تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805136043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل کيفيت کالاها در گمرکات به سازمان استاندارد واگذار شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۷ق.ظ)
شافعي: کنترل کيفيت کالاها در گمرکات به سازمان استاندارد واگذار شود موج - عضو هيات مديره اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران با انتقاد از موازي کاري دستگاه‌هاي مسوول درکنترل کالا در گمرکات، گفت: کنترل کيفيت کالاها در گمرکات با توجه به توان علمي بالاي سازمان استاندارد به کلي به اين نهاد واگذار شود.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامحسين شافعي در مراسم گراميداشت روز ملي استاندارد در سالن اجتماعات موسسه فتح المبين مشهد گفت: متاسفانه در گمرکات کشور دستگاه‌هاي مسوول کنترل کيفيت کالا نظير مرکز بهداشت و اداره استاندارد هر يک ساز خود را مي‌زنند و هماهنگي لازم بين آن‌ها وجود ندارد.
وي تاکيد کرد: کنترل کيفيت کالاها در گمرکات به ويژه در دوران پساتحريم با توجه به توان علمي بالاي سازمان استاندارد به کلي به اين نهاد واگذار شود تا از موازي کاري‌ها و اقدامات غيرضروري جلوگيري گردد.
وي اظهار کرد: از سوي ديگر ضروري است مسوولان کنترل کيفيت کالا در واحدهاي توليدي به گونه اي سازماندهي شوند که تصميمات آنان لازم الاجرا باشد و اختيار لغو اين تصميمات از سوي مدير آن واحد سلب شود؛ در اين چنين حالتي مي‌توان به ارتقاي کيفي توليدات در کشور اميد داشت.
رئيس اتاق بازرگاني خراسان رضوي گفت: نظامات اقتصادي دنيا در هيچ زماني مثل امروز وابسته به يکديگر نبوده‌اند، در شرايط کنوني در سراسر دنيا عمده کالاها با هدف مصرف در بازار جهاني توليد مي‌شود.
شافعي افزود: در بخش تقاضا و عرضه کالا در کشور با دو چالش مهم مواجه هستيم زيرا در طول زمان تقاضا در کشور از روند رو به رشد تقاضا در جهان پيروي کرده اما بخش توليد کشور متناسب با نظام توليد و عرضه کالا در سطح جهان نبوده و فناوري روز را از دست داده است.
وي بيان کرد: شکاف عميق بين نظام عرضه کالا به لحاظ حجم و کيفيت در کشور در مقايسه با نظام عرضه کالا در جهان که طي 15 سال گذشته ايجاد شده بايد با برنامه ريزي منسجم از سوي دولت برطرف شود؛ زيرا جمهوري اسلامي سهم خود را در بازار جهاني از دست داده است.
وي اظهار کرد: اگر به نظام اقتصادي امروز توجه داشته باشيم بايد فرهنگ سازي عمومي در زمينه کيفيت کالا و استانداردسازي آن رعايت شود؛ زيرا در جهان امروز ثابت شده که توسعه اقتصادي بدون توسعه فرهنگي ميسر نيست.
عضو هيات مديره اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: استاندارد سازي کالاها در عرصه توليد و توزيع کالا نيازمند فرهنگ سازي است.
شافعي گفت: در کشورهاي پيشرفته مصرف کنندگان حق دارند بابت پولي که پرداخت مي‌کنند، کالاي مورد نظر خود را انتخاب کنند و نسبت به برآورد شدن انتظاراتشان از توليدکنندگان متوقع باشند، لذا مصرف کنندگان تعيين کننده استانداردها هستند و توليدکنندگان همواره از انتخاب نشدن کالايشان توسط خريداران و رسيدن به ورشکستگي واهمه دارند.
وي بيان کرد: براي کنترل رعايت استانداردها در توليدات اگر به جاي روش‌هاي پليسي روش‌هاي خودکنترلي را ترويج دهيم و سازمان‌هاي متولي از جمله سازمان استاندارد به اين مساله توجه ويژه داشته باشد به نتايج بهتري دست خواهيم يافت.
وي تاکيد کرد: بايد توليدکنندگان، مسوولان و بازرسان استاندارد را مشاوران امين خود بدانند نه اينکه آنان را فقط مچ گيران کنترل کيفي تلقي کنند؛ زيرا اين نگاه منفي در استانداردسازي، کيفيت کالاها را افزايش نخواهد داد.
رئيس اتاق بازرگاني خراسان رضوي گفت: جامعه ايراني بايد به جامعه کنترل کيفيت تبديل شود و مردم نسبت به دريافت کالاي باکيفيت از توليدکنندگان متوقع شوند.
وي افزود: کار استانداردسازي کالاها و خدمات بايد به مردم واگذار شود تا در تعامل با توليدکنندگان و عرضه کنندگان به استانداردهاي لازم دست يابند؛ زيرا پيوند اين دو بخش دستاوردهاي قابل قبولي را براي دست اندرکاران حوزه استاندارد به همراه خواهد داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن