تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پتانسيل صنعت برق براي صادرات، 25 ميليارد دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲ب.ظ)
دبير سنديکاي صنعت برق ايران اعلام کرد: پتانسيل صنعت برق براي صادرات، 25 ميليارد دلار است موج - دبير سنديکاي صنعت برق ايران با اشاره به تعيين رقم 25 ميليارد دلار به عنوان چشم انداز صادرات صنعت برق در سال 1404، گفت: اين رقم معادل صادرات امروز صنعت نفت و رسيدن به آن امکانپذير است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج پرويز غياث الدين، دبير سنديکاي صنعت برق ايران، در سمينار تخصصي فناوري نانو در صنايع برق و انرژي گفت: سنديکاي صنعت برق پس از گذراندن فراز و نشيب هاي بسيار امروز وارد دوره بلوغ شده است.

وي افزود: سنديکا در شرايطي قرار دارد که صرفا نبايد به دنبال پيگيري مطالبات و پروژه ها باشد، چرا که با توجه به سرعت پيشرفت فناوري ها، در صورت عدم بهره گيري کارآمد از دانش روز، موجوديت خود را از دست مي دهد.

غياث الدين با ذکر مثالي تصريح کرد: همه به خوبي به خاطر دارند که در روزگاري نه چندان دوري ما چند کارخانه توانمند توليد تلويزيون در کشور داشتيم، اما با ورود تکنولوژي هاي جديد، اين کارخانه ها برچيده شدند. بنابراين اگر امروز صنعت برق را با فناوري ها و تکنولوژي هاي روز همراه نکنيم، قطعا اين صنعت در آينده اي نه چندان دور به بن بست خواهد رسيد.

وي با بيان اينکه حمايت از صنعت برق فقط در مساله ميزان تعرفه هاي گمرکي و تامين منابع مالي خلاصه نمي شود، خاطرنشان کرد: صنعت برق به کمک هايي براي تقويت نيروي انساني و مديريت و ارتقاي فناوري هم نياز دارد و تشکل هاي صنفي از جمله سنديکاي صنعت برق بايد وارد اين حوزه شده و در اين راستا برنامه ريزي کنند.

غياث الدين با اشاره به ورود سنديکاي صنعت برق به حوزه ارتقاي فناوري ها در طول سال جاري، تاکيد کرد: همکاري ما با دانشگاه ها و مراکز پژوهشي بسيار تنگاتنگ شده است تا جايي که به عنوان مثال حتي رييس دانشگاه صنعتي شريف در نشست هاي هفتگي سنديکا در اين باره به طور منظم حضور مي يابد.

دبير سنديکاي صنعت برق برگزاري سمينارها و دوره هاي آموزشي براي آشنايي فعالان صنعت برق با دانش روز را از راهبردهاي مهم اين تشکل صنفي خواند و گفت: گسترش آموزش ها نه تنها هزينه هاي توليد را پايين مي آورد بلکه موجب افزايش بهره وري و ارتقاي قدرت رقابت پذيري محصولات ايراني در بازار هاي جهاني مي شود.

وي با بيان اينکه سنديکاي صنعت برق در چهار سال اخير و زير فشار همه مشکلات و تحريم کارنامه قابل قبولي داشته است، تصريح کرد: در سال گذشته 2.2 ميليارد دلار صادرات خدمات فني ـ مهندسي و تجهيزات داشتيم که هرچند رقم خوبي است اما کافي نيست، چراکه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله بايد در سال 1404، دست کم 25 ميليارد دلار صادرات داشته باشيم که معادل رقم صادرات فعلي نفت است و رسيدن به اين نقطه با توجه به ظرفيت عظيم داخلي کاملا امکانپذير است.

غياث الدين دوره پساتحريم را مقطعي مهم براي کشور دانست و گفت: از هم اکنون بسياري از شرکت هاي غربي چشم به بازارهاي ايران از جمله در صنعت برق دوخته اند، اما ما پيش از هر چيز بايد ياد بگيريم که چگونه مي توانيم با آنها معامله برد – برد داشته باشيم.

وي در پايان با ابراز خشنودي از امضاي قراردادي براي استفاده از فناوري نانو در توليد مقره هاي مورد نياز صنعت برق ميان شرکت مقره سازي ايران و شرکت دانش بنيان رامو، اظهار اميدواري کرد: سمينارهايي از نوع سمينار توسعه فناوري نانو در صنعت برق به ارتقاي فناوري اين صنعت و در نهايت ارزآوري بيشتر آن براي کشور کمک کند.

همايش يک روزه توسعه فناوري نانو به همت سنديکاي صنعت برق ايران، پژوهشگاه نيرو و ستاد توسعه فناوري نانو رياست جمهوري و همزمان با نمايشگاه فناوري نانو در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار شد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن