تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاییدیه تحصیلی ارسالی از شرکت پست را برگشت می‌دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اداره سنجش امتحانات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ تاییدیه تحصیلی ارسالی از شرکت پست را برگشت می‌دهیم خبرگزاری پانا: رئیس اداره سنجش امتحانات اداره کل آموزش و پرورش در این خصوص گفت: تاییدیه تحصیلی کسانی که در دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی قبول شده اند و یا کسانی که اصل مدرک دیپلم آنها گم شده است قبلا توسط شرکت پست انجام می گرفت و طبق قراردادی که بین وزارت آموزش و پرورش و دفاتر پیشخوان دولت انجام منعقد شد از تاریخ ۳ شهریور ۹۴ اجرایی شد و تاییدیه تحصیلی از طریق دفاتر پیشخوان می‌بایست انجام بگیرد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر ساعت 13:54

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و مشخص شدن وضعیت قبولی داوطلبین که در این آزمون شرکت کرده بودند، یکی از مدارکی که باید در ثبت نام دانشگاه‌ها ارائه شود تاییدیه تحصیلی دانش‌آموز است.
تاییدیه تحصیلی در واقع تایید وضعیت تحصیلی یک شخص است که در سیستم آموزشی ایران توانسته موفق به اخذ مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی شود.
تاییدیه تحصیلی از طریق آموزش و پرورش استان به دانشگاهی که شخص متقاضی در آنجا قبول شده ارسال می شود.
فرایند انجام آن نیز به این صورت بود که باید ابتدا به شرکت پست مراجعه و با پر کردن فرم های مخصوص، آدرس محل تحصیل و آدرس دانشگاه در آن قید شود.
هزینه این فرایند برای پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد و علمی و کاربردی نزدیک به ۱۲۰ هزار ریال و برای دیگر دانشگاهها ۲۴۰ هزار ریال است.
بر طبق قراردادی که وزارت آموزش و پرورش با دفاتر پیشخوان منعقد کرده از تاریخ ۳ شهریور ۹۴ کلیه فرایند ارسال تاییدیه تحصیلی باید از طریق دفاتر پیشخوان صورت گیرد اما با توجه به نبود برخی زیرساخت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، این قرارداد تا تاریخ ۳۱ شهریور به تعویق افتاد و بعد از این تاریخ، شرکت پست استان نباید این فرایند را انجام دهد و خلاف قانون است.
متاسفانه شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی که آشکارا بر خلاف قانون است این روند را ادامه داده و کماکان بر ادامه این کار خلاف قانون اصرار دارد.
طبق مشاهدات خبرنگار سایت استان که در روز ۷ مهرماه برای انجام کاری به پست مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود متوجه این موضوع شده و آن را با مسئول مستقیم آن در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بازرسی استانداری در میان گذاشت.
رئیس اداره سنجش امتحانات اداره کل آموزش و پرورش در این خصوص به سایت استان گفت: تاییدیه تحصیلی کسانی که در دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی قبول شده اند و یا کسانی که اصل مدرک دیپلم آنها گم شده است قبلا توسط شرکت پست انجام می گرفت و طبق قراردادی که بین وزارت آموزش و پرورش و دفاتر پیشخوان دولت انجام منعقد شد از تاریخ ۳ شهریور ۹۴ اجرایی شد و تاییدیه تحصیلی از طریق دفاتر پیشخوان می‌بایست انجام بگیرد. مظفر برافراشته افزود: با توجه به نبود برخی زیرساختها در استان، اجرایی شدن این قرارداد تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴ به تعویق افتاد و تاییدیه های ارسالی از سوی شرکت پست نیز پذیرفته می‌شد.
وی ادامه داد: با توجه به نشستی که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل شرکت پست استان به یکدیگر داشتند، مدیرکل شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴ هیچ گونه تاییدیه تحصیلی از طریق پست ارسال نمی‌شود.
این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر بعد از تاریخ فوق از سوی شرکت پست استان، این فرایند صورت گیرد خلاف قانون است، اظهار داشت: از طریق نامه، تلفن و جلسه حضوری این موضوع به شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع داده شد و اگر بعد از تاریخ فوق تاییدیه تحصیلی از شرکت پست برای آموزش و پرورش ارسال شود ترتیب اثر داده نمیشود و حتما برگشت خواهد خورد.
برافراشته تصریح کرد: این موضوع به ادارات شهرستانی آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است تا با راهنمایی مراجعین در وقت و هزینه آنها صرفه جویی شود.
اگر تخلفی اثبات شود برخورد می شود
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: هر تخلفی که در ادارت و شرکت‌های دولتی صورت گیرد و برای ما محرز و اثبات شود حتما برخورد خواهد شد.
عباس بهشتی افزود: تخلف‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد به فوریت رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه گزارشات مردمی و تحقیقات نامحسوس کارشناسان بازرسی استانداری از دیگر راههای شناسایی تخلف در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمت‌رسان است اظهار داشت: در خصوص موردی که در شرکت پست انجام گرفته اگر مستندات کافی به ما تحویل شود حتما برخورد شده و از ادامه آن جلوگیری می‌شود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن