تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821056785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمت‌رساني درماني به حجاج در عربستان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۵۴ب.ظ)
تا آخرين روز؛ خدمت‌رساني درماني به حجاج در عربستان ادامه دارد موج - رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت هلال‌احمر از خدمت رساني درماني هلال‌احمر به زائران تا آخرين روز حضور آن‌ها در سرزمين وحي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد علي مرعشي درباره خدمت‌رساني درماني تا آخرين روز حضور حجاج در عربستان گفت: هر چند بازگشت زائران به کشور و نيز اعزام آن‌ها به مدينه موجب کاهش شمار زائران در عربستان شده و ارائه خدمات درماني را به روزهاي آرامي تبديل کرده است، اما ارائه خدمات بهداشتي و درماني به زائران تا آخرين روز حضور آن‌ها در سرزمين وحي ادامه خواهد دشت.
رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: همان‌گونه که تيم‌هاي درماني همراه با ستاد و بعثه رهبر معظم انقلاب پيش از ورود نخستين زائر، در سرزمين وحي استقرار يافته و آماده خدمت‌رساني هستند، اين روال تا پايان موسم و خروج آخرين زائر نيز ادامه خواهد داشت.

۸ زائر ايراني مصدوم فاجعه منا تحت مراقبت ويژه
پيرحسين کوليوند، رئيس بيمارستان هلال‌احمر ايران، در مکه مکرمه اعلام کرد: هشت زائر ايراني مصدوم فاجعه منا همچنان بيهوش بوده و زير دستگاه تنفسي تحت نظر هستند.
وي با اشاره به اين که ايراني بودن هشت تن از زائران مصدوم فاجعه منا که در حال حاضر در بيمارستان‌هاي مکه بستري هستند، محرز شده است، افزود: با مشورت تيم‌هاي پزشکي در تلاشيم تا مقدمات اعزام آن‌ها را به کشور فراهم کنيم.
معاون حج و زيارت مرکز پزشکي جمعيت هلال احمر يادآور شد: از پنج مصدوم مجهول الهويه ديگري که در بيمارستان‌هاي سعودي بستري هستند ايراني نبودن دو مصدوم بيمارستان طائف قطعي شده است.
کوليوند گفت: يک مصدوم ايراني مجهول الهويه در بيمارستان منا بستري است و در تلاش هستيم هويت دو مصدوم ديگري را که در بيمارستان جده بستري هستند، مشخص کنيم.
وي اظهار کرد: در فاجعه دلخراش منا فقط ۵۰۰ زائر مصدوم ايراني در مراکز درماني هيات پزشکي حج تحت درمان قرار گرفتند که نزديک به ۴۰۰ مصدوم سرپائي مداوا و مرخص و حدود ۱۱۰ مجروح نيز بستري شدند که ۱۳ نفر آن‌ها همچنان تحت مراقبت پزشکي هستند.
وي با اشاره به اينکه در موسم حج ۹۴ بعد از ايام تشريف ۱۰ گروه مجموعاً ۴۱ بيمار و مجروح از طريق فرودگاه جده به ايران اعزام شدند، گفت: ۱۴ نفر از اين زائران از مصدومان حادثه دلخراش منا بودند.
کوليوند گفت: ۹ حاجي بيمار ايراني هم اکنون در بيمارستان مکه تحت مداوا هستند که به نظر هيات پزشکي مشکل خاصي ندارند و در روزهاي آينده به کاروان‌هايشان ملحق خواهند شد.
رئيس بيمارستان مکه با اشاره به اينکه ارائه خدمات اوليه پزشکي در ۵۵ هتل به حجاج ايراني ادامه دارد اظهار کرد: هر يک از بيماران که نياز به خدمات تخصصي داشته باشند به بيمارستان و مراکز درماني هيات پزشکي حج منتقل مي‌شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن