تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال بارش تگرگ در آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
امروز؛ احتمال بارش تگرگ در آذربايجان شرقي موج - معاون توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي بر لزوم تسريع در برداشت، انتقال و انبار محصولات کشاورزي در آذربايجان شرقي؛ به ويژه محصولات سردرختي با توجه به احتمال بارش تگرگ در طي روزهاي آينده تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ايوب ايراني فام با بيان اينکه براساس اطلاعيه جوي شماره 26 معاونت توسعه و پيش بيني اداره کل هواشناسي آذربايجان شرقي به دليل شرايط ناپايدار جوي ديروز، احتمال بارش تگرگ و آب‌گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها در نواحي مستعد استان دور از انتظار نيست.
وي گفت: بر اين اساس روز سه شنبه، 14 مهر، موقتاً از ناپايداري‌ها کاسته شده اما سامانه جوي نسبتاً قوي و فعالي از اواخر سه شنبه استان را تحت تأثير قرار داده و موجب ابرناکي، وزش باد شديد، گرد و غبار و بارش متناوب باران (گاهي رگبار و رعد و برق) و کاهش نسبي دما خواهد گرديد که فعاليت سامانه تا روزهاي پاياني هفته ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينکه عدم توجه به اين اخطار و عدم برداشت به‌موقع محصولات کشاورزي برجاي مانده سردرختي همچون انگور، سيب، هلو و... قطعاً مي‌تواند موجبات تضرر کشاورزان را به‌ واسطه بارش تگرگ فراهم سازد ادامه داد: از کشاورزان عزيز مي‌خواهيم باقي مانده محصولات زراعي و باغي قابل برداشت خود را سريعاً جمع آوري و به انبارها مسقف و حفاظ دار منتقل کنند.
ايراني فام افزود: اتخاذ تدابير لازم جهت تعمير پوشش انبارهاي محصولات کشاورزي و تجهيز گلخانه‌ها در مقابل بارش تگرگ و وزش باد بايستي توسط بهره برداران لحاظ شود. معاون توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي استان بر افزايش استحکام اسکلت گلخانه‌ها با توجه به وزش باد تاکيد کرد.
وي افزود: آماده بکار و فعال کردن دستگاه‌هاي ضد تگرگ در شهرستان‌هايي که سيستم‌هاي ضد تگرگ نصب شده بايستي در دستور کار مديران جهادکشاورزي شهرستان‌ها و بهره برداران عزيز قرار گيرد.
وي در خاتمه تاکيد کرد: شايسته است ديم کاران عزيز نسبت به کشت محصولات پاييزه خود اقدام نمايند تا بتوانند از مزاياي اولين بارش‌هاي پاييزه بهره مند شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن