تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820823743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمي (س) برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۸ق.ظ)
نخستين جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمي (س) برگزار مي شود موج - قم - معاون فرهنگي حرم حضرت فاطمه معصومه (س) از برگزاري نخستين جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، معاون فرهنگي حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اين که مهم ترين رسالت معاونت فرهنگي حرم مطهر نشر عترت و معارف اهل بيت(ع) به سراسر جهان است، گفت: طبق روايات، اهل بيت(ع) در قرن ها قبل از ولادت حضرت معصومه (س) از نشر علوم ديني از قم به سراسر جهان خبر داده بودند و امروزه به برکت حرم مطهر اين بانو، حوزه هاي علميه و موسسات بسياري علوم و معارف ديني و اسلامي را به حهان منتشر مي کنند.
وي با بيان اينکه شباهت هاي زيادي بين حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبر حضرت زهرا(س) به اراده خودشان و اهل بيت(ع) از جهانيان مخفي مانده است تا سندي بر مظلوميت دختر بزگوار پيامبر (ص) باشد و روايت شده است هر کسي مي خواهد حضرت زهرا(س) را زيارت کند، در قم به حرم حضرت معصومه (س) بيايد که اين نشانه شباهت اين دو بانوي بزرگوار است.
حجت الاسلام والمسلمين احمدي در مورد نخستين جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمي افزود: اين جشنواره براي اولين بار در ايران با موضوعات زيارت با معرفت، با رويکردهاي نقش توسل و واسط فيض بودن اهل بيت (ع)، کارکردهاي روحنواز و نجاتبخش زيارت، شرح و تفسير زيارت نامه حضرت معصومه (س) و اهميت و جايگاه بقاع متبرکه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: موضوع دوم اين جشنواره شخصيت شناسي حضرت زهرا(س) با رويکرد تبيين نقش ولايت بر اساس خطبه حضرت زهرا(س) و نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولايت خواهد بود.
معاون فرهنگي حرم مطهر، نماز با تکيه بر فرهنگ فاطمي با رويکرد تبيين بخش هدايتي و آرامش بخش نماز در زندگي و نقش بازدارندگي نماز از گسترش فحشا در زندگي فردي و اجتماعي را سومين موضوع جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمي ذکر کرد.
وي تصريح کرد: زندگي سالم در خانواده دين دار با رويکرد تبيين شاخص هاي عفت عمومي در جامعه اسلامي و حجاب واثرات آن در خانواده و اجتماع و امر به معروف و نهي از منکر با تکيه بر فرهنگ فاطمي با رويکرد اثرات امر به معروف و نهي از منکر در رشد و بالندگي جامعه، نقش رسانه ها در ترويج امر به معروف و نهي از منکر ونقش مسوولين در احيا واجراي امر به معروف و نهي از منکراز موضوعات ديگر اين جشنواره مي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين احمدي با بيان اينکه اين جشنواره در دو بخش عمومي و تخصصي برگزار مي شود، گفت: بخش عمومي جشنواره با عناوين خانواده مطهر : يک خاطره ، يک تجربه (ويژه بانوان)؛ سروش فاطمي: پيام صوتي و سخنراني (ويژه حوزويان)؛ ايده و طرح برتر فاطمي (ويژه دانشگاهيان)؛ يک جمع مومنانه: فعاليت گروهي موثر و خلاق(ويژه نوجوانان)؛ آسماني ها: نقاشي، داستان، دل نوشته و نامه اي به حضرت معصومه(س) ( ويژه کودکان)؛ عکاسي با تلفن همراه، مديريت شبکه هاي اجتماعي و مسابقه کتاب خواني برگزار مي شود.
وي افزود: بخش تخصص جشنواره شامل، انتخاب کتاب سال فاطمي با موضوعات ابعاد شخصيت حضرت زهرا و حضرت فاطمه معصومه(س)؛ داستان کوتاه، مقالات و چکيده پژوهش هاي علمي، شعر فاطمي، فيلم کوتاه، نرم افزارهاي چند رسانه اي، عکاسي، طراحي پوستر و نداي کوثر (تواشيح، سرود، مديحه مرثيه سرايي) است.
معاون فرهنگي حرم مطهر جوايز هر بخش را به شرح زير اعلام کرد:
در بخش عمومي: به 10 نفر برتر هر بخش: تنديس جشنواره و اقامت سفر مشهد همراه با خانواده، جايزه ويژه هر رشته تسهيلات سفر عتبات عاليات به همراه خانواده و ده ها جايزه نفيس ديگر اعطا مي شود.
در بخش تخصصي: نفر اول: اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار، 3000000 تومان وجه نقد.
نفر دوم: اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار، 2000000تومان وجه نقد.
نفر سوم: اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار،1000000تومان وجه نقد مي باشد.
خاطرنشان مي شود: مهلت ارسال آثار در بخش عمومي تا 30 آذر و در بخش تخصصي تا 20 بهمن مي باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن