تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815561807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرع «غایب» چیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: صرع «غایب» چیست
کد خبر: ۵۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ - 10 October 2015


صرع «غایب»؛ نوعی صرع است که در دانش آموزان دیده می‌شود و علت نامگذاری آن، غیبت فرد از محیط پیرامونی با کاهش آگاهی است. توصیه می‌شود اولیای مدرسه و والدین به جای گفتن واژه‌هایی مانند «سر به هوا» کودک را نزد پزشک ببرند.

به گزارش فارس، پرویز بهرامی درباره علل بی‌توجهی و مات ماندن برخی دانش‌آموزان سر کلاس، اظهار داشت: اولیای مدرسه و والدین باید به این نکته توجه کنند که گاهی خیره شدن و مات ماندن در کودکان علامت ابتلاء به صرع است.

وی ادامه داد: این نوع صرع به نام «غایب» نامگذاری شده است و علت آن غیبت فرد از محیط پیرامونی با کاهش آگاهی برای چند لحظه است.

* به جای گفتن واژه‌هایی مانند «سر به هوا» کودک را نزد پزشک ببرید

این نورولوژیست گفت: صرع غایب که در دانش‌آموزان دیده می‌شود با شرح حال، سابقه فامیلی و بررسی نوار مغز قابل تشخیص است. توصیه می‌شود اولیای مدرسه و والدین به جای گفتن واژه‌هایی مانند «سر به هوا» کودک را نزد پزشک ببرند.

بهرامی افزود: نوع دیگری از صرع که با مات‌زدگی و خیره شدن همراه است، علایمی از حرکات چشم‌،‌ دهان، دست، پا یا احساس خاصی سر دل دارد.

* گاهی خیره‌شدن به دلیل مشکلات روانی یا اقتصادی است

وی خاطر نشان کرد: گاهی خیره شدن و مات زدگی نیز به علت مشکلات روانی و مسایل اقتصادی و خانوادگی است تشخیص افتراقی صرع از مسائل اجتماعی و اقتصادی با شرح حال، معاینه بالینی و نوار مغزی امکان‌پذیر است.

صرع اختلال در فعالیت سلو‌ل‌های مغزی است که می‌تواند با یا بدون علائم بالینی باشد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن