تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815616848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به فضاهاي عمومي شهر يک رکن جدي در بازآفريني شهري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳ق.ظ)
توجه به فضاهاي عمومي شهر يک رکن جدي در بازآفريني شهري است موج - مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري گفت: توجه به فضاهاي عمومي شهر يک رکن جدي بازآفريني شهري قلمداد مي‌شود، که تأکيد بر فضاي عمومي بيشتر از بازسازي ساختمان‌ها سبب جذب توريست‌ها مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيد ايزدي، مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، در مراسم گرامي‌داشت روز جهاني اسکان بشر گفت: بررسي ارتباط ميان بازآفريني شهري و ارتقاي فضاي عمومي نشان مي‌دهد که ارتقاي فضاهاي عمومي تا چه حد در بازآفريني شهري اثرگذار است.
مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران ادامه داد: سياست بازآفريني شهري امروزه به طور همزمان بحث‌هاي «اقتصادي، زيست‌محيطي، اجتماعي و کالبدي» را در برمي‌گيرد و ما موفق شديم اين ديدگاه را بعد از سال‌ها تک‌بعدي‌نگري به بحث بازآفريني شهري که همان توجه صرف به بعد کالبدي شهر بود جا بيندازيم که همه اين چهار مبحث بايد به صورت همزمان با هم به پيش بروند.
وي با بيان اين که عرصه‌هاي عمومي مي‌تواند همبستگي اجتماعي، سلامت و رفاه شهروندان را تقويت کرده و سرمايه‌گذاري پايدار شهري و اقتصاد شهر را توسعه دهد، اظهار کرد: قلمروهاي عمومي، فعاليت‌هاي خرد را منسجم کرده و به همبستگي سازمان فضايي شهر و توليد سرمايه اجتماعي مي‌انجامد.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اين که توجه به فضاهاي عمومي شهر يک رکن جدي بازآفريني شهري قلمداد مي‌شود، به چند مورد موفق جهاني از توجه مديريت شهري به فضاي عمومي اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بخشي از شهر منچستر در يک بمب‌گذاري در دهه ۹۰ تخريب شد ولي در بازسازي آن منطقه تأکيد بر فضاي عمومي بيشتر از بازسازي ساختمان‌ها بود که سبب ايجاد يک منطقه عمومي جذاب براي توريست‌ها شد.
وي نمونه ديگر را شهر تاريخي يورک برشمرد و گفت: استخوان‌بندي بافت تاريخي اين شهر انگليسي بر توسعه قلمروي عمومي بنا نهاده شده است؛ به گونه‌اي که در ساختار آن، تأکيد بر همگن بودن و درهم‌آميختگي فضاهاي عمومي با بافت تاريخي است.
ايزدي با اشاره به فضاي عمومي ميدان «سمير قصير» بيروت که براي حفظ دو درخت قديمي زيتون داخل اين ميدان و نماد لبنان ايجاد شده و نيز شهر نيکوزياي قبرس ادامه داد:‌ در وسط اين شهر که نيمي از آن به ترکيه و نيمي ديگر به قبرس تعلق دارد، سيم خاردار کشيده شده بود ولي با ساخت فضاي عمومي به جاي سيم خاردار، توريست‌ها مي‌توانند به راحتي ميان اين دو کشور تردد کنند.
وي سپس بر اهميت ساخت فضاهاي عمومي براي ايجاد جريان اجتماعي در شهر تأکيد و بيان کرد: مثلاً در ادينبرو يک ماه جشن برگزار مي‌شود و کل شهر و اقتصاد آن درگير و وابسته به اين جشن شهري است.
دبير ستاد ملي بازآفريني پايدار شهري تاکيد کرد: امروزه به يک موضوع در ساخت فضاها و قلمروي عمومي توجه مي‌شود و آن اين است که اگر يک فضاي عمومي ويژگي‌هايي داشته باشد که اثرگذار باشد، مي‌تواند در تقويت بافت پيراموني خود نيز مؤثر باشد و به عنوان کاتاليست براي احياي بافت‌هاي پيراموني خود عمل کند؛ به اين پروژه‌هاي بازآفريني شهري موفق، بافت سريع، کوچک، ارزان، ولي؛ داراي آثار بزرگ مي‌گويند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن