تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802891212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين تکليف فوري اتباع افغانستاني غيرمجاز مقيم در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۱ب.ظ)
وزير کشور خواستار شد: تعيين تکليف فوري اتباع افغانستاني غيرمجاز مقيم در ايران موج-وزير کشور خواستار تعيين تکليف فوري اتباع افغانستاني غير مجاز مقيم در ايران شد و گفت: دولت افغانستان بايد تلاش جدي تر براي جلوگيري از ورود غير مجاز اتباع آن کشور به ايران داشته باشد و اين يک ضرورت است.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالرضا رحماني فضلي درحاشيه شصت و ششمين اجلاس کميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) در ژنو در ديدار عالمي بلخي وزير امور مهاجرين و عودت کنندگان افغانستان ضمن ابراز تأسف از حوادث اخير ولايت قندوز و همچنين بمباران بيمارستان اين شهر که منجر به کشته و زخمي شدن جمعي از اتباع افغانستاني شد، آمادگي کشورمان براي کمک رساني به آسيب ديدگان را اعلام کرد.
وزير کشور با تاکيد مشکلات مربوط به مهاجرت و پناهندگان ماهيت بين المللي دارد گفت: مشارکت جامعه بين الملل و نهادهاي بين المللي بايد ماهيت اجرايي و عملي تر به خود بگيرد و نقش آنان از شکل تشريفاتي به موضع مسووليت پذيري تغيير يابد.
رحماني فضلي همچنين بر ضرورت تعيين تکليف هر چه سريع‌تر اتباع افغانستاني مقيم در ايران و اتخاذ تمهيدات لازم به منظور بازگشت داوطلبانه انان به کشورشان تاکيد کرد.
وي با تاکيد بر ضرورت برگزاري نشست مشترک مقامات دو کشور به منظور اجرايي کردن توافقات دو جانبه اظهارداشت: جامعه جهاني بايد يک اقدام جدي و مهم همچون احداث مجتمع‌هاي مسکوني براي اتباع افغانستاني در افغانستان را در دستور کار خود داشته باشد.
وزير کشور گفت: ارزش کار جمهوري اسلامي ايران در قبال پذيرش چند ميليون اتباع مهاجر و آواره افغانستاني، زماني مشخص مي‌شود که حرکت تنها چند هزار مهاجر از کشورهاي درگير جنگ به سمت اروپا، بسياري از کشورهاي اروپايي را با مشکل جدي مواجه کرده و در مواردي نيز باعث برخي برخوردهاي غيرانساني با آنان شده است.
رحماني فضلي ادامه داد: اين در حالي است که ايران در سخت‌ترين شرايط ناشي از هشت سال جنگ تحميلي و همچنين چندين سال تحريم‌هاي ظالمانه، ده‌ها سال با آغوش باز از ميليون‌ها نفر اتباع افغاني و ديگر کشورها پذيرايي کرده است.
وزير امور مهاجرين و عودت کنندگان افغانستان نيز در اين ديدار ضمن تشکر از جمهوري اسلامي ايران براي ميزباني حدود چهار دهه از اتباع کشورش گفت: مقامات افغانستان با اهتمام هرچه بيشتر در حال فراهم کردن زمينه بازگشت هموطنانشان به کشور هستند.
عالمي بلخي همچنين از تهيه طرح مشخصي براي ساماندهي مهاجرين افغانستاني براساس مصوبات اجلاس چهارجانبه برگزار شده در ارديبهشت ماه سال جاري در تهران خبر داد.
وزير کشور شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در شصت و ششمين اجلاس کميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) وارد ژنو شد.
نشست اکسکام با حضور مقامات عالي رتبه کشورهاي عضو، سازمان‌هاي مردم نهاد و اهداکنندگان بين المللي از روز گذشته (13 مهر) در ژنو آغاز شده و تا 17 مهر ادامه خواهد داشت.
اجلاس سالانه کميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان موسوم به «اکسکام» همه ساله در نيمه اول مهر در مقر سازمان ملل متحد در ژنو با حضور نمايندگان کشورهاي عضو برگزار مي‌شود و مسائل مربوط به پناهندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن