تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813032171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت خارجه، آمار ايرانيان دستگير شده در خارج کشور را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۸ب.ظ)
رئيس پليس اينترپل نيروي انتظامي: وزارت خارجه، آمار ايرانيان دستگير شده در خارج کشور را ندارد موج - رئيس پليس اينترپل نيروي انتظامي گفت: وزارت خارجه، آمار ايرانيان دستگير شده در خارج کشور را ندارد و اين آمار متغير است که متناسب با اينترپل، سفارت و کنسولگري ايران به ما اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار مسعود رضواني، رئيس پليس اينترپل نيروي انتظامي، در حاشيه چهارمين نشست تخصصي پليس بين‌الملل با روساي پليس آگاهي و افسران رابط اينترپل استان‌ها و در جمع خبرنگاران بيان کرد.
رضواني، افزود: يک هزار و 800 تا 2 هزار ايراني دستگير شده در خارج از کشور به سر مي‌برند که البته اين آمار دقيق نيست؛ چرا که کشورها برابر قوانين شان از اعلام آن خودداري مي‌کنند.
رضواني درباره ايرانيان زنداني مرتبط با موادمخدر در ساير کشورها گفت: ايرانيان دستگير شده در بخش مواد مخدر به توصيه‌هاي پليس توجه نداشته‌اند؛ چرا که حمل‌ونقل اماناتي که متعلق به خودشان نيست يا جابه‌جايي داروها به ويژه داروهاي کدئين دار که در برخي از کشورها ممنوع است، بايد مورد توجه آنان قرار مي‌گرفت.
به گفته وي در سال‌هاي اخير برخي شبکه‌هاي قاچاق از افراد بي‌اطلاع براي جابجايي مواد مخدر استفاده مي‌کنند که در سال‌هاي اخير چنين اتفاقي افتاده است و اتباع ايراني بدون اطلاع در شرق آسيا گرفتار شده‌اند.
رئيس پليس اينترپل نيروي انتظامي، تأکيد کرد که هم‌وطنان از جا به جايي هرگونه امانتي ناشناخته از افراد، جدا خودداري کنند.
رضواني در مورد پرونده خاوري گفت: پرونده خاوري مثل ساير پرونده‌ها در حال پيگيري است به گونه‌اي که ده‌ها پيام براي اينترپل کانادا و ملاقات‌هاي بسياري در اين زمينه انجام شده است.
وي اضافه کرد: در نهايت، آنان پذيرفتند تا به عنوان معاضدت قضايي با سيستم قضايي ما همکاري کند و سووالات سيستم قضايي ما از طريق معاضدت قضايي پاسخ داده شود اما در مورد دستگيري و استرداد اقدامي نکرده‌اند.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: بايد حکم قضايي به تأييد مقامات قضايي کانادا برسد تا خاوري دستگير و به کشور استرداد شود.
رضواني در مورد مجرمين ايراني در مالزي در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: زمينه ارتباط و همکاري بين پليس مواد مخدر و کشورهاي شرق آسيا از جمله مالزي، تايلند، چين و اندونزي طي هفت سال اخير به شکل مطلوب ايجاد شده است.
رضواني اضافه کرد: کشفيات مواد مخدر از مبدأ شرق به غرب آسيا کاهش يافته و پليس موفق شده است شبکه‌هاي مواد مخدر را هدف قرار دهد؛ بر اين اساس با کاهش تحرکات در حوزه مواد مخدر در اين بخش مواجه هستيم.
به گفته وي، همکاري‌هاي لازم در سطح پليس وجود داشته است و با پليس مالزي ارتباط داريم، اما؛ اين‌که در چه سطحي است، بايد از پليس مواد مخدر بپرسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن