تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821236802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيام حسين(ع) اسلام را در جهان گسترش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قيام حسين(ع) اسلام را در جهان گسترش مي‌دهد
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با ارسال پيامي به افتتاحيه اجلاس تجليل از پير غلامان حسيني، ذكر مصائب اباعبداله الحسين را صدقه جاريه‌اي عنوان كرد كه با زلال اشك جان انسان‌ها را شست‌وشو مي‌دهد و بذر شجاعت، شهامت و قيام الهي را در عرصه عالم به بار مي‌نشاند.
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با ارسال پيامي به افتتاحيه اجلاس تجليل از پير غلامان حسيني، ذكر مصائب اباعبداله الحسين را صدقه جاريه‌اي عنوان كرد كه با زلال اشك جان انسان‌ها را شست‌وشو مي‌دهد و بذر شجاعت، شهامت و قيام الهي را در عرصه عالم به بار مي‌نشاند.
استان فارس از چند روز گذشته حال و هواي حسيني به خود گرفته است. اين استان ميزبان سيزدهمين اجلاس بين‌المللي تجليل از پير غلامان حسيني است. اجلاسي كه هر ساله به منظور تجليل و بزرگداشت مادحين پيشكسوت اهل بيت (ع) برگزار مي‌شود و در طي آن نيز با برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي، نسبت به آسيب‌شناسي مداحي اقدام مي‌شود.  دست اندركاران اين اجلاس بين‌المللي مراسم امسال را با شعار «پيرغلامان حسيني مناديان وحدت امت اسلامي» برگزار مي‌كنند. 100 مقاله علمي از سوي پژوهشگران ديني به اين اجلاس ارسال شده كه قرار است 14 مقاله برگزيده در قالب كتاب منتشر شود.
 
 لارستان آغاز ميزباني از پيرغلامان
اجلاس پيرغلامان حسيني در استان فارس پيش از آغاز رسمي در روز گذشته، با حضور پيرغلامان در بارگاه امامزاده علي بن حسين(ع) شهر لار و استقبال مردم خطه لارستان از مادحين اهل بيت (ع) آغاز شد.  در اين مراسم نوحه‌خواني و منقبت‌خواني اهل بيت (ع) به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي برگزار شد و نزار القطري نيز به اجراي نوحه‌خواني پرداخت.   گروه دوم پيرغلامان حسيني كه از تهران به شيراز آمده بودند با حضور در فرودگاه شهيد دستغيب شهر شيراز با استقبال گروه‌هاي مذهبي اين شهر روبه‌رو شدند و كاروان آنها توسط مردم شيراز گلباران شد. فرودگاه شهيد دستغيب با حضور پيرغلامان حسيني، فضاي مذهبي خاصي پيدا كرده بود، بيرق‌هاي عزاي حسيني و نوحه‌خواني پيرغلامان شور خاصي را به محيط بخشيده بود. اولين برنامه پيرغلامان در شيراز نيز در آستانه متبركه حضرت شاهچراغ(ع) بود. مراسم استقبال نيز از پيرغلامان حسيني در بارگاه حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع) برگزار شد. در اين مراسم كه شامگاه روز چهاردهم مهر در شيراز برگزار شد، آيت الله سيد علي دستغيب توليت اين بارگاه شريف طي سخناني با خوشامد گويي به پيرغلامان، خواستار تداوم اين اقدام فرهنگي و گسترش آن شد. آيت‌الله دستغيب با اشاره به فاجعه منا، گفت: خاندان منحوس آل‌سعود كساني هستند كه در دنياي اسلام تنها به دنبال ايجاد تفرقه ميان امت اسلام هستند و به شكل افراطي احكام اسلامي را اجرا مي‌كنند تا به اين روش شكل ناپسندي از اسلام را به جهانيان معرفي كنند.  وي تأكيد كرد بر همين اساس است رژيم آل‌سعود در ميان مسلمانان جهان به دولتي مزدور تبديل شده است كه حتي مردم كشور عربستان هم كوچك‌ترين اعتمادي به سردمداران حكومت آل‌سعود ندارد.
وي گفت: مسلماً منفور بودن دولت آل‌سعود پس از بي‌كفايتي‌شان در فاجعه منا بيش از گذشته شده است و بر همين اساس شايسته است امسال متوليان برپايي اجلاسيه پيرغلامان حسيني يك بند از بيانيه پاياني اين اجلاسيه را به محكوميت جنايات و بي‌كفايتي آل‌سعود اختصاص دهند تا با اين اقدام گامي مهم در راستاي روشنگري هر چه بيشتر چهره واقعي و كدر آل‌سعود برداشته شود.

  آغاز رسمي اجلاس سيزدهم
اجلاس بين‌المللي پيرغلامان حسيني امسال ميزبان مهماناني از 19 كشور خارجي است. اين اجلاس صبح ديروز طي مراسمي كه در تالار حافظيه شيراز برگزار شد، رسماً كار خود را آغاز كرد. در اين مراسم آيت‌الله ايماني نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، آيت‌الله دستغيب توليت بارگاه شاهچراغ(ع)، استاندار فارس و مقامات استاني حضور داشتند.
مظفر مختاري رئيس هيئات مذهبي استان فارس و شهر شيراز و دبير استاني سيزدهمين اجلاس بين‌المللي پير غلامان نيز در اين مراسم طي سخناني با اشاره به ناميده شدن شهر شيراز از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سومين حرم اهل بيت (ع) در ايران بعد از شهر‌هاي مقدس مشهد و قم، از فعاليت بيش از 7 هزار هيئت مذهبي در استان فارس خبر داد و ضمن بيان خلاصه‌اي از جايگاه مذهبي استان فارس از آمادگي استان براي برگزاري سيزدهين اجلاس بين‌المللي پيرغلامان حسيني خبر داد.

  پيام آيت‌الله مكارم شيرازي به اجلاس
افتتاحيه اجلاس پيرغلامان حسيني، با پيام مرجع شيعيان جهان آيت‌الله مكارم شيرازي همراه بود. متن پيام اين مرجع تقليد به اين شرح است: هر چه از عمر قيام عاشورا مي‌گذرد بر هيبت و عظمت آن افزوده شده و ياد و خاطره شهداي اين قيام در قلب ما سرزنده‌تر مي‌شود، اين قيام سرمشقي است براي آزادمرداني كه در راه احياي ارزش‌هاي الهي دريغ نمي‌كنند و در مقابل طغيان ظالمان و گردنكشان سدي محكم و استوارند.
همين امر سبب شده است تا ظالمان و كوردلان عالم به خيال خام خود ريشه‌هاي اين قيام بي‌نظير را نشانه گرفته و هر ساله با تكرار شبهاتي كه ديگر نخ‌نما شده‌اند آن را تضعيف مي‌كنند هر چند دشمنان در قالب كتاب‌ها، مقالات، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و فضاي سايبري انديشه‌هاي قيام ناب سرور و سالار شهيدان را نشانه گرفته‌اند اما با اين حال هر ساله عزاداري امام حسين (ع) با شور و قوت مضاعفي برپا مي‌شود.  ذكر هنرمندانه مناقب ائمه معصومين و تعميق معارف الهي از سوي مداحان اهل بيت(ع) و پيرغلامان حسيني در اين راه بسيار با ارزش و ستودني است.  از طرفي بايد اذعان كرد كه مداحي رسانه‌اي بانفوذ و پايدار است كه پيام حماسه حسيني را كه پيام مقاومت در برابر تهديدات و فشارهاي استكبار است عالمگير مي‌نمايد، پايمردي و مقاومتي كه ملت قهرمان ايران ثمره پيروزي آن را در هشت سال دفاع مقدس در سايه خودباوري و امدادهاي الهي به دست آورد.
سيزدهمين اجلاس بين‌المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني كه با همت قابل تقدير رسانه ملي هر سال برگزار مي‌شود و اجلاسيه امسال آن در استان فارس برگزار مي‌شود صدقه جاريه‌اي است كه جان انسان‌ها را با زلال اشك بر مصائب اباعبدالله الحسين(ع) و اهل بيت رسول‌الله(ص) شست‌وشو مي‌دهد و بذر شجاعت و شهامت و قيام الهي را در عرصه عالم به بار مي‌نشاند.  اين است رمز پايداري و ماندگاري اسلام عزيز و به راستي همين قيام است كه اسلام را در جهان گسترش مي‌دهد.  اين اجلاسيه كه امسال هوشمندانه شعارش با توجه به موضوع امنيت ملي و وحدت امت اسلامي و بحث تكفيري‌ها و وجود عمله‌هاي خبيث داعش در منطقه انتخاب شده است در شهرستان ولايي لارستان كه مهد اخوت اسلامي شيعه و سني است آغاز شده و در سومين حرم اهل بيت(ع) ادامه و خاتمه مي‌يابد و در آن پيرغلامان پيشكسوت حسيني از 19 كشور جهان شرف حضور دارند و در جوار بارگاه ملكوتي سيدالاعاظم احمدبن موسي‌الكاظم (ع) نداي شرف و وجدان انساني و آزادگي را سر مي‌دهند.
محفلي عرشي و رحماني است كه اثرات مبارك برگزاري آن در آستانه ماه محرم با استعانت از درگاه حضرت باري تعالي در جان شيفتگان و سينه‌‌چاكان حسيني مضاعف و نام همه دست‌اندركاران و برگزاركنندگان آن ان‌شاءالله‌الرحمن در دفتر اباعبدالله الحسين(ع) ثبت و ضبط خواهد گرديد و همگي از عنايت خاص آن حضرت مستفيض خواهيم گرديد.  سيزدهمين اجلاس بين‌المللي پير غلامان حسيني از روز گذشته به طور رسمي در استان فارس و شهر شيراز آغاز به كار كرد و تا فردا ادامه خواهد داشت.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن