تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبات سفرهای استانی رهبری باید در اولویت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد:
مصوبات سفرهای استانی رهبری باید در اولویت باشد

بانک مرکزی


شناسهٔ خبر: 2939066 - دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
اقتصاد > بانک و بیمه وبورس

قائم مقام بانک مرکزی تاکيد کرد: مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری بايد در اولويت کاری بانک‌ها قرار گيرد. به گزارش خبرگزاری مهر، سومين جلسه پيگيري مصوبات سفرهاي استاني رهبر معظم انقلاب در ‌بانک مرکزي با حضور استانداران  و نمايندگان استان‌هاي قم، کرمانشاه، خراسان شمالي و کردستان، نمايندگان بانک‌هاي عامل و ‌بانک مرکزي و کارشناساني از دفتر مقام معظم رهبري برگزار شد،   قائم مقام ‌بانک مرکزي در این جلسه بر لزوم اجراي کامل مصوبات سفر مقام معظم رهبری تأکيد کرد. در اين جلسه اکبر کمیجانی با اشاره به محدوديت‌ها و کاهش توان تسهيلات‌دهي بانک‌ها، گفت:‌ اولويت پرداخت تسهيلات در استان‌هاي اشاره شده به طرح‌هايي است که نيازمند سرمايه در گردش بوده و يا داراي پيشرفت فيزيکي‌ و مالي بالاتر از ۸۵ درصد باشند که با تأمين منابع لازم به بهره‌برداري رسيده و موجب اشتغالزايي مي شوند.

قائم مقام بانک مرکزی به نمايندگان بانک‌هاي حاضر در جلسه تاکيد کرد: مصوبات سفرهاي استاني مقام معظم رهبري بايد در اولويت کاري بانک‌ها قرار گيرد و آن‌ها با بررسي توجيه‌پذيري طرح‌ها، منابع موردنياز را تامين کنند. وی اظهار کرد:‌ بايد با مديريت صحيح منابع موجود و در نظر گرفتن شرايط تورمي، محيطي را ايجاد کنيم که فعالان اقتصادي بتوانند در آن به طور مطمئن و در آرامش، اقدام به سرمايه‌گذاري کنند.

همچنين در اين جلسه سيد علي اصغر ميرمحمدصادقي مديرکل اعتبارات ‌بانک مرکزي ضمن درخواست از استانداران براي خارج کردن فهرست پروژه‌هاي معرفي شده به بانک‌ها که به لحاظ‌ توجيه اقتصادي و فني، قابل دفاع نيستند، تصریح کرد: مبناي ارائه تسهيلات براي طرح‌هاي عمراني، نرخ‌هاي سود اعلامي از سوي ‌بانک مرکزي در قالب عقود مبادله‌اي حداکثر ۲۱ درصد و عقود مشارکتي حداکثر ۲۴ درصد از سوي شبکه بانکي است که بايد نسبت منابع و مصارف بانک‌ها نيز رعايت شود.

استانداران و نمايندگان آن‌ها ضمن گلايه از برخي بانک‌هاي عامل، موضوعاتي از قبيل محدوديت منابع استاني، رعايت نرخ سود، دخيل شدن بانک‌ها در طرح‌ها و تامين مالي پروژه‌ها را مورد توجه قرار دادند و مقرر شد در استان‌هايي که برخي مصوبات به طور کامل اجرايي نشده است، استانداران ضمن ارسال طرح‌هاي اولويت‌دار استان  به بانک مرکزي، طرح‌ها را از بانک‌هاي عامل نيز پيگيري کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن