تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814078053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا عامل تداوم جنايات در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۹ب.ظ)
آمريکا عامل تداوم جنايات در افغانستان موج- دبير کل سازمان ملل ضمن محکوميت حمله آمريکا به بيمارستاني در قندوز، خواهان بررسي علل وقوع اين حادثه شد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، اشرف غني، رئيس جمهور افغانستان، با اعلام محکوميت اقدام سهوي آمريکا در بمباران يک بيمارستان در قندوز و همدردي با خانواده هاي کشته شدگان گفت: نيروهاي امنيتي افغانستان و متحدانش موظف به حفظ زندگي غيرنظاميان هستند.
در حادثه روز جمعه قندوز، 19 غيرنظامي از جمله سه کودک کشته و ده ها تن زخمي شدند. اشتباه جنگنده هاي آمريکا در هدف قراردادن يک بيمارستان در قندوز، محکوميت جهاني به همراه داشت.
در همين راستا باراک اوباما نيز نسبت به اين اتفاق ابراز تاسف کرد. اما دبير کل سازمان ملل پس از محکوميت حمله ايالات متحده به اين بيمارستان، درخواست کرد نسبت به علت اين اشتباه تحقيقات صورت گيرد.
اين اولين بار نيست که نيروهاي آمريکايي و ناتو در افغانستان مناطق غيرنظامي و مردم اين کشور را هدف قرار مي دهند. از اين رو تظاهرات عمومي باعث شد نيروهاي خارجي با وزارت دفاع افغانستان هماهنگ شوند. در همين حال ناظران سياسي حمله سهوي جنگنده هاي آمريکا به بيمارستان ها را بسيار مشکوک مي دانند. زيرا کار شناسايي منطقه از طريق بالگرد بسيار آسان است.
شايان ذکر است؛ با اينکه چندين بار اماکن عمومي توسط ناتو و آمريکا هدف حمله قرار گرفتند، اما حتي يک بار هم در دادگاه اين موارد بررسي نشد. از اين رو بان کي مون تاکيد کرد مردم افغانستان نمي توانند اميدوار باشند اين گونه جنايات پايان يابد مگر اينکه سازمان ملل اقدامي عملي براي جلوگيري از اين اشتباهات در نظر گيرد.
در همين حال، ايالات متحده در نظر دارد به بهانه ظهور داعش و تهديدات تروريستي روز افزون در افغانستان، نيروهاي خود را در اين کشور نگه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن