تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816665147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي‌عدالتي در وزارت راه باعث پس‌رفت روستاها شده است / چرا خون برخي براي شما رنگين‌تر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵ق.ظ)
موسوي لارگاني در موافقت با استيضاح آخوندي: بي‌عدالتي در وزارت راه باعث پس‌رفت روستاها شده است / چرا خون برخي براي شما رنگين‌تر است؟ موج-نماينده مردم اصفهان در مجلس خطاب به وزير راه گفت: تکليف ۱.۵ ميلياردي که خرج مهمانسراي پشت وزارتخانه نموديد، چيست؟ مبارزه با فساد در وزارت و واگذاري‌هاي متعدد به شرکت‌ها و افراد نورچشمي متضاد است.
به گزارش خبرگزاري موج، در جلسه امروز(14 مهر 94) مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي استيضاح وزير راه و شهرسازي، سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در موافقت با اين استيضاح گفت: هدفم از پيگيري اين استيضاح، احقاق حقوق ملت مظلومي است که بايد صداي رساي آن‌ها در اين مجلس باشيم.
وي با اشاره به اينکه قسم ياد مي‌کنيم که اهداف سياسي دليل اين استيضاح نيست، افزود: بي‌عدالتي در توزيع اعتبار بين استان‌ها و توزيع اعتبار بر اساس چانه‌زني در وزارتخانه‌ شما رواج دارد و به شدت در اين حوزه مشاهده مي‌شود.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال که آيا اين عدالت است؟، افزود: شما به شهرستاني ۲۰ ميليون تومان اعتبار مي‌دهيد اما به يک شهرستان مشابه براي دادن ۱۰ ميليون تومان خسّت به خرج مي‌دهيد؛ چرا روستايياني که به احمدي نژاد يا روحاني رأي دادند بايد تاوان سياست‌بازي را بدهند؟
موسوي لارگاني ادامه داد: شما در جريان کسب رأي اعتماد از مجلس، وعده دسترسي آزاد به اطلاعات را داده بوديد اما پاسخ دهيد که علت عقد قرارداد با ترکِ تشريفات در راه‌آهن و قرارداد با شرکت ابن‌سينا که از وابستگان شماست، چيست؛ چرا خون برخي براي شما رنگين‌تر است؟
وي گفت: علت امتياز فراوان شما به برخي چهره‌ها چيست، آيا رکود بي‌سابقه در صنعت مسکن در دوران شما پذيرفتني است يا نه؛ شما چه برنامه تاثيرگذاري در صنعت ساختمان انجام داديد؟
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: برنامه شما در زمان کسب رأي اعتماد، مبارزه با فساد بود، اما آيا مبارزه با فساد در وزارت راه با واگذاري‌هاي متعدد به شرکت‌ها و افراد نورچشمي در تضاد نيست؟
موسوي لارگاني تصريح کرد: قرار بود نسبت به مهندسي ساختار وزارتخانه کاري کرده و به مجلس گزارش دهيد اما دريغ از يک اقدام عملي و گزارشي که به صحن مجلس ارائه دهيد.
وي با اشاره به وعده وزير راه براي تسويه حساب با پيمانکاران حوزه راه و شهرسازي، ادامه داد: هر روز، پس از گذشت دو سال از مسووليت شما، شاهد مراجعه بيشتر پيمانکاران و طلبکاران به وزارت راه هستيم؛ در حالي که به واسطه همين بدهي‌ها و عدم بازپرداخت آن‌ها، هزاران شغل در کشور از بين رفته است.
موسوي لارگاني گفت: وزارتخانه راه که بايد محل کار و تلاش باشد در دو سال گذشته تبديل به محلي براي فعاليت سياسي برخي چهره‌ها شده است که تأمين مسکن براي مستضعفين را مزخرف مي‌دانند و با اين سخنان، با انديشه‌هاي امام و رهبري مقابله مي‌کنند.
اين نماينده استيضاح‌کننده ادامه داد: شما براي روستاها چه کرديد، مجلس براي آسفالت راه‌ها دو ميليارد اعتبار اختصاص داد اما اين اعتبار کجا هزينه شد؟ چرا روستاها هر روز بيشتر از گذشته خالي از سکنه مي‌شود؟ من به عنوان يک روستازاده سرِ پلِ صراط از شما خواهم پرسيد که چرا بي‌عدالتي شما باعث شد روستاها هر روز پس‌رفت کنند.
وي با اشاره به اينکه همين روستاييان هستند که امام فرمود پشتوانه انقلاب خواهند بود، ادامه داد: اگر رئيس‌جمهور و وزير شديد، با رأي روستاييان بوده است. حال چرا بايد يک روستايي چند سال در نوبت وام مسکن ۱۲ ميليون توماني باشد؛ وامي که فقط با آن مي‌توان سرويس بهداشتي يک مسکن را ساخت؟
عضو فراکسيون رهروان ولايت ادامه داد: تکليف ۱.۵ ميلياردي که خرج مهمانسراي پشت وزارتخانه نموديد آن هم به دستور يکي از بستگان خود، چيست؟
موسوي لارگاني گفت: دو سال است که تسهيلات روستايي را افزيش نداديد چرا در دوران وزارت شما اجراي ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه فراموش شده و ميزان تسهيلات روستايي از ۴۰۰ هزار واحد در سال ۹۲ به ۲۰ هزار واحد در سال ۹۴ رسيده است.
وي ادامه داد: بزرگ‌ترين سهم سبد خانوارهاي مستضعف، مسکن است اما شاهد هيچ اقدامي از جانب شما نبوده‌ايم؛ چرا فقط به انتقاد از طرح‌هاي قبلي مي‌پردازيد و هيچ جايگزيني هم براي آن معرفي نمي‌کنيد؟
نماينده مردم فلاورجان با اشاره به اينکه آيا راه ديگري براي انتقاد از دولت قبل نداريد؟ ادامه داد: مسکن مهر با پول مردم مستضعف ساخته شده است که شما آن را ناتمام گذاشته‌ايد. دو سال است که از مسکن اجتماعي حرف مي‌زنيد اما براي تحقق آن هيچ اقدامي انجام نداده‌ايد.
موسوي لارگاني تصريح کرد: بارها در سخنراني‌هاي خود عنوان کرديد که آسفالت معابر روستايي رشد ۲۰۰ درصدي داشته؛ پس به مردم و نمايندگان آن‌ها بگوييد اين رشد در کدام مناطق صورت گرفته است.
وي در پايان با بيان اينکه عده‌اي تلاش مي‌کنند اين استيضاح را سياسي جلوه بدهند، گفت: من عضو فراکسيون رهروان ولايت هستم و کاري با پايداري‌ها ندارم، پس کار را سياسي نکنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن