر نشان کرد: زماني براي حل مشکلات موجود در محله خاک سفيد اقدام شد اما نحوه جرم و جنايت در اين منطقه با محله هرندي متفاوت بود.
شهردار تهران تاکيد کرد: در محله خاک سفيد قتل و جنايت صورت مي گرفت و افراد به صورت عمده اسلحه جا به جا مي کردند اما در محله هرندي شاهد هستيم که معتادان به راحتي در خيابان ها تردد کرده اما خبري از معضلات منطقه خاک سفيد نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن