تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805133448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۷ استاندارد ملی در استان قزوین تدوین و مصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل استاندارد قزوین:
۴۷ استاندارد ملی در استان قزوین تدوین و مصوب شد

قزوین


شناسهٔ خبر: 2932910 - دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: در مدت یک سال گذشته با تدوین ۴۷ استاندارد ملی، زمینه تدوین و تصویب شاخص های استاندارد برای باقلوای سنتی قزوین هم فراهم شد. به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا طاهری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در اداره استاندارد قزوین با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته اظهارداشت: با تدوین استاندارد باقلوای سنتی قزوین از عرضه شیرینی سنتی تقلبی با برند قزوین جلوگیری خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر عده ای سودجو به صورت تقلبی محصولی نامرغوب به نام شیرینی باقلوای سنتی قزوین تولید و عرضه می کنند که استاندارد لازم را ندارد و برای جلوگیری از تخریب این برند با استفاده از کارشناسان و متخصصان دانشگاهی و تولیدکنندگان شاخص استان استاندارد این محصول تعریف و تدوین شده که اجرا می شود. طاهری تصریح کرد: تاکنون سه تولیدکننده شیرینی سنتی برای دریافت استاندارد باقلوا درخواست داده اند اما هنوز پروانه ای برای تولیدکنندگان صادر نشده است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۴۷ مصوبه استاندارد ملی در بخش های نساجی، مواد غذایی، خودرو، مکانیک و چند حوزه دیگر تعریف و تدوین شده که به عنوان سند ملی استاندارد قابل اجراست. طاهری یادآورشد: در سال ۹۲ تعداد ۳۰ مصوبه و سال گذشته ۴۷ مصوبه استاندارد تدوین شد که بیانگر توانمندی کارشناسی اداره استاندارد استان قزوین در سطح ملی است. مدیرکل استاندارد استان قزوین افزود: از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۲۸۲ فقره پروانه استاندارد صادر شده و ۷۰۰ مورد هم تمدید مجوز صورت گرفته و در این مدت ۹۷۰ واحد تولیدی موفق شدند از این اداره نشان استاندارد بگیرند. طاهری اظهارداشت: با آموزش ۱۱ هزار و ۳۸۰ نفر ساعت مدیران کنترل کیفیت در حوزه های مختلف خدمات تخصصی به افراد داده شده است که این کار به ارتقاء سطح تولید کمک می کند. ۲۲۰۰ موردبازرسی از واحدها مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی و توزیعی به صورت سرزده و موردی صورت گرفته و از انبارها و خط تولید نیز بازدید شده و با ۲۱۰۰ نمونه برداری نسبت به بررسی وضعیت استاندارد کالاها اقدام شده است.

طاهری یادآورشد: در کنترل استاندارد فلزات گرانبها ۳۴۱ فقره نمونه برداری از طلافروشان بازار صورت گرفته که پس از آزمون اگر نمونه ای عیار کمتر از ۷۵۰ یا همان ۱۸ عیار را داشته باشد نسبت به تذکر و جمع آوری کالا اقدام خواهد شد. وی کالیبراسیون نازل های سوخت  را از اقدامات دیگر اداره استاندارد ذکر کرد و گفت: هر سال هر نازل چهار نوبت کالیبره شده که تاکنون سه هزار و ۲۵۸ مورد از نازل های سوخت تحت کنترل استاندارد قرار گرفته اند. مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: علامت گذاری وسایل سنجش و کالیبره شدن ۴۵۰۰ ترازو در سال گذشته انجام شد. ۶۰ آزمایشگاه همکار با استاندارد طاهری تصریح کرد: ۶۰ آزمایشگاه همکار در استان با اداره استاندارد در فعالیتها مشارکت دارند که در گذشته ۵۴ گواهینامه و امسال شش فقره گواهینامه صادر شده است. وی از اجرای طرح طاها هم خبرداد و یادآورشد: در سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از بازار صورت گرفت تا کالاهای غیر استاندارد شناسایی و از سطح بازار جمع آوری شود که در این مدت ۷۵ متخلف و در نیمه امسال ۵۰ متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. طاهری اظهارداشت: برای تامین سلامت دانش آموزان کار نمونه برداری از مواد غذایی بوفه مدارس در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه تعداد کالاهای غیر استاندارد در مدارس به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است. مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: همچنین ۵۰ روستای استان برای بررسی وضعیت کالای غیر استاندارد شناسایی شده و فروشگاههای عرضه مواد غذایی در این بخش کنترل می شوند. صدور ۸۰۰ گواهی صادراتی کالای استاندارد وی بیان کرد: همچنین در یک سال گذشته ۸۰۰ فقره گواهینامه صادرات و ۱۱۰۰ فقره گواهی اظهارنامه واردات کالا صادر شده است. طاهری یادآورشد: در گواهی آسانسورها حدود ۵۲۰ گواهی تائید صادر شده که بر اساس قانون فقط بر آسانسورهای نصب شده نظارت می کنیم و اگر نصب در سال ۸۴ باشد حتما داشتن تائیدیه استاندارد ضروری است. وی افزود: در کنار گواهی مبحث ۱۵ باید تائیدیه اداره استاندارد هم گرفته شود زیرا فقط این گواهی کافی نیست اما در قزوین این موضوع مهم جدی گرفته نمی شود. طاهری تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ شاخصه در آسانسور مورد ارزیابی قرار می گیرد تا ایمنی آسانسور تضمین شود لذا نگرانی ما جدی است و با قاطعیت در خصوص استاندارد این کالا حساس هستیم.

  نگران استاندارد آسانسورهای مسکن مهر هستیم مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهارداشت: به شدت نگران وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهای مسکن مهر استان قزوین هستیم و بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی همه آسانسورهای این طرح باید گواهی استاندارد داشته باشد. وی در خصوص شهربازی های استان هم گفت: در سال گذشته دو شهربازی الغدیر و سرزمین سحرآمیز توانستند استاندارد وسایل خود را دریافت کنند و سایر مکانها هم باید برای همه وسایل بازی خود این گواهی را بگیرند. طاهری یادآورشد: وسایل بازی در مهدکودک ها هم باید حداقل استاندارد را داشته باشد و با توافقی که با بهزیستی صورت گرفته نظارت جدی در این مراکز صورت می گیرد تا حادثه ای برای کودکان رخ ندهد. استاندارد قزوین رتبه برتر کشور شد طاهری گفت: اداره استاندارد استان قزوین در میان ۳۱ استان کشور به دلیل عملکرد مطلئب توانسته رتبه دوم کشور را کسب کند. وی در خصوص تجلیل از صنعتگران برتر در حوزه استاندارد هم گفت: روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه از ۲۲ واحد نمونه، یک آزمایشگاه همکار، یک شرکت آموزشی نمونه و ۱۰ مدیرکنترل کیفیت تجلیل خواهد شد.

طاهری در خصوص ساختمان جدید استاندارد هم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع با ۴۶۰۰ متر زیربنا در حال ساخت است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: این ساختمان در دو فاز در چهار طبقه ساخته می شود در سالهای گذشته سه میلیارد تومان وامسال هم ۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل آن هزینه شده است و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد. مدیرکل استاندار استان قزوین یادآورشد: نمایشگاه استاندارد کالاهای ایرانی هم از ۱۳ تا ۱۵ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برپا خواهد شد.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن