تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806929899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمی توان درباره سرنوشت ۷۴ حاجی مفقود نظر قطعی داد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نمی توان درباره سرنوشت ۷۴ حاجی مفقود نظر قطعی داد


معاون کنسولی وزارت خارجه گفت: نمی‌ توان با قاطعیت درباره کشته شدن یا زنده بودن ۷۴ حاجی ایرانی اظهارنظر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، حسن قشقاوی افزود: پس از سفر هیئت ایرانی به عربستان سعودی و ملاقات با مسئولان بلند پایه سیاسی، امنیتی و نظامی این کشور ما خواستارهمکاری مسئولان سعودی در سه موضوع بازگشت فوری پیکر جانباختگان شناسایی شده، دفن نکردن پیکر جانباختگان بدون رضایت نامه و همکاری به منظور شناسایی مفقودان این حادثه شدیم که خوشبختانه همکاری ایران و عربستان در هر سه زمینه ادامه دارد. او گفت: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته هنوز تکلیف حدود 74 نفر از حجاج ایرانی مشخص نیست چرا که نه قاطعانه می‌ توان آنها را جزو جانباختگان محسوب کرد و نه می‌ توان قاطعانه از زنده بودن آنها سخن گفت.
  معاون وزیر امور خارجه افزود: بازداشت این افراد، مجروحیت و برخی موارد دیگر تنها احتمالاتی است که به هیچ وجه نمی‌ توان تا مطمئن شدن از خبری موثق از این افراد، به صورت قطعی اظهارنظر کرد و زمانی تکلیف این افراد مشخص می‌ شود که یا پیکرهای این عزیزان به دست برسد و یا خبرموثقی از زنده ماندنشان به ما اعلام شود.
  قشقاوی تصریح کرد: در حال حاضر علاوه  بر سفیر و سرکنسول ایران در جده، 8 دیپلمات پرسابقه کشورمان در تماس‌های حضوری خود پیگیر مشخص شدن وضع مفقودان هستند.
  او درباره علت مشخص نشدن وضع بقیه حجاج مفقود پس از گذشت چندین روز از حادثه گفت: متاسفانه عمق زیاد این فاجعه، انتقال غیر استاندارد اجساد و مجروحان به سرد خانه‌ها و بیمارستانها و همچنین تعطیلات عید قربان در کشور سعودی باعث شد تا نظام سازمان یافته‌ ای برای پیگیری موضوع وجود نداشته باشد.
  قشقاوی افزود: از آنجا که هنوز جنازه اتباع بسیاری از کشورهای دیگر شناسایی و یا به کشورهایشان منتقل نشده است می‌ توان عملکرد وزارت بهداشت، وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت کشورمان را از بهترین عملکردها میان کشورهای مختلف به شمار آورد.

قشقاوی در پایان با اشاره به آمادگی ایران برای انعقاد موافقت‌ نامه‌ های پلیسی و قضایی برای استرداد مجرمان، انتقال محکومان و معاضدت قضایی با تمام کشورهایی که با ایران رابطه دیپلماتیک دارند از کاهش آمار زندانیان ایرانی در خارج از کشور از 3800 نفر در سال گذشته به 2700 طی امسال خبر داد. واکنش قشقاوی به اظهارات زاکانی درباره کمیسیون برجام
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه به اظهارات رئیس کمیسیون برجام مبنی بر بی‌ توجهی وزارت خارجه به نامه این کمیسیون واکنش نشان داد. قشقاوی افزود: وزارت خارجه به هیچ وجه به خواسته‌های کمیسیون برجام بی‌ توجه نبود بلکه به صورت جدی خواسته‌های این کمیسیون را پیگیری کرده ‌است.
او اضافه کرد: پس از آنکه زاکانی نامه کمیسیون برجام را به وزارت خارجه ارسال کرد من در تماسی تلفنی به وی گفتم که مگر جلسات کمیسیون برجام که با مسئولان ارشد وزارت خارجه برگزار و از رسانه ملی نیز پخش شد، پاسخگویی وزارت خارجه نبود.

قشقاوی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی رسم نبوده است که پس از حضور مسئولان در مجلس و مذاکرات علنی آنها در جلسات مختلف، این پاسخ‌ ها به صورت مکتوب نیز به مجلس اراده شود؛ این قضیه مثل آن است که پس از استیضاح روز گذشته وزیر راه، از وی بخواهیم تا تمام پاسخ‌ های ارائه شده در جلسه علنی را به صورت مکتوب به مجلس ارائه دهد.
  او تاکید کرد: وزارت خارجه همواره به ویژه پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کمال همکاری را با مجلس و کمیسیون برجام داشته است و ما طی 20 ساعت حضور در کمیسیون برجام، پاسخ تک تک سوالات نمایندگان که بخشی نیز تکراری بود، داده ایم. او در توضیح دیگری با اشاره به همزمانی سفر وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای به نیویورک با بخشی از جلسات کمیسیون برجام نیز گفت: در این شرایط به زاکانی گفتم بهتر بود درخواست شما در زمان حضور مسئولان مرتبط با موضوع در ایران مطرح می شد و اکنون با توجه به سفر آنان به نیویورک و تفاوت ساعت ایران و آمریکا کاملا اخذ پاسخ از مسئولان ارشد وزارت خارجه غیرممکن است و حتی به صورت مزاح به وی گفتم که موضوع را جدی نگیرید اما آقای زاکانی گویا «جدی نگیرید» من را جدی تلقی کردند. او تاکید کرد: وزارت خارجه کمیسیون برجام را علی‌ رغم مسائل حاشیه‌‌ ای آن جدی گرفت و پیگیرسوالات نمایندگان در این خصوص هستیم.
 
 


چهار شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن