تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باعث بي اعتمادي مردم به استاندارد نمي شويم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
رئيس سازمان غذا و دارو: باعث بي اعتمادي مردم به استاندارد نمي شويم موج - رئيس سازمان غذا و دارو و معاون وزير بهداشت در نشست خبري روز جهاني غذا گفت: در حوزه غذا با تخلفات برخورد قاطع مي‌کنيم و درصدد انجام اصلاحات در استراتژي‌ها هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، در آستانه روز جهاني غذا دکتر رسول ديناروند در نشست خبري که به همين مناسبت برگزار شده بود، اظهار داشت: 16 اکتبر روز جهاني غذا نام‌گذاري شده است. روز جهاني غذا با همکاري پنج دستگاه از جمله وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، کانون صنايع غذايي، دفتر فائو در ايران و وزارت جهاد کشاورزي برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينکه محور برنامه‌هاي امسال امنيت غذايي و تأمين پايدار غذا مي‌باشد تصريح کرد: به غذا همواره ديدي سلامت محور وجود دارد.
وي همچنين ادامه داد: در ايران مشکل دسترسي عادلانه به غذا تا حدودي حل شده است و ما جزو کشورهايي نيستيم که بخشي از مردمشان به غذا دسترسي ندارند. تعداد افرادي که به غذا دسترسي ندارند در کشور ما به زير 4 درصد رسيده است که البته وزارت رفاه برنامه‌اي جهت کمک به اين افراد دارد.
رئيس سازمان غذا و دارو ادامه داد: عمده نگراني ما مربوط به دسترسي به غذاي سالم است. فراتر از آن هم نگراني ما به افراط در غذاهاي پرکالري که از ديد ما آسيب‌رسان هستند مربوط مي‌شود.
به طوري که ميانگين کالري دريافتي ايرانيان حدود 20 درصد بالاتر از ميزان مطلوب است. به عنوان مثال در مصرف شکر ايراني‌ها 20 درصد بالاتر از حد استاندارد دنيا مصرف دارند. در زمينه نمک نيز مصرف ما دو برابر سرانه مصرفي نمک در دنياست.
در روغن‌ها هم 20 درصد اضافه بر استانداردها مصرف داريم. از طرف ديگر در مورد ترکيب روغن‌ها نيز وضعمان مناسب نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن