تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814756130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نفت به بيابان‌زدايي ۵۰ هزار هکتار کمک مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۵ب.ظ)
وزارت نفت به بيابان‌زدايي ۵۰ هزار هکتار کمک مي‌کند موج - معاون محيط زيست مدير کل اداره اچ.اس.يي وزارت نفت گفت: بر اساس قانون، وزارت نفت امسال به بيابان‌زدايي ۵۰ هزار هکتار کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدتقي جعفرزاده، معاون محيط زيست مدير کل اداره اچ.اس.يي وزارت نفت، با اشاره به نقش ناچيز وزارت نفت در توليد ريزگردها، اظهار کرد: قانون‌گذار براي وزارت نفت کمک به بيابان‌زدايي به مساحت ۵۰ هزار هکتار و همچنين يک هزار ميليارد ريال هزينه براي توسعه فضاي سبز را تعيين کرده است.
معاون محيط زيست مدير کل اداره اچ.اس.يي وزارت نفت با تأکيد بر اين‌ که تکليف تعيين شده براي وزارت نفت تنها کمک مالي است و نه عملياتي افزود: برنامه‌ريزي عمليات بيابان‌زدايي بر عهده سازمان جنگل‌ها و منابع طبيعي گذاشته شده است و استاندار مربوطه پيمانکار را براي اجراي طرح تعيين و در نهايت وزارت نفت هزينه را پرداخت مي‌کند.
به گفته وي، در حال حاضر وزارت نفت منتظر تهيه طرح بيابان‌زدايي از سوي سازمان جنگل‌ها و مراتع است تا در ادامه ميزان منابع مالي و نحوه تأمين آن از سوي وزارت نفت تعيين و به تناسب عمليات اجرايي پرداخت شود.
جعفرزاده به تکليف پرداخت يک هزار ميليارد ريالي وزارت نفت براي توسعه فضاي سبز در يک بازه ۵ ساله اشاره و تصريح کرد: ۴۰۹ ميليارد ريال آن در سال‌هاي گذشته و ۱۲۰ ميليارد ريال نيز امسال پرداخت شده است و آمادگي پرداخت ۱۰۰ ميليارد ريال ديگر نيز در صورت ارائه صورت وضع انجام طرح از سوي سازمان جنگل‌ها و منابع طبيعي وجود دارد.
معاون محيط زيست مديرکل اداره اچ.اس.يي وزارت نفت به قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از فضاي واحدهاي صنعتي بايد به فضاي سبز اختصاص پيدا کند که در مناطق عملياتي صنعت نفت بيش از اين مقدار به فضاي سبز اختصاص داده شده است.
وي با اشاره به اين‌که براي حفظ فضاي سبز بايد آب مورد نياز تأمين شود، افزود: با توجه به مشکل کم‌آبي در کشور و اين‌که بيشتر مناطق عملياتي صنعت نفت در مناطق گرمسير قرار دارند، صنعت نفت بايد استفاده از پساب تصفيه شده براي تأمين آب مورد نياز فضاي سبز را بيش از پيش در اولويت خود قرار دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن