واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاد حوزه علمیه قم:
دینیاری مهمتر از دینداری است/منتظران امام زمان دینیار هستند
شناسهٔ خبر: 2936530 - جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
استانها > کرمانشاه
کرمانشاه- عضو کانون تخصصی مهدویت و استاد حوزه علمیه قم، دین یار بودن را بسیار مهم تر از دین دار بودن دانست و گفت: منتظران امام زمان(عج) کسانی هستند که دین را یاری می کنند وشهدا مصداق این دین یاری اند. به گزارش خبرنگار مهر، ظهر جمعه دومین جلسه از نهمین همایش سراسری ۳۱۳ یارموعود در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه با موضوع و مفهوم انتظار برگزار شد. استادحوزه علمیه و عضو کانون تخصصی مهدویت در این همایش گفت: مهمترین و کاربردی ترین بحث مهدویت مفهوم انتظار است. انتظار درلغت به معنی چشم به راه بودن است اما دربحث مهدویت به معنی اثرگذاربودن درنتیجه است. حجت الاسلام صادق کفیل افزود: انتظار با فضیلت ترین کارهاست چون ظهور را رقم می زند و مهمترین اتفاق تاریخی نیز همان مفهوم انتظار است که فرج را رقم می زند. وی به حدیثی ازامام صادق اشاره کرد وگفت: امام صادق (ع) فرمودند منتظر همانند مجاهد دین یار دیندار است استادحوزه علمیه وع ضو کانون تخصصی مهدویت ادامه داد: دین یار بودن یعنی آنکه شخص دغدغه دین داشته باشد منتظر همانند مجاهد دین یار دیندار است، در واقع او کسی است که چشم براه بوده و از شاخص های انتظار نیز همین دین یار بودن است و شهدا همگی دین یار بودند. وی با بیان اینکه دین یاربودن بادین دار بودن متفاوت است افزود: اثرگذاران تاریخ همیشه دین یار بودند و شخص دین دار کسی است که فقط از اسلام به ظاهر آن اکتفا کند مثل خواندن نماز و روزه و در واقع در زمان پیامبر همه مردم مدینه دیندار بودند نه دین یار چون همین مردم پس از رحلت پیامبر ۲۵سال علی (ع) را خانه نشین کردند و اسلام به ۷۲ گروه تقسیم شد. حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه غدیرتثبیت حاکمیت بود گفت: غدیر عیدالله اکبر شد چون حاکمیت دین بود و برای حاکمیت دین قدم برداشتند. وی افزود: بهترین کسی که درطول غیبت کبری غدیر را فهمید امام خمینی(ره) بود که برای حاکمیت دین قدم برداشت و در این راه شهدا هم به ندای او لبیک گفتند. استاد حوزه علمیه و عضو کانون تخصصی مهدویت تاکید کرد: راه جذب خدا دین یاری است و البته خداوند الله صمد است و نیازی به ما ندارد اما دین خدا نیازمند یاری است. وی گفت: دین یار بودن از راه امر به معروف ونهی ازمنکر ممکن است و میسر می شود. حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: در دوران غیبت کبری دین یاری از راه دعوت گری است و اینکه چند نفر را با امام زمان آشنا کردی و چند نفر از طریق تو جذب امام زمان (عج) شده اند نوعی دین یاری است. وی به دیگر آثار انتظار اشاره کرد و گفت: آثارانتظار اول صبر است و اینکه زندگیت را براساس رضایتمندی امام زمان(عج) تنظیم کنی، نه براساس رضایت مردم به این معنی که از وضع زندگیت گله مند نباشی و همیشه شاکرخدا باشی نه اینکه بگویی مردم از من اینگونه می خواهند. وی افزود: دومین اثر انتظار امام متقین شدن «وجعلنا للمتقین اماما» است، وظایف منتظران تبدیل دوران غیبت به دوران ظهور است. حجت الاسلام کفیل گفت: اگر امام مهدی (عج) ظهور کند خیر و برکتش به تمام مردم دنیا می رسد و این مستلزم این است که هر روز بگوییم من ظهور امام زمان(عج) را رقم خواهم زد و با ذکر یا حسین(ع) و یا مهدی (عج) هویتمان را از آنها بگیریم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]