تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813184772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پور محمدی;عمده گرفتاریهای موجود در جامعه از طریق آموزش رفع می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اولین همایش پیشگیری از سرطان در تبریز برگزار شد/ پور محمدی;عمده گرفتاریهای موجود در جامعه از طریق آموزش رفع می شود به همت کانون فرهنگی خیریه آینه دانشگاه تبریز، اولین همایش شناخت و پیشگیری از سرطان ، با محوریت تغذیه، علوم رفتاری و روانشناسی با حضور دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۰ مهر ساعت 12:06

خبرگزاری پانا+پور محمدی;عمده گرفتاریهای موجود در جامعه از طریق آموزش رفع می شود

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،رییس دانشگاه تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی ما مسلمانان به انجام کارهای خیریه تاکید فراوانی شده است و نمونه عملی آن برگزاری چنین همایشی از سوی کانون فرهنگی خیریه آینه این دانشگاه است، گفت: باید در جامعه، فکری برای نهادینه شدن چنین برنامه هایی که دانشجویان و به ویژه جوانان مجری و بانی آن هستند، نمود و ما نیز باید به داشتن چنین فرزندانی در جامعه افتخار کنیم که در این دوره از سن و سال به چنین اموراتی در جامعه می پردازند.
پورمحمدی، در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران در اجرای کارها و برنامه های خیریه و انسان دوستانه گذشته روشنی دارد و نمونه بارز آن در شهر تبریز، شهر اولین ها فراوان است، تصریح کرد: وجود بیمارستان امور خیریه، صندوق های امور خیریه، زمین های اوقاف و ... نشانگر این است که این امور در گذشته پررنگ تر از امروز بوده است لذا نباید در بعضی مواقع دنیا زدگی، غفلت ها و برخی گرفتاریهای دنیوی و مادی باعث شود که از انجام کارهای خیر غافل شویم.
وی با بیان اینکه بخش عمده گرفتاریهای موجود در جامعه را میتوان از طریق آموزش رفع نمود و حضور خود مردم و سازمان های مردم نهاد خیریه بهترین راه کاری است که این دانشجویان در کانون آینه با برگزاری این همایش گام آغازین در این مورد را برداشته اند.
پورمحمدی در خاتمه از دانشجویان عضو کانون های امور خیریه خواست، با تداوم برگزاری چنین برنامه هایی در خصوص سایر بیماری های خاص نیز اقدامات لازم را انجام دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به عنوان یکی از سخنرانان اصلی و تخصصی همایش ضمن قدردانی از دانشجویان و بانیان برگزاری این همایش که احساس وظیفه کردند و یکی از معضلات جامعه را مورد بررسی و کنکاش قرار دادند، گفت: امید می رود برگزاری چنین همایش هایی در طول سال از سوی کانون های خیریه تداوم داشته باشد و هرچند وقت یک بار نیز یکی از انواع بیماری های غیر واگیر در این همایش ها از سوی متخصصین این بخش ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
محمدحسین صومی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر عمده علت مرگ و میر انسانها در جهان را بیماری سرطان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سالانه در جهان حدود 14 میلیون نفر مبتلا به بیماری سرطان می شوند که از این تعداد نزدیک به60 درصدشان در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.
به گفته وی، سرطان در مردان 25 درصد بیشتر از زنان اعلام شده است که علت این امر را می توان در عوامل محیطی جستجو کرد.
متخصص گوارش و کبد اضافه کرد: شایع ترین سرطان در استان نیز دستگاه گوارش است.
بابک مرادی شقاقی، دبیر کانون فرهنگی خیریه آینه دانشگاه تبریز نیز گفت: این کانون در سال 1386 با اهدافی چون پرداختن به مسئله آینده سازان کشور و به خصوص کودکان مبتلا به سرطان و کودکان بی سرپرست همچنین بررسی و تبیین علمی و جامعه شناختی مساله فقر و ارایه راهکارهای مبارزه با آن و همچنین تلاش برای رسیدن به جامعه پویا با شاخص های فرهنگی تشکیل شد.
به گفته وی برای رسیدن به این اهداف، فعالیت های کانون در قالب طرح های فرهنگی و مالی از جمله طرح سراسری همکلاسی، طرح بانک خون، طرح اتاق آسمان، طرح الهه دوستی و بازارچه خیریه عیدونه انجام می شود، که این برنامه نیز در راستای همان اهداف بوده است.
برگزاری دو سخنرانی کلیدی از سوی دکتر لیلا فلاحی، دکترای تخصصی روان شناسی سلامت در مورد سرطان و روانشناسی و دکتر پونه پیرجانی، دکترای پزشکی و متخصص طب تسکینی در موضوع طب تسکینی، و قرعه کشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن