تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين الگوي جامع اصلاح نظام بيمه‌هاي اجتماعي/تلاش جدي براي فقرزدايي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۵ق.ظ)
تدوين الگوي جامع اصلاح نظام بيمه‌هاي اجتماعي/تلاش جدي براي فقرزدايي در کشور موج - جلسه تهيه و تدوين الگوي جامع اصلاح نظام بيمه‌هاي اجتماعي به رياست معاون اول رئيس جمهور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور، در اين جلسه با تأکيد بر اين که بايد اقدامات اساسي براي فقرزدايي در کشور انجام شود، گفت: دولت در تلاش است با استفاده از تجربيات جهاني و همچنين تجربه نهادهاي حمايتي کشور همچون کميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي و نهادهايي از اين دست، براي از بين بردن چهره خشن فقر در جامعه اسلامي ايران گام بردارد.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به چالش‌ها و مشکلات سازمان تأمين اجتماعي و صندوق‌هاي بازنشستگي کشور اظهار داشت: لازم است براي اصلاح و رفع مشکلات صندوق‌هاي بازنشستگي کشور برنامه‌ريزي مناسبي صورت پذيرد.
وي افزود: برنامه ششم توسعه کشور برنامه‌اي مسئله محور است و دولت در نظر دارد در چارچوب اين برنامه، به چند موضوع و مساله اصلي کشور به طور ويژه بپردازد که مسائل صندوق‌هاي بازنشستگي و سازمان تأمين اجتماعي ازجمله اين موضوعات خواهد بود.
جهانگيري همچنين با اشاره به گزارش مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از وضعيت موجود سازمان و صندوق‌هاي بازنشستگي کشور تصريح کرد: لازم است قواي سه‌گانه در جريان اين گزارش قرار گيرند؛ چرا که اتخاذ تصميمات جدي براي اصلاح وضع موجود، نيازمند همراهي و کمک تمامي ارکان نظام است.
معاون اول رئيس جمهور از مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و دفتر هيات دولت خواست طرح رفاه اجتماعي، راهکارهاي فقرزدايي در کشور و مسائل صندوق‌هاي بازنشستگي را به طور جدي مورد بررسي قرار داده و جمع‌بندي نهايي را در اختيار دولت بگذارند.
در اين جلسه مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي به ارائه توضيحاتي در خصوص سير تاريخي تکوين اين سازمان و سابقه بيمه اجتماعي در کشور پرداخت و گزارشي از تعداد افراد تحت پوشش سازمان، تعداد مستمري‌بگيران، انواع حمايت‌ها و عملکرد اين سازمان ارائه کرد.
دکتر سيد تقي نوربخش در اين گزارش همچنين به نرخ حق بيمه در کشورهاي مختلف جهان و مقايسه آن با ايران پرداخت و در ادامه پس از توضيحاتي در خصوص منشأ بدهي‌هاي دولت به سازمان تأمين اجتماعي و روند رشد تعداد مستمري‌بگيران، گزارشي از 2 برابر شدن تعداد مستمري‌بگيران سازمان تأمين اجتماعي و افزايش آمار بازنشستگي‌هاي پيش از موعد در دولت گذشته بيان کرد.
در اين گزارش همچنين پس از تشريح چالش‌هاي مختلف سازمان تأمين اجتماعي نظير کسري صندوق‌هاي بازنشستگي، راهکارهاي برون رفت از چالش‌هاي سازمان و مشکلات صندوق‌هاي بازنشستگي، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن