تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820489574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامع سنجش آلاينده‌ها در مسجدسليمان اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۶ق.ظ)
طرح جامع سنجش آلاينده‌ها در مسجدسليمان اجرا مي‌شود موج- طرح جامع سنجش آلاينده‌ها در سه فاز شامل اندازه‌گيري پارامترهاي شاخص آلاينده‌هاي هوا به مدت يک سال در ۱۹۳ نقطه از شهر مسجدسليمان اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، موسي ابوالحسني، رئيس اداره بهداشت، ايمني و محيط زيست شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان از اجراي طرح جامع سنجش آلاينده‌ها در سطح شهر مسجدسليمان توسط اين شرکت خبر داد.
وي افزود: با توجه به اين‌که تاکنون مطالعه جامع و قابل اتکايي در زمينه ارزيابي آلاينده‌هاي هوا و تعيين دلايل اصلي بروز آن‌ها در اين شهر صورت نگرفته بود اين طرح با همکاري اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان و دانشگاه صنعتي اصفهان به مرحله اجرا در آمد.
وي گفت: اين طرح در سه فاز شامل اندازه‌گيري پارامترهاي شاخص آلاينده‌هاي هوا به مدت يک سال در ۱۹۳ نقطه از شهر مسجدسليمان انجام مي‌شود.
ابوالحسني ادامه داد: فاز نخست اين طرح که شامل مطالعه و اندازه‌گيري در فصل گرم است به وسيله گروه محيط زيست دانشگاه صنعتي اصفهان در دهه نخست شهريور انجام شد، ضمن اين‌که تحليل‌هاي آماري و تهيه نقشه‌هاي آلودگي پارامترها با استفاده از نرم‌افزارهاي تخصصي صورت مي‌گيرد.
وي با عنوان اين‌که يافته‌هاي حاصل از اين مطالعه مي‌تواند در تعيين و تحليل دلايل اصلي آلودگي‌هاي شهر مسجدسليمان کمک کند، افزود: تجزيه‌وتحليل يافته‌ها،ارائه برنامه‌هاي پيشنهادي، تحليل برنامه‌هاي ارائه شده، آماده کردن برنامه‌هاي پيشنهادي، تعيين سهم برنامه‌ها در کاهش آلودگي، ارائه برنامه مديريت و پايش طرح از ديگر اهداف و برنامه‌هاي اجراي اين طرح مهم زيست محيطي است.
اين مقام مسوول در حوزه بهداشت، ايمني و محيط زيست (HSE) شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان با اشاره به وجود آلاينده‌هاي زيست محيطي در اين شهر،گفت: با توجه به شکستگي طبيعي سنگ بستر مخزن مسجدسليمان و نشت طبيعي نفت و گاز در مناطقي از شهر که منجر به تصويب و اجراي طرح جابه جايي ۵ هزار خانوار ساکن در محدوده آلوده به نشت نفت و گاز شد، بايد گفت که اين موضوع تنها دليل آلايندگي هواي اين شهر نيست و بايد تا مشخص شدن نتايج مطالعات در اين طرح حوصله و تأمل به خرج داد.
ابوالحسني تصريح کرد: استفاده از گاز ترش تصفيه نشده در شبکه مصرف خانگي و شکستگي متعدد اين شبکه، معيوب بودن سيستم جمع‌آوري و دفع فاضلاب و روباز بودن فاضلاب در مناطق شهري و جاري بودن آن در مسيل‌ها از ديگر دلايل وجود آلاينده‌ها در هواي اين شهر هستند که با توجه به اثرات زيانبار آلودگي هوا بر سلامت انسان‌ها، مطالعه وضع آلودگي و تعيين دلايل اصلي بروز آن را توجيه و تأکيد مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن