تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798721707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از میزگرد بررسی عملکرد فرهنگی سیاسی دولت رویکرد تعاملی رئیس جمهور با روحانیت/افراطی‌گری‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از میزگرد بررسی عملکرد فرهنگی سیاسی دولت
رویکرد تعاملی رئیس جمهور با روحانیت/افراطی‌گری‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان
میزگرد بررسی عملکرد فرهنگی و سیاسی دولت با حضور فعالان سیاسی برگزار شد که در این نشست رویکرد دولت و روحانیت و ... مطرح شد.

خبرگزاری فارس: رویکرد تعاملی رئیس جمهور با روحانیت/افراطی‌گری‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری میزگرد بررسی عملکرد فرهنگی سیاسی دولت تدبیر با حضور لطف‌الله آجدانی، عبدالصمد زراعتی و ماه‌سلطان کاشی از فعالان عرصه سیاسی بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری ساری برگزار شد. رویکرد دولت با روحانیت، اعتدال گفتمان است یا روش، افراطی‌گری گروه‌های سیاسی، سیاست خارجی و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود. رویکرد تعاملی دولت و حوزه شیخ صمد زراعتی فعال سیاسی درباره نگاه دولت به روحانیت، گفت: در جامعه سیاسی این مسئله مطرح است که حوزه باید به اندازه خود کار کند اما باید بدانیم اندازه حوزه چقدر است.  وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه شیعه از دیرباز به لحاظ اینکه شیعه را از احزاب اسلام نمی‌دانستند، ساختار پیچیده‌ای را درباره شیعیان داشتند، اظهار کرد: این ارتباط هرچه جلوتر می‌رفت عمیق‌تر و تاثیرگذارتر می‌شد و علاوه بر حفظ ساختار پیچیده اجتماعی، وارد ارتباطات عمومی شدند و بخش زیادی از آداب و باورهای ما متاثر از حوزه است. این فعال سیاسی با اشاره به اینکه امروز به دلیل باورمندی دینی، مردم ارتباط عمیقی با حوزه دارند، افزود: مسئله‌ای بین دولت و حوزه‌ها وجود دارد و تقابل این دو، معنایی ندارد. وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری از جنس و فرزند حوزه علمیه قم است، گفت: حوزه علمیه قم مجموعه‌ای از تلاش‌های علمی و سیاسی است و تاثیر به‌سزایی در جامعه سیاسی ایران داشته است. زراعتی با اشاره به اینکه روحانی از مدافعان جدی حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: در سال‌های قبل از دولت تدبیر، به نام دین اقدامات افراطی زیادی صورت گرفت و لطمه‌های بسیاری بر حوزه‌های علمیه و مشی مراجع وارد کرد. وی با بیان اینکه روحانی به دنبال ترمیم این شکاف و آسیب است و دغدغه‌های حوزه و مراجع را می‌شناسد، ادامه داد: این ارتباط در دولت دهم به شدت لطمه خورد و دولت روحانی امروز به دنبال ارتباط عمیق و گسترده با حوزه‌های علمیه است.

*حرکت امیدبخش روحانی در ارتباط دولت و روحانیت دیگر فعال سیاسی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نگاه دولت روحانی بر جامعه روحانیت، اظهار کرد: همواره در طول تاریخ ایران یکی از مسائل مهم حکومت و جامعه، چگونگی نسبت حکومت و روحانیت بود. لطف‌الله آجدانی با اشاره به اینکه نهاد سلطنت همواره می‌کوشید با بهره‌گیری از روحانیت به خود مشروعیت دهد، افزود: نسبت عالمان دینی و حاکمان سیاسی از زمان مشروطه وارد مرحله جدیدی شد. وی با بیان اینکه مشروعیت ناشی از اذن علما، به حکومت مشروعیت نسبی می‌داد، گفت: این چرخه ادامه داشت تا با ظهور تاریخی اندیشه‌های نوین در عصر مشروطه که دچار چالش‌های اساسی شد. مدیرکل پژوهش استانداری مازندران با اشاره به اینکه طیف جدید از روحانیت، مشروعیت حکومت را دچار چالش کردند، تصریح کرد: وجود پاره‌ای از نواندیشی‌ها و اصلاح‌طلبی‌های درون حکومت از بالا، حکومت هم به این نتیجه رسید که مبنای مشروعیت خود را به شیوه‌ای تعیین کند که نیازمند اخذ اذن از سوی علما نباشد. آجدانی با بیان اینکه روحانی تغییراتی را در این مسیر به وجود آورده و این اقدام اگرچه هنوز منسجم نیست اما می‌تواند امیدبخش عمل کند، خاطرنشان کرد: روحانی به رویکرد عرفی در این زمینه نزدیک‌تر است و سعی می‌کند نهادهای مدنی را در مفهوم جدید خود در ساختار جمهوری اسلامی شکل دهد. وضعیت تعاملی فضای سیاسی کشور در ادامه این برنامه یکی از فعالان اصلاح‌طلب در باره رویکرد روحانی درباره احزاب و جمعیت‌های سیاسی، اظهار کرد: روحانی فضای سیاسی کشور را به سمت مطلوب شدن و بهبود پیش برد و حزب اتحاد ملت در این زمینه انجام شد. ماه‌سلطان کاشی با اشاره به اینکه جمعیت زنان نواندیش در دوران هشت ساله دولت گذشته هیچ فعالیتی نداشت، افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر، این جمعیت هم فعالیت خود را شروع کرد و توانست در قالب حزب پیش‌رو در حوزه زنان، تلاش کند. وی با بیان اینکه موانعی که در دوران هشت ساله قبل وجود داشت تا حدودی برطرف شده و به سمت رویکرد توسعه‌ای در حوزه احزاب هستیم، گفت: رویکرد وزارت کشور با حضور مقیمی در معاونت سیاسی که نگاه اصلاح‌طلبانه است، مشخص است که چه رویکردی دارد و فضای انسدادی نداریم و فضای بسته سیاسی هشت سال دولت قبل، به فضای تعاملی تبدیل شده و می‌توانیم تنفس کنیم.

رضایت‌مندی مراجع از سیاست خارجی دولت در بخش دیگری این نشست شیخ صمد زراعتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا عده‌ای وجهه مذهبی بودن رئیس‌جمهوری را خدشه‌دار می‌کنند، اظهار کرد: در هشت سال دولت نهم و دهم جریان همراه با آن دولت، نیروی میدانی ناپخته و متعصب و فریب‌خورده بود که الان هم برخی از این نیروها را می‌توان در جامعه دید. وی با بیان اینکه اگر مرجعی به سیاست دولت متذکر می‌شد به منزل آن مرجع حمله می‌کردند، افزود: همین خط حمله در حرم حضرت معصومه (س) نسبت به رئیس مجلس صورت گرفت. این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مراجه و اهالی حوزه دغدغه‌هایی دارند که ناشی از دخالت در حکومت و نهاد دولت نیست، گفت: نقش حوزه‌های علمیه اقتضا می‌کند در حکومتی که فیلتر اسلام دارد، مشورت و تذکر را دارند و دولت می‌تواند رابطه سالم توام با تعامل با حوزه برقرار کند و چون روحانی فرزند حوزه علمیه است می‌تواند هر موضوعی که بین دولت و مرجعیت پیش بیاید را رفع کند و به صلاح جمهوری اسلامی است که دولت با حوزه تعامل داشته باشند و حوزه‌ها به دنبال تحدید دولت نیستند چون عنصر مدیریت دولت مبتنی بر قانون است و قانون هم فرآیندی دارد که با اسلام تطبیق می‌شود. زراعتی با بیان اینکه نه فقط روحانیت بلکه هیچ‌کس حق ندارد به واسطه رانت به پست و جایگاهی در نظام مردم‌سالار برسد، تصریح کرد: نامه آیت‌الله مکارم درباره برجام نشان از رضایت‌مندی حوزه و مراجع از سیاست خارجی دولت یازدهم است. افراطی‌گرایی در اصولگرایان و اصلاح‌طلبان آجدانی در پاسخ به این سوال که اعتدال گفتمان است یا روش و چه ضرورتی باعث شد مردم به اعتدال روی آورده و افراطی‌گری را نفی کنند و نقش طبقه متوسط در تحقق این رویکرد چه میزان بوده است، اظهار کرد: اعتدال یک گفتمان است و یکی از اشتباهات ما در جامعه سیاسی این است که تصور می‌کنند مقوله‌ای با نام اعتدال با دولت روحانی آمد در حالی که اینگونه نیست. وی با بیان اینکه اعتدال روحانی بازتولید اندیشه‌ای به قدمت عصر قاجار است، افزود: پدیده تلخ افراطی‌گرایی را در دوره اصولگرایی و اصلاح‌طلبی داریم و مردم در این میان به این نتیجه رسیدند که به سراغ راه سوم بروند و اعتدال بهترین گفتمان و روش بود که برگزیدند. این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اعتدال و اصلاح‌طلبی هر کدام روش و گفتمان هستند، گفت: اصرار نداشته باشیم تمامیت یک مفهوم را در قلمرو آن چه که می‌دانیم نگه‌داریم، می‌توان گفتمان‌های متعددی داشت که در عین تفاوت، در جای مناسب خود کارآمد عمل کند. اعتدال ادامه راه اصلاحات در ادامه این نشست شیخ صمد زراعتی در پاسخ به این سئوال که اعتدال گفتمان است یا روش و چه ضرورتی باعث شد مردم به اعتدال روی آورده و افراطی‌گری را نفی کنند و نقش طبقه متوسط در تحقق این رویکرد چه میزان بوده است با بیان اینکه دولت اعتدال، دولتی است که به دنبال عرضه رفتار انسانی به معنای انسانی در ساختارهای اجتماعی است، اظهار کرد:  گفتمان اعتدال، همان ادامه گفتمان اصلاحات است. وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان هرگز دولت را زیر فشار سیاسی قرار ندادند، افزود: دولت برآمده از آرای اصلاح‌طلبان است و اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سکوت می‌کردند، دولتی مانند مجلس فعلی تشکیل می‌شد.

پیگیری حضور 30 درصدی زنان در احزاب این فعال سیاسی با بیان اینکه ایجاد نشاط و امید در عرصه اجتماعی و تعامل سازنده با دنیا از فعالیت‌های موثر دولت روحانی است، گفت: توقف بورسیه‌های غیرقانونی، بیشترین فشار را بر دولت وارد کرد، توجه ویژه به نشریات و رسانه‌ها، رسیدگی به وضعیت ممیزی، تلاش در حوزه سلامت و ... از جمله فعالیت‌های دولت بوده و در حوزه فضای مجازی هر چه داریم مربوط به دولت یازدهم است. وی درباره نگاه دولت به حوزه فرهنگی، تصریح کرد: هنر به معنای هنر است و این مقوله را نمی‌توان دسته‌بندی کرد. زراعتی با اشاره به اینکه مردم آگاه، قدر هنر را می‌دانند، ادامه داد: اگر قصد هنر این است که ایمان و آگاهی مردم را هدف قرار دهد، این هنر نمی‌تواند مقصد خود را پیدا کند. همچنین در ادامه کاشی درباره فعالیت‌های حوزه زنان در دولت یازدهم، اظهار کرد: این تابو باید شکسته شود که فقط مردان در حوزه احزاب فعالیت دارند و  زنان با مطالبات خود باید وارد این فعالیت‌ها شوند. وی با بیان اینکه بحث 30 درصدی حضور زنان در احزاب در حال پیگیری است و حضور 30 درصدی بانوان هم باید در مجلس  محقق شود، افزود: حضور سیاسی اجتماعی زنان باید بیشتر شود و برای نسل بعدی که از ما انتظار دارند بتوانیم مشکلات را رفع کنیم. این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه زنان بدسرپرست باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: بیمه زنان خانه‌دار هم باید مورد توجه دولت قرار گیرد. انتهای پیام/86007/ش40

94/07/12 - 17:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن