تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806325952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه مستقيم بين خروج از رکود مسکن و افزايش قيمت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
رابطه مستقيم بين خروج از رکود مسکن و افزايش قيمت‌ها موج - نايب رئيس سازمان مهندسي ساختمان استان تهران، رابطه بين خروج از رکود مسکن و افزايش قيمت‌ها را مستقيم دانست به شکلي که هرگاه تلاش شده رکود بازار مسکن شکسته شود، رشد قيمتي را شاهد بوده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، حيدر جهانبخش، کارشناس حوزه بازار مسکن، با بيان آن که رابطه مؤثري بين سه عامل قيمت زمين، تجهيزات ساخت و دستمزد در قيمت تمام شده مسکن وجود دارد، گفت: دولت با مديريت و کنترل قيمت زمين ضمن رونق در بازار مسکن مي‌تواند از افزايش نرخ‌ها نيز جلوگيري کند.
حيدر جهانبخش با بيان آن که دولت شايد نتواند بحث دستمزدها را در اين بخش خيلي مديريت کند، افزود: اما؛ مي‌تواند با تدوين برنامه‌اي خاص نسبت به کنترل قيمت تجهيزات ساخت اقدام کرده و مانع از افزايش قيمت در اين بخش شود.
وي با بيان آن که مديريت در بخش تجهيزات ساخت يکي از مؤلفه‌هايي است که مي‌تواند ضمن رونق بازار مانع از افزايش قيمت‌ها شود، تأکيد کرد: مهم‌ترين عامل در کاهش قيمت مسکن مديريت زمين است که بايد توسط دولت با اتخاذ تدابير مناسب اجرايي شود.
وي با اشاره به تجربه گذشته در خصوص مديريت نرخ زمين در ساخت مسکن (زمين‌هاي وقفي مسکن مهر)، گفت: طبيعي است هنگامي که بازاري رونق مي‌گيرد عوامل وابسته به آن نيز رونق بگيرد، اما؛ دولت بايد با تمهيدات مناسب و اعمال کنترل لازم بر روي قيمت زمين از افزايش در اين بخش جلوگيري کند.
نايب رئيس سازمان مهندسي ساختمان استان تهران، افزود: حذف نگاه کالايي به مسکن نيز راهکار مؤثري براي جلوگيري از افزايش قيمت‌ها در بخش مسکن است، زيرا؛ تا زماني که نگاه به مسکن کالايي باشد، عوامل مؤثر در قيمت کالا در مسکن نيز اثرگذار خواهد بود.
وي با بيان آن که بايد سياست‌هاي تشويقي براي سازندگان در نظر گرفته شود، اظهار داشت: اقناع مديريت شهري براي در نظر گرفتن امتيازات خاص جهت سازندگان ضمن ترغيب آنان به ساخت‌وساز راهکاري براي جلوگيري از افزايش قيمت‌ها خواهد بود.
جهانبخش رابطه بين خروج از رکود مسکن و افزايش قيمت‌ها را مستقيم دانست به شکلي که هرگاه تلاش شده رکود بازار مسکن شکسته شود، رشد قيمتي را شاهد بوده‌ايم، تصريح کرد: اتخاذ روش‌هاي گذشته براي رونق در اين بازار باعث افزايش قيمت‌ها خواهد شد، اما؛ راهکارهاي مناسب ديگري منجمله همين کنترل و مديريت زمين مي‌تواند راهگشا باشد.
اين کارشناس بازار مسکن ايران تأکيد کرد: دولت بايد در سه عامل قيمت زمين، دستمزدها و تجهيزات ساخت با اعمال مديريت صحيح از ضرر کردن مصرف کننده نهايي که همان مردم باشند در زمان رونق پيشگيري کند.
يادآور مي‌شود، در گذشته، به دليل تقاضاي رو به رشد و گرايش به سرمايه‌گذاري در املاک و مستغلات، سرمايه‌ها راهي بازار مسکن مي‌شد و قيمت مسکن نيز به اين دلايل با رشد صعودي مواجه بود، اما؛ از تابستان سال 1392 اين بخش با رکود مواجه شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن