تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806505864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلاقيت، کنجکاوي و پرسش‌گري در بين دانش‌آموزان تقويت شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۱۵ب.ظ)
مديرکل آموزش و پرورش لرستان: خلاقيت، کنجکاوي و پرسش‌گري در بين دانش‌آموزان تقويت شود موج - خرم‌آباد – مديرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: معتقدم در عرصه فرهنگي و هنري بايد به شکلي عمل کنيم که بتوانيم خلاقيت، کنجکاوي و پرسش‌گري را در بين دانش‌آموزان تقويت کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، گودرز کريمي‌فر، مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان، در اختتاميه سي‌وسومين جشنواره مسابقات فرهنگي و هنري و فراخوان پرسش مهر 15 رياست محترم جمهور، که پنج‌شنبه، 16 مهرماه، با حضور هنرمند لرستاني، فاطمه گودرزي در دانشگاه فرهنگيان علامه طباطبايي خرم‌آباد برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترين مولد منابع انساني و سرمايه اجتماعي است.
وي ادامه داد: از طرف ديگر آموزش و پرورش با عملکرد فردي و اجتماعي خود مي‌تواند با اعتلاي عملکرد فرهنگي، هنري و علمي خود از نابساماني‌هاي اجتماعي جلوگيري کند.
کريمي‌فر با اشاره به اين‌که فرهنگ مقوله‌اي وسيع، ظريف، پيچيده، حساس و ريشه‌دار است، عنوان کرد: هنر يعني تجلي ايده‌هاي و نمود خلاقيت‌ها، خلاقيت يعني هنر و خلاق يعني هنرمند.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بيان اين‌که معتقدم در عرصه فرهنگي و هنري بايد به شکلي عمل کنيم که بتوانيم خلاقيت، کنجکاوي و پرسش‌گري را در بين دانش‌آموزان تقويت کنيم، عنوان کرد: افراد اهل فرهنگ و هنر بايد هم مثل اهل عمل فکر کنند و هم مثل اهل فکر عمل کنند، يعني هم فکور باشند و هم عمل‌گراباشند.
وي با اشاره به اين‌که فعليت اصلي فرهنگيان خردورزي و انديشه‌سازي است، تصريح کرد: تقويت فرهنگ تعليم و تربيت لازمه خردورزي است، پس بايد در تعليم و تربيت، فرهنگ و هنر و در آموزش و پرورش هم خوب بيانديشيم و هم انديشه‌هاي خوب معنوي در دل دانش‌اموزان تقويت کنيم.
کريمي‌فر افزود: معتقدم زندگي سرشار از چيزهاي گران‌بهاست اما هيچ چيز گران‌بهاتر و با ارزش‌تر از فرهنگ و هنر نيست، به‌همين دليل اعتقاد دارم که از اقيانوس فرهنگ و هنر نبايد جدا شد و بايد با خردورزي، دل‌ورزي و دست‌ورزي؛ انديشه‌هاي ناب، انگيزه‌هاي قوي را فرهنگ‌سازي، نهاد سازي و نمادسازي کنيم.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان کشف استعدادها و استعداد‌يابي را يکي از سياست‌هاي جدي آموزش و پرورش دانست و افزود: ما معتقديم در حوزه فرهنگي و هنري بايد کاري کنيم که استعدادهاي بالقوه در بين دانش‌آموزان که مهم‌ترين عنصر در سند تحول بنيادي هستند؛ به استعدادهاي بالفعل تبديل کنيم، ما هستيم که مي‌توانيم اين خلاقيت را شکوفا کنيم.
وي ادامه داد: بي‌دليل نيست که آموزش و پرورش استان در مسابقات فرهنگي و هنري کشور خوب درخشيد، اين يعني مانند اهل عمل فکر کرده و مانند اهل فکر عمل کرديم، ما در آموزش و پرورش و تعليم و تربيت معتقديم که بايد بايسته‌ها تقويت و شايسته‌ها را تربيت کنيم که هر دو عنصر را در بين دانش‌آموزان و فرهنگيان داريم.
کريمي‌فر با اشاره به اين‌که ما در فرهنگ و هنر و آموزش و پرورش معتقديم فرهنگ صبر کردن را هم بايد ياد بگيريم و هم به دانش‌آموزان ياد بدهيم، عنوان کرد: معتقديم صبر يعني واکنش در بهترين فرصت نه در اولين فرصت، همچنين در فرهنگ و هنر معتقديم بايد راست‌گويي را هم بياموزيم و بي‌آموزانيم چراکه معتقديم بايد گفتارمان و گفتارتان به صداقت و کردارمان به صداقت آراسته باشد.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اين‌که ما در فرهنگ و هنر معتقديم که فرهنگ فرصت‌سازي را بايد جايگزين فرهنگ فرصت‌سوزي کنيم، خاطرنشان کرد: يک معلم و دانش‌آموز موفق کسي‌است که فرصت‌ساز باشد نه فرصت‌سوز، يعني قدر زمان را بداند و آن‌را مديريت کند.
وي ادامه داد: بهترين فرصت؛ فرصت دانش‌آموزي است، خوشحاليم که بتوانيم استعدادهاي دانش‌آموزي را شکوفا، خلاق، بارور و پيشتاز کنيم.
کريمي‌فر اظهار کرد: ما در فرهنگ و هنر؛ مصمم هستيم فرهنگ اميد و اميدواري را در دل دانش‌آموزان تقويت کنيم و يادمان باشد که هميشه اميدوار باشيم نه نااميد و هميشه فکر کنيم که فردايي هم وجود دارد.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان تصريح کرد: ما در فرهنگ و هنر معتقديم که بايد فرهنگ تعادل را به تعامل، تفاهم و تکامل مرتبط کنيم تا بتوانيم آموزش و پرورشي متکامل، پيشرو و پيشتاز ارائه دهيم، که اين امر با برنامه‌ريزي‌هاي علمي، عميق، کيفي و مطلوب در قالب سه برنامه کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تحقق مي‌يابد.
وي افزود: در فرهنگ و تعليم و تربيت معتقدم بايد فرهنگ مفاهمه و گفت‌وگو را جايگزين فرهنگ مزاحمت کنيم، چراکه براين باوريم با مفاهمه و گفت‌وگو مي‌توان خيلي از چيزها را حل کرد چراکه ما در يک آموزش و پرورش تفاهمي هستيم نه تزاحمي، يعني هم بفهميم و هم بفهمانيم و نمي‌شود که کسي بيايد آموزش و پرورش را نفهمد و مزاحمت ايجاد کند.
کريمي‌فر ادامه داد: ما معتقديم مربيان پرورشي و تعليم و تربيت ما مي‌توانند با تقويت فرهنگ پرورشي و پرورش فرهنگي روحيه معنويت، خود باوري و خدا باوري را در دل دانش‌آموزان تقويت کنند، چراکه ما مي‌گوييم معلمي موفق است که بتواند دانش و بينش را همراه هم به دانش‌آموزان ياد بدهد.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اين‌که اکنون که پديده شيعه هراسي، اسلام هراسي و دين‌گريزي در خيلي از کشورها مطرح است وظيفه آموزش و پرورش سنگين‌تر شده است، بيان کرد: ما توجه به معرفت‌افزايي و بصيرت ديني دانش‌آموزان، ترويج سيره، رفتار، گفتار و کردار علوي و عشق مبتني بر ولايت را بايد از سياست‌هاي جدي، کاربردي و اصلي خودمان قرار دهيم چراکه ما در حکومت مبتني بر ولايت زندگي مي‌کنيم و وجود با برکت مقام معظم رهبري باعث شده است که در افق 1404 شاهد ايراني با جايگاه اول علمي، اقتصادي و فناوري باشيم.
وي با اشاره به اين‌که در آموزش و پرورش پنج سياست را در کنار پنج برنامه از برنامه‌هاي جدي خودمان مي‌دانيم، اظهار کرد: اجراي سياست‌هاي وزير آموزش و پرورش مطرح شده است، مي‌توان تحولي بنيادين در آموزش و پرورش ايجاد کرد.
کريمي‌فر با اشاره به اين‌که «ساعتت» نماد اين پنج سياست است، عنوان کرد:«س» مخفف ساماندهي بهينه نيروي انساني، «الف» يعني ارتقا کيفيت آموزشي، «ع» يعني عملياتي کردن بودجه، «ت» يعني تمرکز زدايي، رياست بايد به سمت مدارس برود، يعني ما تمرکز زدايي کنيم که خودشان تصميم بگيرند، «ت» يعني توسعه مشارکت‌هاي مردمي، آموزش و پرورش پهن پيکر را حتماً بايد با مشارکت‌هاي مردمي اداره کنيم.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بيان اين‌که به‌دنبال تحقق عدالت آموزشي هستيم، تصريح کرد: چه بسا دانش‌آموزاني در مناطق صعب‌العبور داشته باشيم که استعدادهاي نهفته‌اي داشته باشند.
وي افزود: ارتقا کيفيت آموزشي با رويکرد آموزش در کنکور با رتبه‌هاي تک، دو و سه رقمي و ارتقا معدل نهايي در پايه‌هاي سال سوم است، در سال گذشته لرستان در عمل نسبت به ساير استان خوب درخشيده و نسبت به ديگر استان‌ها جلوتر است.
کريمي‌فر ادامه داد: من معتقدم که دانش‌آموزان مستعدي داريم که از هوش هيجاني و علمي برخوردار هستند، بي‌دليل نيست که ما رتبه سوم کشور را در کسب رتبه‌هاي تک رقمي در کنکور کسب مي‌کنيم اين ظرفيت دانش‌آموزان است.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان خاطرنشان کرد: بي‌دليل و تصادفي نيست که لرستان در رتبه‌هاي دو رقمي کنکور امسال مي‌درخشد، اين همان عدالت آموزشي است که ما معتقديم اگر در منطقه‌اي از لرستان يک دانش‌آموز داشته باشيم بايد يک مدرسه و يک معلم وجود داشته باشد و در جايي که حتي امواج راديويي نمي‌رود پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي را به اهتزاز درآوريم.
وي با اشاره به اين‌که توسعه فرآيند پرورشي، تربيت بدني و سلامت دانش‌آموزان يکي ديگر از برنامه‌هاي ما در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: معتقديم در زمان فعلي، همه ما بايد احساس کنيم که يک مربي تربيتي خوب هستيم و فقط انتظار نداشته باشيم که معلم پرورشي کارهاي پرورشي را انجام دهد، همه دبيران، دانش‌آموزان، مدير و معاون مربي پرورشي باشند، که به ان فرآيندي عمل کردن مي‌گويين چراکه نيمي از آموزش و پرورش يعني تربيت.
کريمي‌فر با اشاره به اين‌که توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات يکي ديگر از برنامه‌هاي جدي ما در لرستان است، تصريح کرد: توجه به هوشمند سازي مدارس براساس يک مدل مفهومي ضرورتي اجتناب ناپذير است که خود هوشمند سازي را به‌صورت مهندسي و علمي پياده کنيم.
مديرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اين‌که بيش از 35 درصد مدارس استان به معناي واقعي هوشمند شده‌اند، بيان کرد: تعليم، تربيت، به‌سازي و اعتلاي منابع انساني، معتقديم آموزش و پرورش را به‌صورت سنتي نمي‌توان اداره کرد، بلکه بايد علمي باشد و امروز‌مان از ديروز نسبت به ساير دستگاه‌هاي و حتي کشورها بايد بهتر و پيشرو‌تر باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن