تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806907153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال وزش توفان‌هاي گرد و غباري وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۳ق.ظ)
در زمستان؛ احتمال وزش توفان‌هاي گرد و غباري وجود دارد موج - مدير ملي کارگروه مقابله با گرد و غبار سازمان محيط زيست گفت: اگر بارش‌ها افزايش پيدا کند قدرت گرد و غبارزايي بادها کاهش پيدا مي‌کند اما اگر تغيير خاصي در رطوبت هوا ايجاد نشود احتمال وزش توفان‌هاي گرد و غباري در فصل زمستان وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، ضياءالدين شعاعي در مورد راهکارهاي مقابله با گردو غبار در کشور با توجه به قرار گرفتن در فصول سرد سال گفت: سازمان حفاظت محيط زيست وظيفه هماهنگي بين دستگاه‌ها را دارد، در سال جاري يکي از برنامه‌هايي که با کمک دستگاه‌هاي موظف داريم اين است که اعتبارات محدودي که تخصيص داده شده است با توجه به نزديک شدن به فصل بارش و فصلي که رطوبت افزايش پيدا مي‌کند زودتر وصول و تبديل به عمليات اجرايي کنيم.
وي افزود: هماهنگي‌هاي اين موضوع بر عهده سازمان بسيج مستضعفان است و سازمان جنگل‌ها و مراتع اعلام آمادگي کرده است نهالي را در حد اعتبارات تهيه کند و اميدواريم امسال اولين سالي باشد که به نام مقابله با گرد و غبار و کنترل منشأها حرکتي را انجام دهيم.
وي با اشاره به منشأهاي گردو غبار در استان خوزستان گفت: تقريباً منشاءهاي گردو غبار در استان خوزستان شناسايي شده است و نقشه‌هاي آن روز گذشته در يک جلسه ارائه شد و قرار شد دستگاه‌ها برنامه‌هاي اجرايي خود را ارائه دهند، در سال جاري اين کار را تکميل مي‌کنيم و متناسب با اعتبارات برنامه عمل با برش استاني تهيه خواهد شد البته اگر دولت اعتبار خاصي را به صورت ويژه براي اين موضوع افزايش دهد اين توان در دستگاه‌ها ايجاد شده است که آن را جذب کنند و حجم کار را در همين سال آبي جاري هم بالا ببرد.
شعاعي خاطرنشان کرد: البته نويدهايي مي‌دهند که احتمالاً امسال بارش‌هاي بيشتري خواهيم داشت اميدواريم اين موضوع به وقوع بپيوندد که در اين صورت به بالارفتن رطوبت زمين و افزايش پوشش گياهي و کاهش شدت گرد و غبار در سال آينده منجر مي‌شود اما اگر روند فعلي به همين ترتيب افزايش پيدا کند طبيعتاً استمرار خشکسالي وسعت پيدا مي‌کند.
مدير ملي کار گروه مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: در استان خوزستان 380 هزار هکتار منشاء توليد گرد و غبار وجود دارد و نقشه‌ها نشان مي‌دهد 100 هزار هکتار هم در آستانه تبديل شدن به منشاء گرد و غبار هستند، اگر اين روند ادامه پيدا کند طبيعتاً استعداد در استان خوزستان وجود دارد که منشاء توليد گردو غبار در استان به 600 هزار هکتار برسد.
شعاعي افزود: در کلان‌شهرها از جمله تهران و اصفهان و حتي البرز پروژه خاصي را با همکاري شوراي شهر و دفتر مطالعات شهرداري پيشنهاد کرديم و درخواست کرديم پروژه‌اي به صورت ويژه براي شناسايي منابع توليد گرد و غبارهاي محلي در استان تهران و ارائه راهکارهاي مديريتي براي آن تدوين شود.
وي افزود: کارهاي اوليه اين موضوع انجام شده است، گرد و غبار استان تهران از شرق است زنجان و قزوين و بخشي از استان مرکزي سرچشمه مي‌گيرد و سپس با عبور از البرز تهران را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
مدير ملي کار گروه مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محيط زيست گفت: علت اصلي گردو غبار پايتخت خشکسالي است و منشاء محلي دارد، خشکسالي در تهران وارد هجدهمين سال خود شده است و طبيعتاً زمين خشک است و استعداد تبديل به خشکسالي را دارد که البته عوامل انساني نيز بي تأثير نيست به همين علت برنامه جامعي قرار است تهيه شود و اميدواريم استان‌هايي که مکلف به تهيه اين طرح شدند آن را انجام دهند تا به شکل خاص و با توجه به منشاءهاي محلي راهکارهاي مديريتي را ارائه کنيم.
شعاعي احتمال وقوع توفان‌هاي گردو غباري در تهران را با توجه به قرار گرفتن در فصول سرد سال گفت: ما يک‌سري بادهاي شمال غربي داريم و طبيعتاً اين بادها در طول سال مي‌وزد و شدت و ضعف دارد اما آنچه که تجربه نشان مي‌دهد اين است که فصل‌هاي پاييز و زمستان فصل‌هاي مستعدي هستند که بادهاي جنوبي مي‌وزند همان طور که بهمن سال گذشته در اهواز به دليل وزش بادهاي جنوبي و خشکسالي زمين‌هاي اطراف شدت گردو غبار افزايش پيدا کرده بود اما اگر بارش‌ها افزايش پيدا کند و رطوبت بالا برود طبيعتاً قدرت گرد و غبارزايي بادها کاهش پيدا مي‌کند.
شعاعي تصريح کرد: تجربه نشان مي‌دهد در صورتي که تغيير خاصي در رطوبت هوا ايجاد نشود انتظار مي‌رود توفان‌هاي گرد و غباري را در فصل زمستان که بادهاي جنوبي مي‌وزند داشته باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن