تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803156473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد نگاهی بر روند تولید نوشت‌افزار در اصفهان و نبود برند ایرانی در محصولات فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
نگاهی بر روند تولید نوشت‌افزار در اصفهان و نبود برند ایرانی در محصولات فرهنگی
با توجه به اینکه چند سالیست تولیدکنندگان داخلی به بازار لوازم‌التحریر به خوبی ورود یافته‌اند، اما هنوز برندی معتبر نتوانسته جای خود را در میان کودکان باز کند، هر روز برندی می‌آید و بعد از مدتی کم‌فروغ می‌شود تا از یادها برود.

خبرگزاری فارس: نگاهی بر روند تولید نوشت‌افزار در اصفهان و نبود برند ایرانی در محصولات فرهنگی



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به اینکه نزدیک بر یک دهه از مهرماه و فصل بازگشایی مدارس می‌گذرد، اما باز این روزها بازار خرید لوازم‌التحریر بسیار داغ است و همچنان شاهد خرید این محصولات فرهنگی توسط خانواده‌ها برای فرزندانشان هستیم. بحث استفاده از تولیدات ملی و به ویژه تولید آثاری با درون مایه ایرانی- اسلامی یکی از دغدغه‌هایی است که این روزها و در شرایط اقتصادی کشور و البته تهاجمات فرهنگی توجه به آن بسیار ضروری است. مسأله نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر به ‌دلیل ارتباط با بخش عظیمی از آینده‌سازان تأثیر مستقیمی در شکل‌گیری افکار کودکان، نوجوانان و جوانان دارد که توجه به این حوزه بیش از پیش اهمیت می‌یابد. چند سالیست بخش خصوصی با استفاده از افرادی توانمند به حوزه تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با تصاویر و برند ایرانی _ اسلامی ورود پیدا کرده‌اند که خوشبختانه این محصولات فرهنگی توانسته است جای خود را در میان سایر نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر تولید خارج با برند غربی باز و پیدا کند. تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی _ اسلامی با توجه به سبک زندگی اسلامی در کشور می‌توانند هر ساله با تولید محصولات فرهنگی با طرح و رنگ‌های زیبا و جذاب‌ سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر در کشور نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی شکل گرفته است که در هجمه واردات یا تولید کالاهایی با مضامین فرهنگ غربی بتوانند این نیاز ضروری مخاطبان و خانواده‌های ایرانی را پاسخ دهند. نیازی که عدم پاسخگویی صحیح به آن نه تنها دانش‌آموزان و خانواده‌ها بلکه آینده کشور و جامعه را متضرر خواهد کرد. یکی از نمایشگاه‌هایی که در سطح استان اصفهان برای این منظور ایجاد شده است، دومین نمایشگاه ایران نوشت اصفهان با هدف ایجاد فرهنگ‌سازی نسبت به خرید محصولات ایرانی _ اسلامی و عرضه ارزان قیمت این اقلام در فرهنگسرای نوجوان است که از تاریخ 19 شهریور ماه لغایت 9 مهر ماه از ساعت 17 الی 23 در محل میدان قدس، ابتدای خیابان سروش، کوچه 62، فرهنگسرای نوجوان آماده پذیرایی از اقشار مختلف مردم است.

* برای رقابت با محصولات خارجی نیاز به نوآوری است مسئول برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در اصفهان اظهار کرد: با انجام کارهای پژوهشی سعی کرده‌ایم شخصیت‌های خارجی همچون مرد عنکبوتی  و سوپرمن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و اهداف خالقان این شخصیت‌ها را شناسایی کنیم و اثرات مخرب این شخصیت‌های غربی را بر روی کودکان را بسنجیم. وی ادامه داد: برای گسترش فرهنگ نمی‌توان به صورت سلبی اقدام کرد، اگر به مردم می‌گوییم فلان محصول خارجی را نخرید پس باید جایگزین مناسبی برای آن به مردم معرفی شود تا به سراغ آن بروند، به همین خاطر اقدامات پژوهشی در راستای جایگزینی شخصیت‌های مختلف ملی و مذهبی به جای شخصیت‌های غربی را انجام دادیم. مهدی کلانتری عنوان کرد: طرح شهدایی همچون شهیدان چمران و صیاد شیرازی، ورزشکارانی چون تختی و والیباست‌های تیم ملی و شخصیت‌های کارتنی همچون شکرستان، کلاه قرمزی، سنجد و پهلوانان را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادیم و خوشبختانه لوازم‌التحریر بازارپسندی نیز با این طرح‌ها تولید شد. وی با بیان اینکه نیاز به به‌روز بودن در صنعت لوازم‌التحریر است، گفت: برای رقابت با محصولات خارجی نیاز داریم محصولاتی جدید با طرح‌های مناسب و به روز تولید کنیم و در این راه باید تلاش بیشتری انجام شود. عضو هیأت مدیره مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی_ ایرانی بیان کرد: خوشبختانه لوازم‌التحریر تولید داخل مورد توجه مردم است و استقبال خوبی از آنها می‌شود. وی در ارتباط با نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی اصفهان اضافه کرد: این نمایشگاه از تاریخ 19 شهریور ماه لغایت 9 مهر ماه از ساعت 17 الی 23 در محل فرهنگسرای نوجوان برپا خواهد بود و محصولات با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. کلانتری گفت: متأسفانه کمی در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ضعیف عمل شده و همین موضوع باعث شد بسیاری از برپایی نمایشگاه بی‌خبر باشند و همین موضوع تا حدودی به کار نمایشگاه آسیب زد.

* استقبال از لوازم‌التحریر تولید داخل خوب است و اما معاون بازاریابی و بازرگانی موسسه فرهنگ اول که از مجریان اصلی برگزاری نمایشگاه‌های نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی است در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه در نمایشگاه اصفهان حدود شش هزار طرح با 39 برند حضور پررنگی دارند، استقبال خوب است و محصولات با 30 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وی افزود: لوازم‌التحریر شامل انواع دفاتر، مداد، خودکار، مدادرنگی، جامدادی و... با انواع مدل‌های با طرح‌هایی همچون شکرستان، کلاه قرمزی، طرح‌های اسلیمی، عکس شهدا و ورزشکاران ارائه می‌شوند و خوشبختانه تنوع محصولات به گونه‌ای است که نیازها را از مهدکودک تا دانشگاه پاسخ‌گو است. سید مصطفی طاهری اعلام کرد: در کنار رویداد فرهنگی دومین نمایشگاه ایران نوشت اصفهان، نمایشگاه «جنگی که نمی‌بینیم» با موضوع معرفی و آگاه‌سازی مردم و مسئولین نسبت به شخصیت‌های انیمیشنی ساخته شده توسط کشورهای غربی نیز برپا شده است؛ نمایشگاهی که هدف خود را، ایجاد نگاه تحلیلی در دیدگاه مخاطبان کثیر این ابزار جنگ نرم می‌داند.

* تنوع محصولات استقبال کودکان را به دنبال دارد خبرنگار اقتصادی فارس با حضور در این نمایشگاه صحبتی نیز با چند تن از بازدیدکنندگان نمایشگاه داشت. یکی از بازدیدکنندگان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با نحوه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و اثر آنها بر روی دانش‌آموزان اظهار کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بسیار می‌تواند مطلوب باشد، اما متأسفانه اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بسیار ضعیف است. وی گفت: به نظر می‌رسد بهتر است تنوع محصولات بیشتر شود تا استقبال کودکان نیز از محصولات داخلی بیشتر شود، البته به فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالاهای داخلی نیز باید توجه ویژه‌ای شود، فکر می‌کنم در این مورد ضعیف عمل شده است، امیدواریم تعداد این نمایشگاه‌ها در سطح کشور بیشتر شود. * حمایت از تولید کنندگان داخلی با فرهنگ سازی مناسب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر فروش اصفهان نیز در ارتباط با فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات تولید داخل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس گفت: به طور قطع اگر بخواهیم تولیدکنندگان داخلی را تشویق به تولید بیشتر کنیم باید از آنها حمایت کنیم و یکی از راه‌های حمایت نیز فرهنگ سازی در میان مردم برای خرید کالاهای تولید داخل است. وی تصریح کرد: خوشبختانه لوازم‌التحریر تولید داخل خوبی داریم، طرح ‌های مختلفی برای تولید استفاده می‌شود و تنوع محصولات خوب است البته جای کار زیادی وجود دارد و می‌توان بهتر از این عمل کرد که نیاز به حمایت است، رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخل داشته باشند. اکبر چیت ساز بیان کرد: معلمان نقش بسیار تاثیر گذاری بر روی دانش‌آموزان دارند و می‌توانند دانش‌آموزان را به استفاده از کالاهای تولید داخل تشویق کنند، دولت هم باید مرزها را کنترل کند و از ورود کالاهای قاچاق بی‌کیفیت خارجی جلوگیری کند تا بازار کنترل شود.

* جای برند در بازار لوازم‌التحریر خالیست به نظر می‌رسد جای یک چیز در بازار لوازم‌التحریر همچنان خالی است. این جای خالی تنها با برندهای معتبر و بزرگ پر می‌شود، متأسفانه با وجودی که چند سالی است تولیدکنندگان داخلی به بازار لوازم‌التحریر به خوبی وارد شده‌اند، اما هنوز برندی معتبر نتوانسته جای خود را در میان کودکان باز کند، هر روز برندی می‌آید و بعد از مدتی کم فروغ می‌شود تا از یادها برود. به نظر می‌رسد بهتر است چندین برند داخلی قوی در بازار لوازم‌التحریر وارد شوند و مورد حمایت رسانه‌ها نیز قرار بگیرند تا مورد توجه عامه مردم قرار بگیرند تا توانایی رقابتی همه جانبه با برندهای خارجی داشته باشند. از طرفی اگر هزینه تمام شده محصولات تولید داخل کاهش یابد تا مردم بتوانند با هزینه‌ای کمتر به خرید محصولات داخلی بپردازند به طور قطع بسیاری از مشکلات بازار برطرف می‌شود و استقبال بیشتری از تولیدات داخلی خواهد شد. افزایش تنوع در طرح، ابعاد و قیمت تولیدات می‌تواند استقبال از چنین محصولاتی را به طور چشم‌گیری افرایش دهد. حواسمان باشد آینده کودکان امروز و پدران و مادران فردای این مرز و بوم را با غفلت به دست فرهنگ و اندیشه غربی که هیچ دلسوزی برای مردم این کشور ندارد نسپاریم... ****************** گزارش از: احمدرضا منزه ****************** انتهای پیام/63028/ت40

94/07/08 - 09:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن