تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815245896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير استاندارد مصرف سوخت خودروهاي سبک کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۹ق.ظ)
تغيير استاندارد مصرف سوخت خودروهاي سبک کشور موج - رئيس بخش استاندارد، تدوين معيار و مميزي مصرف سوخت در شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت از تغيير استاندارد مصرف سوخت خودروهاي سبک کشور با هدف کاهش انتشار آلايندگي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مريم مهدي نژاد، رئيس بخش استاندارد تدوين معيار و مميزي مصرف سوخت در شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت، با اشاره به اين‌که از ابتداي امسال تاکنون جلسات کارشناسي متعددي به منظور تدوين معيار مصرف سوخت خودروهاي سبک (موضوع ماده ۱۱ قانون ۱۷۷۰) با حضور نمايندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن خودروسازان، سازمان ملي استاندارد ايران، سازمان حفاظت محيط زيست، راهور، شرکت‌هاي بازرسي خودرو، وزارت نيرو و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري برگزار شد، گفت: پس از جمع‌بندي، موارد بررسي شده به کميته اصلي تدوين معيار ارجاع شد تا تصميم‌گيري نهايي صورت پذيرد.
وي با بيان اين‌که در بازنگري استاندارد جاري مصرف سوخت خودروهاي سبک، تغييرات اساسي نسبت به استاندارد قبلي صورت پذيرفته است، افزود: استاندارد پيشنهادي، برگرفته از قوانين اتحاديه اروپا درباره انتشار دي‌اکسيد کربن براي خودروهاي سواري (Regulation (EC) No ۴۴۳/۲۰۰۹) و خودروهاي سبک تجاري (Regulation (EU) No ۵۱۰/۲۰۱۱) است.
بر اساس اين گزارش، با تصويب نهايي اين استانداردها که از درجه سختگيري بالاتري نسبت به استانداردهاي فعلي برخوردارند، خودروسازان کشور موظف مي‌شوند با سرمايه‌گذاري لازم نسبت به اجراي آن در محصولات خود اقدام کنند.
مهدي نژاد با اشاره به اين‌که ميانگين وزني انتشار دي‌اکسيد کربن در سال ۹۳ براي خودروهاي توليدي کشور حدود ۱۷۷ گرم بر کيلومتر است، تصريح کرد: ميزان انتشار براي اين خودروها بين ۱۳۸ تا ۲۳۴ گرم بر کيلومتر و ميانگين وزني مصرف سوخت براي خودروهاي توليد کشور ۷.۵ ليتر در صد کيلومتر (در بازه ۶ الي ۱۰ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر) است.
به گفته وي، اتحاديه اروپا برنامه‌ريزي کرده تا حد مجاز انتشار گاز گلخانه‌اي دي‌اکسيد کربن در سال ۲۰۱۵ به ۱۳۰ گرم بر کيلومتر (معادل ۵.۶ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر بنزين) و در سال ۲۰۲۰ به ۹۵ گرم بر کيلومتر (معادل ۴.۱ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر بنزين) کاهش دهد.
مهدي نژاد با بيان اين‌که در ايالات‌ متحده آمريکا اين هدف‌گذاري براي اقتصاد سوخت انجام شده به‌طوري‌که براي سال ۲۰۲۰ مقدار اقتصاد سوخت برابر با ۴۲, ۵ مايل بر گالن (۵.۵ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر) لحاظ شده است، يادآور شد: در آمريکا هدف‌گذاري اقتصاد سوخت براي کلاس‌هاي مختلف خودرو برحسب سطح تصوير خودرو مقادير متفاوتي پيش‌بيني مي‌شود و عدد فوق حالت ميانگين براي طبقه‌هاي مختلف خودروهاي سواري است.
وي ادامه داد: در آمريکا، ميزان اقتصاد سوخت استانداردشده براي همه خودروهاي سبک (خودروهاي سواري، کاميونت‌ها و کاميون‌هاي سواري و ون‌ها) براي سال ۲۰۲۰، مقدار ۳۵ مايل بر گالن (معادل ۶.۷۲ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر) به‌ صورت قانون به تصويب رسيده است.
مهدي نژاد با بيان اين‌که در سال ۲۰۱۳ ميزان انتشار دي‌اکسيد کربن خودروهاي سواري توليدي در اروپا به ۱۲۹ گرم بر کيلومتر و ميزان مصرف سوخت به ۵.۵۴ ليتر در صد کيلومتر رسيده است، گفت: براي جبران اختلاف بين ۵.۶ ليتر در صد کيلومتر اتحاديه اروپا و ۷.۶ ليتر در صد کيلومتر کشور ما نياز است که معيار استانداردهاي مصرف سوخت در کميته‌هاي اصلي تدوين به گونه‌اي تدوين و تصويب شود تا با اجراي آن بتوانيم در کمترين زمان ممکن به اين معيارها دست پيدا کنيم.
وي اظهار کرد: اتحاديه اروپا جرايم سنگيني را براي توليدکنندگان خودرو در صورت رعايت نکردن حدود مجاز تعيين شده لحاظ کرده است.
مهدي نژاد با اشاره به جرايم لحاظ شده در اتحاديه اروپا براي انتشار دي‌اکسيد کربن بيش از حد مجاز در دو مرحله افزود: ميزان جريمه در بين سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹، براي يک گرم بر کيلومتر اول انتشار اضافه‌تر از حد مجاز، ۵ يورو، يک گرم بر کيلومتر دوم، ۱۵ يورو، يک گرم بر کيلومتر سوم، ۲۵ يورو و براي انتشارهاي بيشتر از ۳ گرم بر کيلومتر، ۹۵ يورو براي هر گرم بر کيلومتر به ازاي هر خودرو در نظر گرفته شده است.
به گفته وي، پس از سال ۲۰۱۹، ميزان جريمه به ازاي هر گرم بر کيلومتر بيشتر از حد مجاز، ۹۵ يورو به ازاي هر خودرو خواهد بود؛ براي نمونه، اگر سازنده‌اي خودرويي با ۱۰ گرم بر کيلومتر بيشتر از حد مجاز با تيراژ ۱۰۰ هزار دستگاه توليد کند، ميزان جريمه آن ۹۵ ميليون يورو خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن