تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799192080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این حاجی برای نجات سایر حجاج جانش را فدا داد / مراقب باشید آسانسورهای مسکل مهر سقوط نکند! / یونسکو به دنبال ثبت فرش ابریشم / کارون همچنان مقصد فاضلاب شهری و کشاورزی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این حاجی برای نجات سایر حجاج جانش را فدا داد / مراقب باشید آسانسورهای مسکل مهر سقوط نکند! / یونسکو به دنبال ثبت فرش ابریشم / کارون همچنان مقصد فاضلاب شهری و کشاورزی
بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ - 07 October 2015



2
مجموعه سایت‌های استانی «تابناک» که به صورت یک منظومه رسانه‌ای ذیل سایت «تابناک» فعالیت دارند، در گستره استانی خبرهای متنوعی تولید می‌کنند که بخشی از این خبرها برای عموم مخاطبان در هر نقطه از کشور جذاب است. «تابناک» با این نگاه، گلچینی از وقایع کشور که کمتر در معرض توجه عمومی قرار می‌گیرد اما از اهمیت بالایی برخوردار است را قالب «بسته خبری استان‌های تابناک» منتشر می‌کند.

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.

در بسته خبری استانی ذیل هر سرکلیشه استانی، می‌توانید گزیده آخرین اخبار استان مذکور را بیابید و با کلیک بر روی سر کلیشه یا با استفاده از QR CODE تلفن همراه تان می‌توانید وارد استان مورد نظرتان شوید و وسعت بیشتری از اخبار استانی منطقه جغرافیایی مدنظر را تماشا کنید.

«تابناک» با هدف اختصارنگاری در تنظیم مهم ترین اخبار نقاط مختلف کشور در قالب این بسته، با رویکرد غالب انتشار اخبار و تحلیل های اختصاصی و منطقه‌ای، این بسته خبری را گرد آوری و عرضه می‌کند. «تابناک» خلاصه ای از این اخبار را تقدیم تان می کند که با کلیک بر روی تیتر اخبار می توانید متن، تصاویر و محتوای بیشتر را مشاهده کنید.



2



این حاجی برای نجات سایر حجاج جانش را فدا داد

پیکر حاج محمدرضا جلالی از قربانیان فاجعه منا در حالی روز گذشته با حضور انبوه مردم شهیدپرور و انقلابی تبریز تشییع شد که با روایتی جدید از آخرین دقایق حیات وی، شهادت او با ابعاد تازه‌ای مواجه شده است.

به گزارش تابناک تبریز، در نخستین روزهای پس از فاجعه منا و اعلام نام محمدرضا جلالی خیرآباد در میان مفقودین این فاجعه، خانواده او در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرند پس از این حادثه وی با منزل تماس گرفته و خبر سلامتی خود را اعلام کرده است اما روز گذشته و همزمان باتشییع و تدفین این مداح جوان تبریزی، روایتی جدید از آخرین دقایق حیات او منتشر شد که موضوع شهادت او در این فاجعه را با ابهامات بسیاری روبرو می‌کند.


حاجی تبریزی فداکار



بهزاد پروین قدس عکاس پیشکسوت دفاع مقدس و از نزدیکان خانواده جلالی در این خصوص گفت: طبق روایت همراهان حاج محمدرضا جلالی پس از رساندن جانباز حاجی مصلحی به چادر به محل حادثه بازگشت تا این که چند ساعت بعد نامش در آمار مفقودین قرار گرفت و پس از چند روز بی‌خبری پیکر او به وطن بازگشت.


لیست اصولگرایان تکمیل، راه دشوار اصلاح‌طلبان؛ معاون احمدی نژاد به دنبال بازگشت به مجلس

در فاصله 150 روزمانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، احزاب و جناح‌ها در آذربایجان‌شرقی برای 19کرسی استان در مجلس رقابت پنهان خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش تابناک تبریز، اخبار شنیده شده حاکی از آن است که اصولگرایان استان از هم‌اکنون بیست خود را تکمیل کرده‌اند و در محافل خصوصی بر قطعیت آن تاکید می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا‌میرتاج‌الدینی نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی که پس از انتصابش به عنوان معاون پارلمانی رییس جمهور پیشین یک کرسی تبریز در مجلس برای قریب به دو سال خالی ماند، بار دیگر سودای رقابت انتخاباتی و حضور در مجلس را دارد.

محمدحسین فرهنگی که از سوی حجت‌الاسلام تقوی مسئول هماهنگی اصولگرایان به عنوان هماهنگ‌کننده اصولگرایان در استان معرفی شد، دیگر عضو این لیست است. او سه دوره متوالی نمایندگی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را بر عهده داشته و در صورت انتخاب در دوره آتی، با رکورد اسماعیل جبارزاده در نمایندگی چهار دوره متوالی تبریز، برابری خواهد کرد.

احمد‌علیرضا بیگی استاندار سابق آذربایجان‌شرقی ضلع سوم این لیست است. او این‌روزها در مجالس مذهبی حضوری پررنگ دارد و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نسز به بیان برخی خاطرات و نظرات خود می‌پردازد. محمد اسماعیل سعیدی نماینده فعلی تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، فیروز رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دولت سابق و نسرین پیرسمساری مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در زمان استانداری بیگی، سه عضو دیگر این لیست اعلام می‌شوند.

در سوی دیگر، اصلاح‌طلبان راه دشواری تا معرفی لیست واحد هود در پیش رو دارند. طبق اخبار شنیده شده استراتژی اصلاح‌طلبان آذربایجان برای انتخابات پیش‌رو، ثبت‌نام حداکثری است. آن‌ها پس از عبور افراد از فیلتر شورای نگهبان به لیست فکر خواهند کرد.


ن

مترو بعد از 15 سال به اصفهانی‌ها سواری می‌دهد


هرچند روند ساخت و راه اندازی متروی اصفهان به حرکت لاک پشتی بسیاری از پروژه های عمرانی اصفهان شباهت داشت اما گویی قرار است، قطار شهری اصفهانی‌ها روی ریل حرمت بیفتد و بالاخره مردم اصفهان سوار مترو شوند.

به گزارش تابناک اصفهان، این پروژه حدودا 15 ساله اصفهانی، دوره مدیریتی سه شهردار را به خود دیده و حال قرار است بعد از فراز و نشیب های بسیاری که این طرح به خود دیده و شهر را تا مدت‌ها درگیر خود کرده بود، به ثمر بنشیند.

عملیات اجرایی این طرح گرچه از سال 1381 آغاز شد اما این طرح به دلیل مشکلات میراثی که بر سر راه آن وجود داشت و نیز عمدتا برخی تصمیمات مدیریتی که به پیشبرد این پروژه لطمه وارد ساخت از دیگر هم دوره ای‌های خود یعنی متروی مشهد و تبریز عقب ماند و حال پس از 15 سال از روزی که کلنگ آن به زمین زده شد، فردا روبان افتتاح آن با قیچی‌ای که به دست وزیر کشور خواهند داد، چیده می شود.

البته متروی اصفهان پیش از این به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، هم سواری داده است و یک بار دیگر هم به اصطلاح افتتاح شده اما با این وجود، قطار شهری اصفهانی‌ها به زودی میزبان رحمانی فضلی، هم خواهد بود. این راه اندازی مربوط به فاز نخست، خط یک از شهرک قدس خیابان امام خمینی تا میدان 25 آبان در خیابان کاوه است. متروی اصفهان بعد از افتتاح رسمی، روزانه به مدت سه ساعت و با فاصله زمانی نیم ساعت با دو رام قطار فعالیت خواهد کرد.


جریان دوباره زاینده‌رود به گاوخونی نخواهد رسید!

زمزمه‌های جاری شدن زاینده رود در شهر اصفهان دوباره در شهر پیچیده است و قرار است این رودخانه که زمانی دائمی بود به صورت موقت برای سیراب کردن مزارع شرق اصفهان جاری شود.

به گزارش تابناک اصفهان، زاینده رود که حدود پنج ماه است دیگر در اصفهان جریان ندارد، آبانماه امسال برای آبیاری کشت شرق و احتمالا غرب اصفهان دوباره به جریان خواهد افتاد.

هنوز حجم آبی که قرار است در این جریان به اصفهان برسد مشخص نشده است اما گویی حجم پیش بینی شده تنها تا مزارع شرق خود را خواهد رساند و کام گاوخونی از این آب سیراب نخواهد شد.



ی


تکرار فاجعه آزار معلولان این بار در کمپ ترک اعتیاد نظرآباد؛ ضرب و شتم بیماران


چندی پیش خبر آزار معلولان در یک مرکز نگهداری از معلولان در شهرستان فردیس افشا و حتی فیلم‌هایی نیز در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد. این فیلم‌ها و خبرهای مربوطه به شدت مردم را منزجر کرد و بسیاری خواستار برخورد جدی با عاملان بودند.

حال اسنادی در اختیار تابناک البرز قرار دارد که اتفاقات مشابه فاجعه آزار معلولان اینبار در یک کمپ ترک اعتیاد در نظرآباد رخ داده است. بر اساس این اسناد، بیمارانی که برای ترک اعتیاد به این مرکز مراجعه کرده و تعدادی از آنها از بیماران دستگیر شده توسط نیروی انتظامی بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

این خبر را محمد قیومی دادستان نظرآباد تایید و اعلام کرده است که به دنبال دریافت گزارشی از ضرب و شتم بیماران در یک کمپ ترک اعتیاد، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.


خانواده‌ای بی‌خانمان روزهای خود را چگونه زیر پل می‌گذرانند؟

حدود یک هفته است که مردم و رهگذرانی که از زیر پل شهدای روحانی در شهرستان کرج عبور می‌کنند، با انبوهی لوازم منزل اعم از فرش و قالیچه و یخچال و ماشین لباس‌شویی و چندین بقچه و به قول قدیمی‌ها کاسه و بشقاب روبه‌رو می‌َشوند که به صورت نامنظمی زیر این پل چیده شده است.

پل شهدای روحانی در بیستم تیر ماه سال 91 و در زمانی به بهره‌برداری رسید که شهرداران کلانشهر‌های کشور در کرج حضور داشتند. خبرنگاران شاهد بودند که در زمان افتتاح این پل، 6 قیچی از سوی شهردار وقت کرج به محل آوردند و هر کدام از مسئولان استانی و ملی حاضر در مراسم به گوشه‌ای از روبان قیچی می‌زدند. اگر آن روز مدیران حاضر در مراسم افتتاح خوشحال و خندان بودند،‌ اما حدود 7 روزی است که یک خانواده مضطرب، ترسیده، بی‌امید و مایوس زیر این پل زندگی می‌کنند.

تابناک البرز به حرمت و به پاس شرافت این خانواده از انتشار عکس‌ها و نام خانواده فوق خودداری می‌کند، اما مردم باید بدانند که زیر گوش مسئولان کرج، یک هفته‌ای است که خانواده‌ای به دلیل نداشتن پول پیش خانه، صاحب‌خانه اساس منزل آنها را به خیابان ریخته و آنها چاره‌ای به غیر از نشستن زیر پل ندارند.

برخی از کسبه محل به خبرنگار تابناک گفتند که در این هفته بارها با دستگاه‌های مسئول از جمله کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای خدماتی و حمایتی تماس گرفته‌ایم تا شاید کمکی به این خانواده انجام دهند، اما فقط ماموران شهرداری و نیروی انتظامی به محل آمده و تلاش دارند آنها را از زیر پل بیرون کنند!



ن


ابتکاری زیبا از مردم یکی از محلات شهرایلام برای کمک به محرومین

گرچه از دیرباز محرومیت همراهی نامیمون برای استان ایلام ومردمانش بوده است  اما حقیقت  این است این  واژه نامانوس هیچگاه نتوانسته است بر دل بزرگ ایلامیان اثری بگذارد و توجه آنان را از همنوعان بازدارد.

به گزارش تابناک ایلام؛ مردم با سخاوت ونوع دوست سرزمین ایلام در اوج سختیها ومحرومیتهای تحمیلی هیچگاه از همنوعان نیازمندخود غافل نبوده اند، توجه به همنوع وسخاوت وانفاق این مردمان همواره زبانزد بوده است ،گذشت ازحداقل داشته های خود هنریست که در میان این مردم موج می زند.

با آغاز فصل سرما، هستند افرادی  که بدلیل فشارهای اقتصادی ونداری ،تهیه پوشاک گرم  خود وفرزندانشان به دغدغه ای مهم برای آنان تبدیل شده است، اما امروز نگاه به این قشرمحروم  از چشمان جمعی از مردم باسخاوت ایلام پنهان نمانده است وراهی ارزشی برای کاهش دغدغه این شهروندان آبرومند یافته اند.


ک



مردم یکی از محلات ایلام در اقدامی ابتکاری راهی بسیارزیبا را برای کمک به همشهریان خود برگزیده اند که درنوع خود بی نظیراست، اقدامی ارزشی و پسندیده که در اوج انفاق، عزت نفس نیازمندان مدنظر قرارگرفته است.

این مردمان با سخاوت در  یک یا دوخیابان خلوت شهر، مکانی را برگزیده اند تاشهروندان بتوانند پوشاک گرم مازاد خود را پس از شستشو واتوکشی دررخت آویزهایی که به این منظور تعبیه شده است قرار دهند. این مکان فرصتی را پیش روی نیازمندان قرار داده است تا پنهانی ودور از چشم دیگران وبا حفظ عزت نفس خود بتوانند البسه گرم مورد نیاز خود را ازاین مکان تامین نمایند.

محله انفاق محله ایست که در آن نه هدیه کننده تفاخر می کند و نه عزت نفس هدیه گیرنده شکسته می شود زیرا عمل انفاق در پنهانی وبه دور چشمان همه صورت می گیرد این محله دستاویزیست برای کاستن از اصراف وفرصتیست برای آزمایش سخاوت و انفاق. این محله می تواند بعنوان الگویی زیبا و پسندیده به سایر نقاط شهر و حتی کشور تعمیم داد شود تا از این طریق هدایای مردم بصورت مستقیم در اختیار نیازمندان واقعی قرار بگیرد.


اسباب بازی‌های دست دوم را دور نریزید

معاون امور جوانان هلال‌احمر ایلام، از اجرای ویژه‌برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر استان به مناسبت هفته‌ی ملی کودک خبر داد. در این طرح از کودکان خواسته‌شده که اسباب‌بازی‌های دسته دوم و قابل‌استفاده‌ی خود را به چادرهایی که در سطح شهرستان‌ها بر پا می‌شود اهدا کنند تا در طرح کاروان‌های نیکوکاری به کودکان روستایی در روستاهای محروم اهداء شود و با اهداء وسایل بازی‌های دسته دوم به کودکان محرم روحیه‌ی کمک به همنوع در بین کودکان نهادینه شود.


افزایش بی سروصدای بهای برق مصرفی در ایلام

در حالی که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام از عدم افزایش تعرفه برق در این استان در سال 94 سخن به میان آورد، تابناک ایلام گزارش داد، شهروندان استان ایلام در ماههای منتهی به فصل  تابستان سال جاری شاهد افزایش چشمگیر بهای برق مصرفی نسبت به دوره های قبل بوده اند
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام گفت: میزان بهای برق مصرفی که در قبض آخرین دوره درج شده است نسبت به دوره های قبل افزایش زیادی داشته است که باوضعیت پیش آمده توان پرداخت این مبلغ را بصورت یک جا نداریم.
یکی دیگر از شهروندان که مدیر یک موسسه غیردولتی بود دراین باره گفت: در قبض این دوره شاهد افزایش چند برابری بهای برق مصرفی هستیم این درحالیست که در طول شبانه روز ما فقط  5ساعت از کولر آبی ودو دستگاه رایانه استفاده می کنیم و19ساعت عملا از برق استفاده ای نمی کنیم چرا باید مبلغ 270هزارتومان پرداخت کنیم؟ و این افزایش بها چه معنایی دارد؟مشاهدات میدانی خبرنگار ما نیز موید این حقیقت است که در آخرین دوره منتهی به فصل تابستان بهای برق مشترکین ایلامی با افزایش چشمگیری روبرو بوده است که عملا با ادعای مسئولین شرکت توزیع برق در تضاد می باشد.


ک


سوال جوانان از اعضای شورای شهر بی پاسخ ماند

صبح روز یکشنبه مورخ 12مهرماه 1394 اعضای داوطلب خانه شهریاران جوان ضمن در دست داشتن گل های رز با حرکت به سوی ساختمان شورا شهر تهران به قصد دیدار با اعضای این شورا و پرسمان درباره انحلال مجموعه شهریاران جوان داشتند.

این اعضا که قالبا با به تن داشتن پوشش مشکی به نشانه ی همدردی با داغ دیدگان فاجعه منا با در دست داشتن پلاکارد هایی با مضمون (حاجیان قربانی منا جوانان قربانی شورا) قصد حضور دسته جمعی بهمراه اعضای شورای شهر در مراسم تشییع شهدای منا را داشتند ،اما متاسفانه  انتظامات ساختمان  شورا شهرمانع ورود این افراد به داخل شد که در نتیجه منجر به تجمع جوانان در مقابل ساختمان شورا شهر گردید.

نمایندگان هم با اطلاع از حضور جوانان از درب های دیگر ساختمان، خروج نمودند. محتوای پلاکارت های در دست این جوانان با  مضمون شورای شهر دلمون شکسته، مدیریت شهر تهران چه برنامه ای برای جوانان دارد، دکتر قالیباف به داد جوانان برسید و... بود.

پس از گذشت ساعاتی دکتر گیل ابادی مشاور شهردار تهران و مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با حضور در جمع جوانان ضمن دلجویی از انان افزود:من پیغام شمارا به اقای قالیباف خواهم رساند و حامی شما هستم و این روحیه مطالبه گری در نهایت احترام شمارا میپسندم شما جوانان نمونه ای هستید که به خواسته هاتان احترام میگذارید و انهارا با جرات مطالبه میکنید. باید سخنان اعضای شورا شهر هم شنید و دلایل انهارا سنجید اکنون اعضای شورا شهر حضور ندارند و حتما برای شما وقت خواهند گذاشت.

جوانان تهرانی پس از سخنان اقای گیل ابادی محل تجمع را ترک نموده و خواستار پاسخگویی اعضای شورا در روزهای آتی  شدند. گفتنی است این تجمع در پی مصوبه هفته گذشته شورا شهر مبنی بر انحلال تنها پایگاه اجتماعی جوانان حوزه مدیریت شهری شکل گرفت.


به جای بابک زنجانی باید بعضى ازدولتمردان سابق در جایگاه متهم ردیف اول می نشستند

سید علی میرباقری مشاور ارشد وزارت کشور در گفت و گو با تابناک تهران، گفت: «ب.ز» محصول تصميمات غيركارشناسى و غیرقانونی به بهانه دور زدن تحریم ها بود و فساد سه هزار میلیاردی حاصل واگذاری های غیرقانونی و خارج از عرف در چارچوب اصل 44 بود. در واقع متهم اصلی پرونده فساد در ایران بابک زنجانی ها نیستند، بلكه كسانى هستند كه در دولت احمدی نژاد بدون اينكه تجربه و تخصص مديريت كلان را داشته باشند، براى كشور تصميم سازى كردنند.

وی ادامه داد: به طور كلي فساد اداري را مي توان مجموعه يي از تصميمات، كارها، طرح ها، برخوردها و روابطي دانست كه بر خلاف خط‏ مشي عمومي كشور و بر خلاف قوانين حاكم و جريان امور اداري، اهداف و منافع جامعه رخ مي دهد و موجب تباهي منافع عمومي مي‏شود. فساد اداري مظاهر و شكل هاي زيادي دارد كه برخي از آنها عمومي و جهاني اند و برخي نيز برخاسته از ويژگي هاي اجتماعي و فرهنگي جوامع هستند و از جامعه اى به جامعه ديگر تفاوت مي كند.

میرباقری تصریح نمود: رشوه، اختلاس، كلاهبرداري، اخاذي و باجگيري، پارتي بازي و حاكميت روابط خويشاوندي از مهم ترين شكل هاي فساد هستند. قطعا تا وقتی فرهنگ و نظام اداری ایران اصلاح و شفاف نشود ما شاهد فساد هم خواهیم بود حتی در دولت های بعدي.



ک

 کامیونداران حامل سوخت به افغانستان فلج شدند

گمرک ایران سه ماه قبل در یک تصمیم خلق الساعه، خدمات گمرکی به کامیونهای حامل سوخت و کالاهای ترانزیتی به افغانستان را از پایانه بار بیرجند به منطقه ویژه اقتصادی در 17 کیلومتری شهر انتقال داد که این اقدام غیر متعارف باعث فشار مضاعف به کامیوندارانی شده است که برای رفع خستگی و رانندگی مطمئن در جاده ها، نیاز به محل استراحت و امکانات پذیرایی شبانه روزی دارند.

یک مدیر فعال حمل و نقل در بخش خصوصی به خبرنگار تابناک گفت: شاید دلیل این اقدام غیر منتظره وانتقال سریع گمرک به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند،کمک های همه جانبه منطقه ویژه به گمرک و یا سفارش ویژه مسئولان استانی باشد که امری قابل تامل است، اما حداقل لازم بود قبل از اجرای این تصمیم خلق الساعه، امکاناتی برای خواب، استراحت، استحمام، نمازخانه و رفت و آمد رانندگان زحمتکش به شهر در وسط بیابان فراهم می کردند و بعد تصمیم به انتقال پارکینگ و خدمات گمرکی از پایانه بار بیرجند به منطقه ویژه می گرفتند مخصوصا با توجه به نزدیکی فصل زمستان و سرمای شدید محل که لازم است از حالا به فکر حل این مشکلات جدی باشند.
وی از گمرک ایران درخواست کرد با کامیوندارانی که برای رونق صادرات و ترانزیت، شبانه روز در جاده های بیابانی و پر خطر تلاش می کنند و هزینه های سربار فراوانی بر آنها تحمیل می شود، بیشتر همراهی کنند و از اعمال مقرراتی که قابل تعبیر است و در سایر نقاط مرزی با این شدت عمل نمی شود سبقت نگیرند تا اقتصاد منطقه و کامیونداران، هم سالم بچرخد و هم توسعه یابد و از این طریق درآمدهای گمرکی نیز تقویت شود.


م

کشف محموله 800 کیلویی مواد مخدر در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف بیش از یک تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و کشف یک تن مواد مخدر توسط مرزبانی خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: در ماموریتی که یازده مهر صورت پذیرفت، محموله‌ای که 800 کیلو مواد مخدر را در خود جای داده بود کشف و تمامی اعضای این باند دستگیر شدند.

سردار امیری مقدم از دستگیری 38 باند توزیع مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: در مرزبانی 10 نفر از اشرار و قاچاقچیان به هلاکت رسیدند و 56 نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شدند.


تصاویر دیدنی از استقبال وسیع مردم مشهد از جانباختگان حادثه منا

پیکر ۲۳ تن از زائران جان باخته فاجعه منا پس از انتقال به مشهدالرضا(ع) با حضور پرشور و شکوه جمع کثیری از مردم مشهد و وزیر کشور و مقامات استانی به سمت حرم رضوی، تشییع شد.

محمدحسن واحدی معاون هماهنگی امور زیارت استانداری خراسان رضوی و سخنگوی ستاد جان باختگان زائران خراسان رضوی در حادثه منا اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ نفر جانباخته فاجعه منا که به مشهد رسیده است ۱۶ نفر اهل نیشابور، شش نفر مشهدی و یک نفر هم از اهالی سبزوار هستند.
































عروسی و دامادی فرزندان شهید را تصور کنیم...

قصه تلخ فراوان دیده ایم اما برخی قصه ها هستند که تا همیشه تلخی شان زیر زبان آدم می ماند مثل نبودن پدر ،مثل ندیدن پر ،مثل یتمیمی و.....قصه غریبی است یتیمی، نمی دانم می توانید اندکی از آن را بفهمید؟ با شما هستم که آغوش گرم پدر را تجربه کرده اید و از کودکی تا بزرگ سالی به کوه وجود پدر تکیه داده اید آیا می توانید بفهمید فرزند شهید چه می کشد؟ می فهمید در گرانیگاه های مردافکن زندگی، در فراز و نشیب های تند چه حالی دارد؟ اصلا خواسته اید بدانید این را؟ یا چشم بسته اید بر حقیقت ها و زبان به باطل می گردانید در حق «حقداران» این ملک؟


م


مراقب باشید آسانسورهای مسکل مهر سقوط نکند!

فعالیت مجریان برای اجرای آسانسورها طی سال های گذشته در استان رونق زیادی داشته به طوری که علاوه بر ارگان و سازمان ها منازل مسکونی که در ارتفاع زیاد احداث می شوند،ملزم به تجهیز و نصب آن در ساختمان هستند. متاسفانه تعداد زیادی از دفاتر که شاید پروانه اشتغال آن ها در این زمینه ابطال گشته هم اکنون در حال فعالیت هستند و چه بسا اینکه برخی از مجریان هنوز محل مشخصی برای خود نداشته و به صورت سیار فعالیت می کنند.

وسایل و تجهیزاتی که توسط این افراد برای ساختمان ها نصب می شود نیز به دلایل نامشخص شاید فاقد استاندارد های لازم باشند اما به دلیل عدم آگاهی لازم کارفرما و دقت بیش تر بر تحمیل هزینه کم تر برای اجرای آسانسور این مورد در اغلب موارد نادیده گرفته شده و کیفیت کار فدای کمیت می شود.

اما در این میان مدیرکل استاندارد خراسان شمالی طی روزهای گذشته از استاندارد نبودن 37 دستگاه آسانسور نصب شده در محل های عمومی و دولتی مسکن مهر و همچنین بخش خصوصی خبر داده است.


وعده عدم قطع گاز در روزهای بحرانی زمستان خراسان شمالی
همه ساله با آغاز فصل سرما و یخ بندان به خصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی یکی از مهمترین مشکلات مردم قطع پی در پی جریان گاز است این مناطق که در این فصل به خاطر سرمای هوا به شدت به سوخت و انرژی نیازمند می شوند در اوج سرما و نیازمندی با قطع گاز روبرو شده که مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می آورد. مدیرعامل شرگت گاز خراسان شمالی در گفتگو با تابناک خراسان شمالی، با اشاره به اینکه تا ابتدای تشکیل استان 9 شهر و 26 روستای استان معادل 69 درصد جمعیت شهری و 12 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مند بودند،افزود: در حال حاضر 21 شهر و 421 روستای استان معادل 99.5 درصد جمعیت شهری و 67 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند. عرب مقصودی با اشاره به کمک رسانی به استان های همجوار مانند گلستان در بحران سال 86 که باعث قطع گاز در بسیاری از مناطق شمالی کشور شد،افزود:با توجه به اینکه در استان قطع گاز نداشتیم؛ اما برای پیشگیری از بروز این اتفاقات شرکت گاز استان با مشارکت شرکت توسعه گاز، محور جنوبی را با اجرای خط انتقال 48 اینچ خراسان رضوی منتقل شده وخط انتقال 42 اینچی به طول 108 کیلومتر از سنگ بست تا ایستگاه تقویت فشار دشت اجرای شد که با اتصال آن به خط انتقال 30 اینچ امکان بهره برداری از گاز جنوب نیز برای استان مقدور شد و علاوه بر محور انتقال گاز سرخس نکا و میامی دشت هم اکنون استان می تواند از محور جنوبی که از خطوط سراسری می باشد استفاده کند.
دستان و نخها در پوست گردو؛ یونسکو به دنبال ثبت فرش ابریشم
فرش دوروی ابریشم یک فرش خاص با شرایط خاص می باشد که از حیث نوع تکنیک و ظرافت، نقش و نگاره ها و ترکیب بندی و رنگ یک هنر شاخص در ایران و جهان می باشد که قريب به اتفاق توليدات آن در شهرستان راز و جرگلان انجام مي شود و بافندگان اين فرش نفيس در اين بخش به طور عموم در روستاي «دويدوخ» ساکن هستند و در حال حاضر 300 نفر در این روستا مشغول به فعالیت در این حرفه می باشند.

مجتبی مهرآبادی، در گفتگو با تابناک خراسان شمالی، گفت: فرش دوروی ابریشم یک فرش خاص با شرایط خاص می باشد که از حیث نوع تکنیک و ظرافت یک هنر شاخص در ایران و جهان می باشد که در سبد خانوار کشورمان جزو کالاهای غیر ضروری محسوب می شود.
مهرآبادی با بیان اینکه ثبت فرش دورو در یونسکو برای حفظ ارزش فرهنگی و ملی و بین المللی، امر بسیار مهمی تلقی می شود، ادامه داد: ثبت این هنر ظریف دردی را برای تجارت دوا نخواهد کرد و ما باید برنامه های دقیق تری برای بهبود وضعیت تجارت و فروش این فرش داشته باشیم تا تولیدکنندگان بدون اطلاعات دقیق و شفاف، تولید کورکورانه و خودسرانه نداشته باشند. وی به تحول ایجاد شده در زندگی روزمره روستائیان و در مقابل پایبند بودن بافندگان به اصالت فرش این خطه و جلوگیری از تغییر طرح ها ، اندازه و رنگ فرش استان اشاره کرد و گفت: فرش دوروی خراسان شمالی در حال ثبت در کتابخانه اسناد ملی به عنوان نشان شاخص منطقه ای فرش در ایران می باشد. به گفته عباسپور، مسوول حوزه فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، فرش ترکمن و فرش کردی استان در مرحله ثبت در یونسکو می باشد و ثبت جهانی فرش دوروی تمام ابریشم به نام ایران و روستای دویدوخ نیز باعث ماندگار شدن این هنر به نام این منطقه و جلوگیری از دست اندازی دیگر کشورها به تملک آن خواهد شد.


خواب شیرین بخش خصوصی برای احداث آزاد راه مشهد- گرگان

گرگان جزو پروژه هایی است که 5 سال پیش در مجلس تصویب شد و هنوز پس از گذشت این مدت طولانی، وعده مسئولان به عمل تبدیل نشده است، این در حالی است که پروژه بزرگراه بجنورد_ گلستان که از سال 87 آغاز شده است به دلیل کمبود اعتبارات و واگذاری منابع مالی قطره چکانی، بلاتکلیف مانده است. حجم مسافران زیارتی شرق کشور و سیاحتی شمال کشور از این مسیر بسیار بالاست، به طوری که میزان تردد وسایط نقلیه در تابستان امسال از محورهای استان بیش از 19 میلیون بوده است.
طی هفته های گذشته بحث احداث آزادراه نوکنده به آشخانه مطرح بوده بطوریکه در مصاحبه تابناک خراسان شمالی با موسی الرضا ثروتی، نماینده 5 شهرستان استان در مجلس، به معطلی و عدم تعیین تکلیف احداث آن اشاره شده است. نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح احداث آزاد راه مشهد به گرگان از 5 سال گذشته مصوب شده است، گفت: ماجرای پشت پرده بلاتکلیفی پروژه آزاد راه مشهد- گرگان به واگذاری این طرح به بخش خصوصی بر میگردد که هنوز محقق نشده است. موسی الرضا ثروتی افزود: پروژه آزاد راه محور مشهد به گرگان در 3 قطعه گرگان – آشخانه، مشهد- قوچان و آشخانه به قوچان مصوب شده است و در حال حاضر مانند خیلی از پروژه های دیگر سرگردان و بلاتکیف می باشد.
بلاتکلیفی ادامه دار شهرهای بدون فرماندار خراسان شمالی
این روزها کشمکش های سیاسی، مانع پیشرفت شهرستانهای استان شده است، به طوری که بجنورد پس از گذشت 4 ماه و راز و جرگلان حدود 9 ماه است که بدون فرماندار هستند. شهرستان بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی از خرداد ماه سال جاری فاقد فرماندار می باشد و راز و جرگلان نیز که محرومترین شهرستان استان است و وجود فرماندار در این منطقه بیش از هر جای دیگری احساس میشود، از دی ماه سال گذشته بدون فرماندار به سر می برد.

محمود ثمینی و علی اکبری که بنا بر پیشنهاد سید علی ‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی و با حکم وزیر کشور، به ترتیب به عنوان فرماندار شهرستانهای بجنورد و راز و جرگلان منصوب شده بودند.فرماندار جدید شهرستان راز و جرگلان پس از گذشت بیش از دو ماه به واسطه نامه وزیر کشور مبنی بر استعفای مدیران تا پایان سال 93،با تقدیم استعفای خود از سمت فرماندار راز و جرگلان کناره گیری کرد و سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی نیز با این درخواست موافقت نمود.

اما جریان انتصاب و کناره گیری فرماندار سابق راز و جرگلان به موضوع اولین فرماندار این شهرستان منتهی می شود به طوری که قرار بود علی اکبری در سال 92 به سمت منصوب شود اما از آنجا که محمدرضا دربندی فرماندار نخست این شهرستان در آستانه بازنشستگی قرار داشته،با نظر آقای رحمانی فضلی وزیر کشور تا دوران بازنشستگی عهده دار سکان فرمانداری راز و جرگلان بود.حدود 9 ماه از کناره گیری فرماندار و معرفی سرپرست جدید فرمانداری گذشته اما هنوز هم این شهرستان تازه تاسیس فرماندار ندارد.

اما در آن طرف دیگر محمود ثمینی که در لحظات پایانی مهلت قانونی استعفا برای شرکت در انتخابات  مجلس پس از سفر دکتر روحانی رئیس جمهور به بجنورد از سمت خود کناره گیری کرد محمود رضا معموری معاون سیاسی فرمانداری بجنورد به سمت سرپرست فرمانداری منصوب شد و از آن زمان تاکنون با گذشت بیش 4 ماهه هنوز فرماندار ندارد و مرکز استان خراسان شمالی نیز بدون فرماندار به کار خود ادامه می دهد.


خ


وضعیت بحرانی هورالعظیم


هوشنگ حسونی زاده معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان در حاشیه نشست "دولت پاسخگو" در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک خوزستان مبنی بر "تمهیدات سازمان آب و برق خوزستان برای کنترل وضعیت آب روخانه کارون از لحظه ورود تا خروج از استان" گفت: در مسیر رودخانه کارون که از ترکیب آب سد گتوند و سد دز تشکیل می شود، 24 ایستگاه پایش برخط وضعیت آب از لحاظ کمی و کیفی قرار دارد. این ایستگاه ها علاوه بر اندازه گیری میزان آب ورودی، میزان آلودگی و شوری موجود در آب را نشان می دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر "انتقال آب کارون به استان اصفهان برای تامین شرب یا کشتاورزی بوده است" گفت: انتقال آب از سالهای گذشته و تا کنون توسط سه تونل درحال انجام است اما تونل جدیدی که مورد بحث است، به گفته وزارت نیرو فقط برای تامین آب شرب استان اصفهان خواهد بود اما با توجه به حجم آب انتقالی به نظر ما اینگونه نیست.


این مقام مسئول پیش از این در اردیبهشت ماه گفته بود: با وجود شرایط نامساعد رودخانه کرخه و کاهش 83 درصدی آورد این رودخانه، آمادگی داریم که آب بیشتری در تالاب هورالعظیم رهاسازی کنیم اما این مساله مشروط به ساماندهی تاسیسات و جاده هایی است که شرکت نفت احداث کرده به طوری که حتی در صورت رهاسازی آب، این جاده ها مانع آبگیری تالاب به ویژه در مخزن شماره سه هستند.


تالاب هورالعظیم یکی از مهمترین تالاب های کشور است که در غرب خوزستان و بین ایران و عراق واقع شده و یک سوم آن در خاک ایران است. خشکسالی و برخی اقدامات و فعالیت های شرکت نفت همچون استخراج نفت در این تالاب در سال های اخیر، موجب خشک شدن نقاطی از این تالاب و تشدید پدیده گردوغبار در این استان شده است.


سفره چهارده هزار نفری در خوزستان



طرح بزرگ اطعام روز عید سعید غدیرخم صبح روز گذشته در نقاط مختلف شهر اهواز توسط هیئت روضه الزهرا وابسته به مؤسسه عصر ظهور برگزار شد.

به گزارش تابناک خوزستان، این طرح که سال های گذشته از سوی هیات روضه الزهرا اهواز و با نام اطعام ۱۴۰۰۰ نفری ضیافت علوی برگزار می شد، امسال در چندین نقطه شهرستان اهواز و کارون به همت جوانان ولایتمدار برگزار گردید.

حجت الاسلام محمدامین فاطمی کیا دبیر طرح ضیافت علوی در خصوص گفت: هیئت روضه الزهرا وابسته به مؤسسه عصر ظهور چند سالی اقدام به برگزاری طرح ضیافت الهی کرده است. این طرح خوشبختانه مورد استقبال عموم مردم و علما به ویژه نماینده ولی فقیه در خوزستان و آیت الله حیدری قرار گرفته است.
فاطمی کیا یادآور شد: اجرای طرح از سال سال پیش شروع شده و امسال برای چهارمین سال متوالی اجرا می شود. از دو ماه قبل نسبت به انجام عملیات اصلی برای پرداختن به کارهای طرح اقدام می کنیم. ولی برنامه ریزی ها و هماهنگی ها در طول سال انجام می شود. سال اول طرح اطعام برای هفت هزار نفر، سال دوم ۱۰ هزار نفر، سال های سوم و امسال نیز برای ۱۴ هزار نفر اجرا می شود. همچنین مشابه این طرح در سجادیه کوت عبداله برای ۱۴ هزار نفر اجرا می شود.





















کارون همچنان مقصد فاضلاب شهری و کشاورزی است
در حالی که ورود فاضلاب های شهری و پساب های کشاورزی و صنعتی روز به روز وضعیت رودخانه کارون را بغرنج تر می کند معاون عمرانی استاندار خوزستان از بدهی 670میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر می دهد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان، درباره مشکل ورود فاضلاب شهری به رودخانه کارون گفت: متاسفانه به دلیل بدهی بالای 670 میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب استان به پیمانکاران و مشاوران پروژه های بسیاری از طرح های عمرانی روی زمین مانده است. استاندار خوزستان در حضور وزیر نیرو مذاکرات خوبی با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص داشتند.

وی تاکید کرد: باید یک بسته حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان تهیه شود اما تا زمانی که این بدهی ها وجود داشته باشند نمی توان کاری انجام داد. حل مشکل فاضلاب شهر اهواز نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وزارت نیرو قرار شده که از اعتبارات خود مبلغ 40 میلیارد تومان برای اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اختصاص دهد.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان هم در گفتگو با تابناک خوزستان، گفت: در بحث مدیریت فاضلاب شهری اقدامات خوبی از جمله انتقال فاضلاب به شرق اهواز و احداث دو تصفیه خانه فاصلاب در شهرهای دزفول و شوشتر انجام شده است اما این اقدامات کافی نیستند.

لاهیجان زاده درباره آخرین وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهر اهواز گفت: این تصفیه خانه یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه های فاضلاب در خاورمیانه است که درحال حاضر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در شهر اهواز در حال احداث است. اگر 50 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز این پروژه تامین شود تا یکسال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. این تصفیه خانه می تواند در روز حجمی بالغ بر 130 هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند.

























مطالب مرتبط
پروژه‌ای که اشتباهی به وزیر مسکن و راه نشان دادند! / موج جدید بیکاری کمر فارس را می‌شکند؟ / تصاویر مدرسه‌ای که با عشق معلم و شاگردانش سرپا مانده / حواشی واگذاری تیم پرطرفدار مازندران به نماینده جوان مجلس / ریزگردها 228 روز در آسمان یزد! / بحران آب قم به دفاتر مراجع رسید









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن