تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815938339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري سياسي و قضايي، لازمه برگشت خاوري به کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۴ب.ظ)
رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي: همکاري سياسي و قضايي، لازمه برگشت خاوري به کشور است موج - رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: همکاري سياسي و قضايي، لازمه برگشت خاوري به کشور است؛ چراکه پليس کانادا اعلام کرده است که براي دستگيري خاوري بايد دستگاه قضايي اين کشور (کانادا) حکم صادر کند.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار مسعود رضواني، رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، اين مطلب را روز يکشنبه در حاشيه نشست تخصصي پليس بين‌الملل ناجا با قضات و در جمع خبرنگاران بيان کرد.
رضواني افزود: تاکنون ده‌ها مورد پيگيري از سوي پليس اينترپل با پليس کانادا براي بازگشت خاوري به کشور انجام شده است. اين در حالي است که پليس کانادا اعلام کرده طبق قوانين اين کشور، مقامات قضايي کانادا بايد حکم بازداشت وي را صادر کنند که هنوز اين حکم صادر نشده است اما ما به دنبال پيگيري و دريافت اين حکم هستيم.
رضواني اضافه کرد: در ابتدا پليس کانادا بررسي پرونده خاوري را قبول نمي‌کرد؛ اما به تازگي بعد از اعلان قرمز پليس ايران اعلام کرده است که طبق قوانين اين کشور بايد دستور قضايي کشور کانادا براي دستگيري وي صادر شود.
رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي با بيان اين که خاوري هنوز نتوانسته است تابعيت کشور کانادا را بگيرد، گفت: وي فعلا اقامت اين کشور را گرفته است و پليس ايران همچنان پيگير اين مساله است تا نتيجه بگيرد.
رضواني ادامه داد: اما؛ در پرونده‌هاي خارج از کشور دو نوع اثرگذاري وجود دارد؛ يک مورد سيستم قضايي و حقوقي کشورها است و ديگري اراده سياسي است و اين مهم در مورد پرونده خاوري صدق مي‌کند.
رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي اظهار داشت: حدود يک سال و نيم است که پرونده قضايي خاوري ارسال و ما پيگير اين موضوع هستيم.
وي با بيان اين که پناه دادن به مجرم براي کشور پناه دهنده نيز دردسر ايجاد مي‌کند، گفت: به عنوان مثال ايران، در مورد مجرمي که در استراليا پناهنده شده بود، بارها تذکر داد که وي را به کشور بازگردانند، اما؛ بعد از 6 يا هفت سال، دود اين مساله به چشم خودشان رفت؛ اين در حالي است که ايران سال گذشته پنج تا 6 مورد متهم افغاني و پناهنده به ايران را دستگير و به کشور افغانستان استرداد کرد.
پرونده محمود رضا خاوري، مدير عامل سابق بانک ملي به جريان افشاي فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني ارتباط دارد؛ به عبارت ديگر خاوري از متهمان پرونده ياد شده است که به بهانه مأموريت خارجي از کشور خارج شد و به کانادا گريخت.
رضواني اضافه کرد: در مورد وابستگان زنجاني نيز موردي به ما اعلام نشده است. افرادي را براي استرداد به داخل اعلام کرده‌اند که نمي‌دانيم با زنجاني وابستگي دارند يا خير.
وي در مورد گم شدن دکل نفتي نيز گفت: در اين مورد نيز چيزي به ما اعلام نشده است.
رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي در مورد دلار فروشاني که در استانبول به سر مي‌برند، گفت: هنوز اين افراد رديابي نشده‌اند و معلوم نيست چرا و چه مقداري به صورت غيرقانوني دلار به خارج فرستادند.
اين مقام مسوول در ناجا در خصوص بازجويي تعدادي از افراد در اين زمينه گفت: هنوز بررسي آن به پليس بين‌الملل اعلام نشده است، اما؛ پليس از متهمان احتمالي جهت تکميل اطلاعات خود استفاده مي‌کند.
رضواني در مورد دستگيري مهرگان، برادر مه آفريد که در آمريکا به سر مي‌برد، اظهار داشت: در مورد وي اعلان قرمز صادر شده است و پيگير هستيم.
وي ادامه داد: براي افرادي که اعلان قرمز صادر مي‌شود دنيا برايشان همچون اتاقي است که راه فراري ندارند؛ حتي جلوي اين افراد در مرز گرفته مي‌شود و در مورد اقامت گرفتن از کشورهاي ديگر دچار مشکل خواهند شد.
رضواني در ارتباط با افراد خارج کننده اموال از کشور هم اظهار داشت: براي اين افراد اعلان طلايي جهت شناسايي و استراد اموال ناشي از فساد صادر مي‌شود و سيستم قضايي پليس، آنان را رها نمي‌کند.
وي در مورد پيگيري پرونده فردي بنام عياشي که از 600 تن، کلاه‌برداري کرده بود هم گفت: اين موضوع را پيگير شديم که پليس يونان اعلام کرده است، وي تابعيت ندارد اين در حالي است که اين اعلان قرمز جهت وي هزينه‌هاي زيادي داشته است.
اين مقام مسوول در نيروي انتظامي اضافه کرد: اين متهم را رها نخواهيم کرد و نمي‌گذاريم هيچ جاي دنيا براي اين متهمان امن باشد.
رضواني خاطرنشان کرد: از آغاز عمليات تروريستي در کشور اعلان قرمز صادر کرديم و برخي در کشورهاي خود دستگير شدند و بازنگشتند.
وي اضافه کرد: منافقان تروريست هستند و در سازمان اينترپل براي آنان اعلان قرمز صادر مي‌شود.
وي در مورد برادر ريگي افزود: او (برادر ريگي) در کشور پاکستان دستگير و به دليل جرمي که مرتکب شده است در اين کشور تحت پيگرد است، اما؛ ما همچنان پرونده وي را از طريق وزارت کشور و وزارت امور خارجه و پليس اينترپل ايران پيگيري مي‌کنيم.
رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي در مورد اختلاس فردي با يک‌صد شاکي که به اسپانيا فرار کرده است نيز گفت: اين فرد اختلاس ميلياردي داشته است و چندين سالي است که تحت تعقيب قرار دارد؛ براي وي نيز اعلان قرمز صادر شده است و درصد هستيم به کشور بازگردد.
رضواني افزود: طي 6 ماه امسال 10 متهم، رديابي، شناسايي و به کشور استراد شدند و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با يک‌صد درصد شناسايي متهمان روبه‌رو بوديم به‌گونه‌اي که اگر سال گذشته 35 تن شناسايي شدند امسال اين رقم به 70 تن رسيد.
به گفته وي براي 51 متهم هم اعلان قرمز به دستور مقامات قضايي صادر شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن