تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814727655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ روسیه به اعتراض ترکیه و پیغام ناتو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پاسخ روسیه به اعتراض ترکیه و پیغام ناتو


مقامات روسیه در واکنش به اعتراض های ترکیه و اظهار نگرانی ناتو از به خطر افتادن امنیت ترکیه، اعلام کردند که با نابود کردن داعش، امنیت ترکیه هم تامین می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روسیه به اعتراض های اخیر مقامات ترکیه درباره حملات جنگنده های روس علیه داعش واکنش نشان داد. پس از آغاز نشست ناتو در بروکسل، المیادین در خبری فوری گزارش داد؛ روسیه بر حفظ روابط با ترکیه تاکید کرد. برپایه این گزارش، کرملین امروز پنجشنبه اعلام کرد: ما به حفظ روابط دوستانه با ترکیه تاکید داریم. کرملین افزود: حملات جنگنده های روسیه علیه تروریست ها در سوریه، به امنیت مرزهای ترکیه کمک می کند. روسیه از هفته گذشته مبارزه جدی و مستقیم با تروریست ها را در سوریه آغاز کرده و جنگنده های این کشور بیش از 112 مقر داعش و سایر گروه های تروریستی را نابود کرده اند. امروز وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) در بروکسل تشکیل جلسه دادند تا راهی برای متوقف کردن روند نابودی تروریست ها پیدا کنند.

دبیرکل ناتو در این نشست از گسترش قابل توجه عملیات هوایی روسیه برضد داعش در سوریه ابراز نگرانی کرد.
ینس استولتنبرگ گفت: ناتو برای اعزام نیرو به ترکیه به منظور دفاع از آن در برابر تهدیدات در مرزهای جنوبی این کشور آمادگی دارد. ترکیه که از متهمان جنگ افروزی در سوریه و پشتیبانی از تروریست هاست به شدت از نابودی گروه های تروریستی در سوریه ناراحت است و اعلام کرده که جنگنده های روسیه در دو نوبت، حریم هوایی ترکیه را نقض کرده اند. کارشناسان امور بین الملل عقیده دارند که نقض حریم هوایی، آن هم با ادعای کشوری که خود بارها حریم هوایی و زمینی روسیه و عراق را نقض کرده و در خاک این کشورها عملیات نظامی انجام داده، تنها یک بهانه است و واقعیت این است که حامیان تروریست ها در هر حمله روسیه، احساس می کنند که روس ها سربازان آنها را می کشند.

وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه سفیر روسیه را احضار کرد و مراتب اعتراض دولت ترکیه به نقض حریم هوایی اش را به اطلاع او رساند. در همان روز روسیه بدون اینکه عبور جنگنده اش از آسمان ترکیه را انکار کند، اعلام کرد علت ورود این هواپیما به آسمان ترکیه، شرایط جوی بوده است.   از چهارشنبه با دستور ولادیمیر پوتین، ناوهای روسی نیز به عرصه جنگ با تروریست ها وارد شده اند. ناوچه های مستقر در دریای خزر دیروز با شلیک 26 موشک، مواضع تروریست ها را در سوریه هدف قرار دادند. بجز ترکیه، مقامات امریکایی نیز به شدت از کشته شدن تروریست ها و نابودیشان در سوریه خشمگین اند و دیروز در پاسخ به دعوت روس ها برای مبارزه واقعی با داعش، اعلام کردند تنها در صورتی با روسیه مذاکره می کنند که این کشور حملات علیه داعش را متوقف کند.


پنج شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن