تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809720528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ۲۰۰ توماني قيمت مواد اوليه پلاستيک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۵۲ب.ظ)
رئيس اتحاديه نايلون و پلاستيک تهران خبر داد: افزايش ۲۰۰ توماني قيمت مواد اوليه پلاستيک موج- رئيس اتحاديه نايلون و پلاستيک تهران از افزايش ۲۰۰ توماني قيمت مواد پلاستيک توسط پتروشيمي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد رحيم مقيمي اصل با بيان اين مطلب افزود: هر ساله در آستانه ماه محرم تقاضا براي مصرف محصولات يک بار مصرف پلاستيک افزايش يافته و به همين دليل شاهد افزايش ۲برابري توليد هم هستيم.
وي ادامه داد: در ايام ياد شده به دليل بالا رفتن عرضه و تقاضا، واسطه گران و دلالان سودجو وارد بازار مي‌شوند و متاسفانه پتروشيمي‌ها نيز تمايل به فروش محصولات به دلالان را دارند که اين کار منطقي نيست و تنها سبب تشنج در بازار و بالا رفتن قيمت کاذب مواد اوليه توليد مي‌شود.
رئيس اتحاديه نايلون و پلاستيک تهران با اشاره به افزايش ۲۰۰ توماني قيمت مواد اوليه پلاستيک، گفت: هر ساله در ايام محرم و صفر شاهد اين دلال بازي در بازار پلاستيک و نايلون هستيم و در زمان اوج مصرف بازار پتروشيمي بايد همکاري بيشتري در عرضه مواد اوليه داشته باشد که عکس اين مساله اتفاق مي‌افتد در اين راستا نظارت جدي دولت را خواستاريم.
وي تصريح کرد: مشکل اصلي صنعت پلاستيک کشور عرضه مواد اوليه توليد از سوي پتروشيمي با قيمت بالا به توليد کننده داخلي است، در حالي که پتروشيمي همين مواد اوليه را با قيمت مناسب و ارزان‌تر به توليد کننده خارجي مانند چين مي‌فروشد؛ چرا مسئولان ذيربط با وجود اينکه بارها اين موضوع از سوي اتحاديه مطرح شده است، اقدامي انجام نداده‌اند.
مقيمي افزود: اگر نگران توليد کشور هستيم، بايد بدانيم خام فروشي مواد اوليه تنها به ضرر توليد کشور است آن هم در حالي که مواد اوليه ارزان‌تر به توليد کننده خارجي فروخته شود در حالي که کارخانه‌ها و توليدکنندگان داخلي کشور به دليل بالا بودن قيمت مواد اوليه و بالا رفتن هزينه‌هاي توليد به ورطه تعطيلي و نابودي رفته‌اند.
وي اظهار کرد: پتروشيمي کشور بايد بداند که با خام فروشي مواد اوليه آن هم با نرخي ارزان‌تر نسبت به توليد کننده داخلي تنها ضرر و زيان اقتصادي را نصيب توليد داخلي کشور مي‌کند و بس. اگر همين مواد اوليه با قيمتي که صادر مي‌شود در اختيار توليد کننده داخلي قرار بگيرد بسياري از هزينه‌هاي توليد کاهش مي‌يابد و با تواني که در توليدکننده داخلي وجود دارد ايران مي‌تواند به بزرگ‌ترين صادرکننده صنعت پلاستيک در دنيا تبديل شود.
مقيمي تصريح کرد: صنعت پلاستيک کشور با داشتن کيفيت بالاي توليد سبب شده تا محصولات و کالاهاي چيني کمتر به کشور وارد شود و اين يکي از امتيازات صنعت پلاستيک کشور است.
وي اظهار کرد: اگر افزايش قيمت‌هاي مواد اوليه و عرضه نادرست آن از سوي پتروشيمي‌ها ادامه داشته باشد، صنعت پلاستيک نيز با افت توليد مواجه خواهد شد و جا براي عرضه کالاهاي چيني در بازار مهيا مي‌شود.
مقيمي افزود: ظروف يکبار مصرف از کيغيت بسيار بالايي برخوردار هستند به گونه‌اي که صنعت پلاستيک ايران در دنيا حرف براي گفتن دارد و تنها نياز به حمايت دارد و علامت حرف pp در پايين اين ظروف يکبار مصرف درج شده است که نشان از خلاقيت و توان بالاي توليد کننده داخلي در کشور دارد.
وي ادامه داد: ظروف يکيار مصرف پلاستيکي از کيفيت بالايي نسبت به توليدات کاغذي برخوردار هستند و بهتر است تا مصرف کنندگان از استفاده ظروف يکبار مصرف کاغذي به دليل اين که سم زدايي نمي‌شوند، خودداري کنند.
مقيمي تصريح کرد: براي سهولت شهروندان تهراني براي خريد ظروف يکبار مصرف در ايام سوگواري در ۶ نقطه تهران فروشگاه‌هاي فروش ظروف يکبار مصرف آماده عرضه ظروف با قيمت مناسب به مشتريان هستند. مردم مي‌توانند به خيابان مولوي تا ميدان قيام، چهارراه سيروس تا خيابان نوروزخان، خيابان آذربايجان تا چهار باستان، ميدان راه آهن، صادقيه روبه روي سازمان آب، ميدان شهدا و خيابان اتحاد واقع در تهرانپارس که مرکز عرضه فروش لوازم يکبار مصرف هستند، مراجعه کنند.
وي با بيان اين که در قانون نيز آمده است که هر کالايي که در کشور توليد مي‌شود بايد واردات آن ممنوع باشد، اما اين قانون در کشور ما رعايت نمي‌شود در حالي که ما مي‌توانيم به تمام دنيا کالا صادر کنيم و اکنون تنها ۴۰ درصد صادرات داريم و ميزان صادرات ما نسبت به سال هاي قبل به دليل همکاري نکردن پتروشيمي در ارائه مواد اوليه توليد کاهش داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن