تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806948990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازي براي کاستن از حوادث رانندگي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
معاون عمراني ايلام: ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازي براي کاستن از حوادث رانندگي در کشور موج - معاون عمراني استان ايلام با تأکيد بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازي براي کاستن از حوادث رانندگي در کشور گفت: مرگ 18 هزار نفر در تصادفات جاده در طول يک سال يک فاجعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، شاپور پولادي، معاون عمراني استان ايلام، در همايش همياران پليس اظهار داشت: جاده، وسيله نقليه و انسان سه عامل اصلي در بروز حوادث رانندگي به شمار مي‌آيند که برابر ارزيابي‌هاي صورت گرفته بيش از 80 درصد اين تصادفات به خطاي انساني برمي‌گردد.
وي، آموزش و فرهنگ‌سازي را مهم‌ترين راهبرد کاهش حوادث رانندگي عنوان کرد و گفت: برخلاف فرهنگ اصيل ايراني که در بين مردم وجود دارد و همه در انجام طي چند سال گذشته با اقدامات خوب دستگاه‌هاي مسوول، نرخ تصادفات علاوه بر تعداد تلفات از لحاظ خسارتي نيز کاهش يافته است.
پولادي يادآور شد: طي سال‌هاي 88 و 89 بيش از 23 هزار نفر در حوادث رانندگي جان باخته‌اند که به ازاي هر روز 65 نفر است اما اين آمار در سال 93 و 94 به کمتر از 18 هزار نفر رسيده، اما؛ با وجود اين کاهش چشمگير، مرگ 18 هزار نفر در تصادفات يک‌ساله يک فاجعه است.
وي اضافه کرد: در صورتي که يک هواپيما با 100 مسافر سقوط پيدا کند، همه دستگاه‌ها پاي کار آمده و ستادهاي بحران تشکيل مي‌شود غافل از اينکه در هر 5 ساعت، 5 نفر از هم‌وطنانمان در حوادث جاده‌اي جان خود را از دست مي‌دهند.
معاون عمراني استانداري ايلام به نقش همياران پليس در کاهش حوادث رانندگي اشاره کرد و گفت: يکي از اقدامات خوب ناجا طي ساليان اخير، راه‌اندازي همياران پليس است.
وي نقش دانش آموزان و همراهي آن‌ها با پليس را در کاهش سوانح رانندگي تأثيرگذار خواند و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازي بايد در سنين کودکي و مهدهاي کودک نهادينه شود.
پولادي، وضعيت جغرافيايي استان را از عوامل تأثيرگذار در وضعيت نامناسب جاده‌هاي استان عنوان کرد و افزود: هزينه‌هاي راه‌سازي در استان ايلام نسبت به ساير نقاط کشور دو برابر است.
وي به اقدامات خوب در بحث زيرساخت‌ها در محورهاي مواصلاتي استان ايلام اشاره کرد و گفت: هم اکنون 22 قرارگاه عملياتي در مسير ايلام – مهران با 120 ميليارد تومان قرارداد منعقده، مشغول کارند.
سردار علي دولتي، فرمانده انتظامي استان ايلام، در اين همايش وضعيت زيرساخت‌هاي جاده‌اي در استان نامناسب ارزيابي کرد و گفت: با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته، اما؛ جاده‌هاي استان به علت دوطرفه بودن در اکثر نقاط حادثه آفرين هستند.
وي گفت: تلفات حوادث رانندگي در جاده‌هاي استان که در صحنه حادثه روي مي‌دهد در مقايسه با ساير نقاط بالاتر است.
فرمانده انتظامي استان ايلام، کاهش تلفات ناشي از حوادث رانندگي را نيازمند همراهي و مشارکت ساير نهادها خواند و گفت: اين موضوع به يک‌باره قابل حل نيست و نيازمند طرح‌هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت است.
سردار دولتي با تأکيد بر اين که نبايد از فرهنگ‌سازي غافل شد، گفت: نيروي انتظامي با تغيير رويکرد بايد به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازي توجه بيشتر داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن