تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805256261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضت تحول در فضاي سبز کلان‌شهر تبريز با افزايش دو برابري شمار درختان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۹ق.ظ)
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز خبر داد؛ نهضت تحول در فضاي سبز کلان‌شهر تبريز با افزايش دو برابري شمار درختان موج-مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز بخشي از برنامه‌هاي کارشناسي اين سازمان را به منظور تحقق نهضت تحول در فضاي سبز کلان‌شهر تبريز در سال 95 تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز، مهندس محمدحسين حسن‌زاده در نشست هم‌انديشي طرح تحول فضاي سبز کلان‌شهر تبريز در برنامه سال 95، با بيان اين‌که فضاي سبز درون‌شهري و برون‌شهري تبريز جمعاً 3 هزار هکتار است، گفت: با احتساب جمعيت 1.6 ميليون نفري شهر تبريز، سرانه فضاي سبز تبريز حدود 18 مترمربع است که حدود 8.5 مترمربع آن مربوط به سرانه درون‌شهري و 9.5 مترمربع آن نيز مربوط به سرانه برون‌شهري است.
حسن‌زاده اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه پارک‌هاي محله‌اي و انبوه‌کاري‌هاي مدون، سرانه فضاي سبز شهر حدود يک مترمربع بيشتر شده است.
وي از برنامه‌ريزي عملياتي اين سازمان براي افزايش دو برابري شمار درختان خبر داد و گفت: در اين راستا کاشت 2 ميليون اصله درخت و 2 ميليون درختچه در سه فصل کاري پاييز امسال و بهار و تابستان سال آينده در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز خواهد بود؛ به اين ترتيب، بايک حساب سرانگشتي شاهد افزايش 2 الي 2.5 برابري فضاي سبز شهر خواهيم بود.
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز با اشاره به برآورد بخشي از هزينه‌هاي نهضت تحول در فضاي سبز کلان‌شهر تبريز، هزينه تامين 4 ميليون اصله درخت و درختچه به ازاي متوسط هر اصله 10 هزار تومان را 40 ميليارد تومان عنوان کرد.
وي افزود: هزينه کاشت و نگهداري بعد از کاشت حدود 15 ميليارد تومان و همچنين هزينه تامين، انتقال و ايجاد شبکه سپتيک حداقل 30 ميليارد تومان است.
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز با اشاره به ضرورت تامين منابع آبي پايدار در اين خصوص، ميزان مصرف آب خام حال حاضر تبريز را بين 7 الي 10ميليون مترمکعب خواند و گفت: طبق برآوردهاي کارشناسي، براي هر هکتار توسعه فضاي سبز نيازمند تامين آبي در حدود 0.6 الي 0.6 ليتر در ثانيه هستيم؛ همچنين ايجاد شبکه هوشمند و زيرسطحي آبياري و لزوم انتقال آب از غرب و جنوب غرب تبريز به شرق و جنوب شهر از ديگر الزامات تحقق اين هدف به شمار مي‌رود.
حسن‌زاده با تاکيد بر توسعه زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه فضاي سبز گفت: براي طراحي، تجهيز، بازسازي و ايجاد شبکه هوشمند و تامين حداقل نيازمندها، نيازمند سرمايه‌گذاري بيش از 200 الي 300 ميليارد تومان هستيم.
وي ادامه داد: تملک 300 هکتار از اراضي پارک بزرگ، تامين و استفاده از اراضي و کاربري هاي فضاي سبز درون‌شهري تا 500 هکتار و 300 هکتار از اراضي سازمان عون‌بن‌علي، از ديگر الزامات نهضت تحول فضاي سبز در حوزه اراضي است.
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز تاکيد کرد: با توجه به صنعتي بودن شهر تبريز، شرايط اقليمي خشک و نيمه‌خشک و همچنين ضعف پوشش گياهي اطراف شهر، تبريز، نيازمند 25 مترمربع سرانه فضاي سبز درون‌شهري است.
حسن زاده در پايان اظهار داشت: با تدابير شهردار محترم تبريز، حمايت‌هاي شوراي اسلامي شهر، بهره‌گيري از نظرات کارشناسي و مشارکت شهروندان، مصمم به اعتلاي نهضت فضاي سبز در سال آتي هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن