تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798357368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره پزشکيان و زاکاني درباره گزارش کميسيون برجام در راهروي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۲۲ب.ظ)
مناظره پزشکيان و زاکاني درباره گزارش کميسيون برجام در راهروي مجلس موج - در پايان جلسه علني امروز مجلس در حالي که عليرضا زاکاني در حال صحبت با برنامه گزارش هفتگي شبکه يک سيما بود و ادعاهايي را در مورد اعضاي منتقد کميسيون برجام مطرح مي‌کرد با حضور مسعود پزشکيان عضو هيأت رئيسه کميسيون تبديل به يک مناظره شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا زاکاني، نماينده تهران، در اين مناظره اظهار کرد: تهيه گزارش برجام با نظر استادان دانشگاه انجام شد و نظر برخي از اساتيد دانشگاه‌هاي مهم کشور در آن گنجانده شده بود. در حاليکه گزارش برخي کميته‌هاي کميسيون برجام يک ساختار منظم و درست نداشت، اما اين گزارش را با نظر نمايندگان عضو تدوين و در جلسه علني ارائه کرد.
رئيس کميسيون برجام افزود: ما در جلسات کميسيون فرصت 14 ساعته به تيم مذاکره کننده قبلي و 24 ساعته به تيم مذاکره کننده فعلي داديم و 65 سوال درباره برجام استخراج کرديم و نظرات اساتيد را در آن زمينه خواستيم و بر همين اساس گزارش نهايي خود را نيز تدوين نموديم.
مسعود پزشکيان در پاسخ به اين صحبت ها گفت: در گزارش کميسيون برجام همه جوانب موضوع ديده نشده و به مردم گفته شده که تحريم‌ها و ادامه روند فعلي چه تاثيري بر سياست‌هاي کشور دارد و موانعي که در مسير فروش نفت، توسعه پارس جنوبي و استفاده از منابع کشور بر اثر تحريم‌ها ايجاد شده است در گزارش نهايي گنجانده نشده است. ضمن آنکه در نهايت با يک روش علمي و با بررسي نتايج و در نظر گرفتن همه جوانب موضوع گزارش خوانده شده در جلسه علني مجلس تدوين نگرديده و از آنجايي که اين گزارش در کميسيون ويژه برجام روش مشخصي نداشت اين گزارش مستند نبود و به جاي آنکه بر پايه حقايق موجود در برجام و وضعيت حال و آينده کشور ناشي از تداوم وضع کنوني يا اجراي برجام باشد مبتني بر نظرات و ديدگاه هاي نويسندگان آن تدوين شده است.
وي تاکيد کرد:‌ قطعا برجام در مجلس به تصويب خواهد رسيد و مشکلات آن در سطوح بالاي نظام حل شده و کميسيون برجام نيز کارهايي را براي خود انجام مي‌دهد و فکر نمي‌کنم قرار باشد در مجلس رد شود که در واکنش به اين اظهارنظرها زاکاني مدعي شد که روز شنبه گزارش به اصطلاح علمي کميته‌هاي کميسيون برجام را منتشر مي‌کند تا همه به آن بخندند.
وي با انتقاد از عملکرد هيأت رئيسه مجلس در عدم ارجاع طرح يک فوريتي اقدام متناسب دولت براي اجراي برجام گفت: ما هر چقدر در کميسيون برجام منتظر مانديم تا هيأت رئيسه اين طرح را به ما ارجاع دهد اين اتفاق نيفتاد و حتي به عنوان يک کميسيون فرعي هم ما را در جريان آن را قرار ندادند ولي ما در گزارش پاياني خود همه تلاشمان را براي يک روش مستند و علمي انجام داديم.
پزشکيان در ادامه اين مناظره تاکيد کرد:‌ گزارش برجام فاقد آمار و ارقام درست و علمي بود. ضمن آنکه در مورد آمار و ارقام نمي‌شود راي گيري کرد و بگوييم آيا اعضاي کميسيون اين رقم و عدد را قبول دارند يا خير و چطور مي‌شود يک گزارش علمي را به راي بگذاريم و بگوييم راي گيري کنيم تا ميزان تورم يا اثرات اقتصادي تحريم ها و يا اجراي برجام مشخص شود و آنچه که ما مي‌گوييم علمي نيست همين روش و رويکرد است.
وي تاکيد کرد: آنچه خواست ما است همه جانبه‌گري در مورد گزارش کميسيون است يعني نقاط ضعف و قوت برجام به طور کامل ديده شود و نتايج اجراي آن نيز مشخص مي‌شود. درحاليکه در گزارش کميسيون اين موضوع ديده نشده بود. اما قطعا برجام مزايا و معايبي دارد که معايب آن همان است که برادران ما در کميسيون برجام عنوان کردند، اما سوال اين است که مزاياي برجام چه مي‌شود و ادامه تحريم‌ها چه مسائلي را ايجاد مي‌کند. ما بايد توجه داشته باشيم اگر اين برجام را نپذيريم و راه فعلي ادامه پيدا کند چه هزينه‌اي براي ما خواهد داشت و صحبت اين است که اين مباحث در قالب اعداد و ارقام تخصصي مي گنجد و با راي گيري مشخص نمي شود.
زاکاني در پاسخ به اين صحبت ها گفت: آقاي پزشکيان مي‌خواهد همه مشکلات ايران و جهان را در يک کميسيون حل کند و خدمت ايشان در گذشته نيز گفتم فرمايشات ايشان بسيار عالي است اما مربوط به کميسيون برجام نيست. اما اين دوستان اصرارشان بر اين بود که به متن برجام کاري نداشته باشيد و به مباحث پيراموني آن و اينکه تحريم‌ها چه تبعاتي براي ما دارد بپردازيم و آقاي تاجگردون در اين باره مي‌گفت به اثرات تحريم ها در گزارش خود بپردازيم و گزارشي را نيز در اين باره به ما داد که من آن را شنبه منتشر خواهم کرد. همچنين کميته سياسي و آقاي بروجردي نيز نظري مشابه داشتند و معتقد بودند که ما کار خلافي را انجام داده‌ايم و من آن گزارش را نيز منتشر مي‌کنم و برخي از اين گزارشات خنده‌دار است چرا که هيچ نسبتي با برجام ندارد.
در نهايت اين گفت‌وگوي حدود يک ساعته در مورد عملکرد کميسيون برجام و انتقادهاي برخي از اعضاي کميته‌هاي اين کميسيون با انتقاد به هيأت رئيسه مجلس از سوي زاکاني و تاکيد بر غيرعلمي و غير جامع بودن گزارش پاياني کميسيون برجام در جلسه علني از سوي مسعود پزشکيان خاتمه يافت. حال آنکه همه تاکيدات مسئولان نامه علما و خواست رهبري که توسط لاريجاني در جلسه غيرعلني روز يکشنبه مطرح و توسط رسايي افشا شد بر تعيين تکليف سريع برجام در مجلس و اجراي درست ساختار يافته و بر اساس قانون برنامه جامع اقدام مشترک است و بايد منتظر ماند و ديد سرانجام اين توافق تاريخي در مجلس چه مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن