تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821083393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمه سلامت، حرکتي در راستاي خدمت به مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲ب.ظ)
بيمه سلامت، حرکتي در راستاي خدمت به مردم موج - آيت الله حسين نوري همداني در ديدار با هاشمي بيمه سلامت را حرکتي در راستاي خدمت رساني به مردم دانست و بر موفقيت وزير در اين زمينه تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، در ادامه سفر خود به قم، ظهر امروز، يکشنبه، در ديدار با آيت الله نوري همداني با اشاره به حادثه منا و با بيان اين که اتفاقات رخ داده در حج امسال بي سابقه بود، گفت: عيد قربان مهم‌ترين ايام تعطيل در عربستان است، از سوي ديگر در ايام تشريق نيز هيچ جنازه اي را تحويل نمي‌دهند، لذا ارتباط منظمي بين ايران و عربستان براي رسيدگي به امور حجاج آسيب ديده و جان باخته وجود نداشت. اما با پيگيري‌هاي انجام شده و نيز فرمايشات مقام معظم رهبري، ملاقات‌هايي ميان مقامات ايراني و عربستاني صورت گرفت.
وي با تاکيد بر اين که حوزه سلامت، غير سياسي است گفت: تاکيد مقامات سعودي بر اين بود که حتي روز حادثه به غروب نرسيده بايد پيکر حجاج فوت شده دفن شوند که ما نيز در پاسخ گفتيم اعتقاد ما بر همين است اما بايد رضايت خانواده‌ها وجود داشته باشد.
وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي با اشاره اينکه هنوز از دفن جانباختگان ايراني در عربستان مطمئن نيستيم، عنوان کرد: بعد از اين صحبت‌هاي ميان مقامات دو کشور با اطمينان مي گوييم هيچ ايراني در عربستان دفن نخواهد شد.
هاشمي با اشاره به تماس هر روزه با وزارت بهداشت عربستان عنوان کرد: ممکن است انتقال برخي از پيکر امکان پذير نباشد، بنابراين بهتر است بستگان جانباختگان براي دفن اين عزيزان در حرم امن الهي تشويق شوند.
وي با تاکيد بر راهگشا بودن فتواهاي مراجع عظام در مراسم حج عنوان کرد: استقبال گسترده از مراسم حج، گرماي هوا، بالا بودن سن حجاج و استطاعت جسمي و همکاري نکردن سعودي‌ها شرايطي دشواري را براي اعمال حج فراهم مي‌کند. در صورت توافق علما، صدور فتواهاي براي ترتيبات اعمال در منا و گرفتن نايب و ترتيبات اعمال در منا راهگشا است.
وزير بهداشت با بيان اين که اگر مديريت سعودي‌ها بدين صورت ادامه يابد در حج سال‌ها آينده نيز حوادثي از اين دست خواهيم داشت، بيان کرد: اطمينان دارم دولت و دستگاه‌هاي نظارتي، تجديد نظر در نحوه اداره و مديريت خواهند داشت اما بخش‌هايي از دست ما خارج و در دست علماست، تصور مي‌کنيم مي‌توان فرصتي ايجاد کرد تا حجاج در شرايط سهل تر طواف کنند.

ضرورت اصلاحات در ساختار اداره حج
در ادامه آيت الله نوري همداني با اشاره به اين که يکي از توفيقات هر شخص خدمتگذاري به اجتماع است، عنوان کرد: خدمت به مردم ثواب بالايي دارد و يکي از ارزش‌هاي بالاي اسلامي است که الحمدالله وزير بهداشت از نظر اجباري کردن بيمه سلامت و توجه به اقشار کم درآمد؛ به خصوص با سفر به مناطق محروم و معالجه آن‌ها در اين زمينه موفق عمل کرده است.
وي با اشاره به سفر وزير بهداشت به عربستان بعد از حادثه منا گفت: تا زماني که چراغ انقلاب روشن است، ايادي استکبار با ما مخالف‌اند. روزي اين چراغ خاموش خواهد شد که روابط مستکبران با ما بهبود پيدا کند.
آيت الله نوري همداني نهيب مقام معظم رهبري بعد از حادثه منا را سبب عقب نشيني مقامات عربستان دانست و گفت: به زانو درآمدن سعودي‌ها، نتيجه سياست رهبري است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اين که خداوند حج را در ايام معين قرار داده، تاکيد کرد: اسلام ديني جهاني است و ممکن است زماني جمعيت بيشتري در منا و مراسم حج باشند. نبايد تنها نگاه امروز را به حج داشت.
وي با بيان اينکه در ايام اربعين، جمعيت 20 ميليوني زائر در کربلا معلي بخوبي مديريت مي‌شود بر ضرورت اصلاحات در ساختار اداره حج تاکيد و خاطرنشان کرد: عربستان امکان اداره چند ميليون زائر را ندارد بنابراين بايد در مديريت حج هم فکري کرد.
آيت الله نوري همداني ادامه داد: آن‌هايي که مستطيع هستند اما توان ندارند و در عسر و حرج هستند، نايب بگيرند. گرچه براي نماز و روزه مسلمان زنده نمي‌توان نايب گرفت اما در طواف و اعمال حج اين امکان وجود دارد.
وي با تاکيد بر اين که مکه متعلق به همه مسلمانان است، گفت: حکومت عربستان قبيله اي و مربوط به زمان جاهليت است. اين افراد وهابي با مذهب ما مخالف‌اند و جيره خوار آمريکا هستند. فرهنگ آن‌ها به گونه اي تغيير کرده که داعش و بوکو حرام از آن‌ها منشعب شده است.
اين مرجع تقليد در پايان نکات و پيشنهادات خود را در قالب نوشته به وزير بهداشت ارائه داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن