تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814659967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان عمليات بتن‌ريزي کف تونل انزاب تاجيکستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۴ب.ظ)
پايان عمليات بتن‌ريزي کف تونل انزاب تاجيکستان موج - مجري طرح تونل انزاب تاجيکستان گفت: عمليات بتن‌ريزي کف تونل انزاب تاجيکستان به پايان رسيد و با انجام اين مهم شرايط انجام عمليات ترميم ديواره‌ها، تزريق سقف، حفاري و بتن کانال‌هاي متعدد مهيا شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران، جانشين مجري طرح تونل انزاب تاجيکستان با اعلام اتمام عمليات بتن‌ريزي اين تونل، عنوان کرد: هدف از اين طرح، علاج بخشي و آماده‌سازي کامل تونل به عنوان مهم‌ترين تونل ارتباطي کشور تاجيکستان بود که قسمت جنوب و شمال اين کشور را به هم متصل مي‌کند.
صابري پيشرفت فيزيکي پروژه را بيش از 83 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به پرآبي و ورود آب از سقف و ديواره‌ها، بتن‌ريزي کف از جمله مهم‌ترين و مشکل‌ترين فعاليت‌هاي اين طرح بود که با برنامه‌ريزي مناسب فني و اجرايي مهندسان شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران، اجراي بتن کف، زودتر از موعد مقرر به پايان رسيد.
وي با بيان اين که اين تونل پنج کيلومتري شهرهاي مهم «دوشنبه» و «خجند» را به هم متصل مي‌کند، تصريح کرد: اين تونل به علت نقش مهم و استراتژيک در کشور تاجيکستان، تونل «استقلال» نام‌گذاري شده که در ارتفاع حدود 2800 متري از سطح دريا قرار دارد.
جانشين مجري طرح تونل انزاب تاجيکستان اظهار داشت: در اين طرح، به موازات تونل اصلي يک رشته تونل زهکشي و هوارساني نيز قرارگرفته است که آب‌هاي جاري تونل اصلي به داخل آن هدايت مي‌شود.
وي ادامه داد: به دليل نقش اين تونل در اقتصاد و حمل‌ونقل کشور تاجيکستان، اين تونل در شرايط ساخت پروژه به طور کامل مسدود نشد و همين موضوع سبب شد تا وزير نقليه کشور تاجيکستان مراتب تشکر و رضايت دولت متبوع خويش را از عملکرد و راهبري شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران ابراز کند.
شايان ذکر است؛ راهبري تونل انزاب تاجيکستان که بخشي از اعتبار آن از محل کمک‌هاي جمهوري اسلامي ايران تأمين مي‌شود به دليل مشکلاتي که طي سال‌هاي قبل در اجرا و بهره‌برداري زودهنگام آن به وجود آمده بود، از ارديبهشت 93 توسط دولت جمهوري اسلامي ايران به شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران سپرده شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن